• Lovikkas

Besannade spådomar?

Hej!

Det mediala funkar för några och inte alls för några. Ibland stämmer spådomarna in, och har vi själva påverkat dem efter att vi fått veta hur det ska bli.

Strunt samma, nu vill jag höra av er som blivit spådda om det stämde in. Börjar med ett ex från mig själv.
    Det finns en kvinna i mellersta sverige som spår i kaffesump. Första gången jag var hos henne så var det första hon sa: "Det ringer och lägger på hos dig, vem är det som ringer?"
    "Jag vet inte, det kanske du kan svara på" svarade jag.
     Till saken hör är att det under flera månader hade pågått påringningar, hotsamtal som polis inte kunde spåra och iom detta besök hos spåtanten så sa hon hur jag skulle göra för att få stopp på allt. Och det slutade.

Lite underligt att hon visste av dessa samtal, tanten bodde 9 mil från mig.

• Svar på tråden Besannade spådomar?
  • Patetiskanka

Min moster och hennes man blev spådda (heter det så?) att dom skulle få en dotter i framtiden.
    Och något år senare fick dom en dotter.

Lite fräckt faktiskt :)

• SilverEmma

Jag kan varken säga att jag tror eller inte tror men jag var med om en häftig upplevelse för snart tre år sedan. Var med en kompis hos ett medium, bara som stöd. Efter de är klara så vänder hon sig till mig och beskriver sedan huset vi precis tittat på i detalj och ber oss att hålla koll på taket. Huset vi var intresserade av hade ett problem med en takbjälke på vinden som var ganska lättfixat.

När vi ska gå så tar hon mig i handen och säger "Du kommer förresten att få din flicka". Jag var gravid och önskade mig verkligen en tjej. Men jag var inte långt gången och det syntes absolut ingenting. Kompisen jag följde med visste inte ens att jag var gravid. (det visade sig bli en tjej också)

Det var en rolig upplevelse.

• R Franklin
    Patetiskanka skrev 2011-07-23 16:24:21 följande:
    Lite fräckt faktiskt :)
    Exakt vad är fräckt, att någon lyckas gissa rätt där oddsen är i princip 1 på 2?
  • Milkev

Har också varit hos kaffesumpdamen.....hon surrade massa jäkla bokstäver som jag inte riktigt fattade vad hon ville poängtera (tror det var bokstäver på de som jag hade omkring mig eller liknande) sedan sa hon en massa skumma saker men inte en enda grej har inträffat (10 år sedan)
    Jag har inte två döttrar, jag har inget gult hus.....jag bor inte vid vattnet, jag arbetar inte med skrift......hmmm......blev rätt besviken då så många har varit nöjda....är numer en skeptiker.
    Kommer förmodligen gå en gång till hos en annan dam, på prov. Mig kan man nämligen inte cold read:a av på något sätt, inte den bästa coldreadern skulle klara mig. 

• stenbock85

¨När jag gick på gymnasiet så var jag och min syrra på en hälsomässa, där jag blev spådd.

Hon talade om jag skulle göra en resa och att jag skulle jobba med äldre människor.

Sommaren som följde åkte vi till Bulgarien och året efter började jag jobba inom hemtjänsten.
    Så det stämde in på mig, men man vet ju aldrig kan ju vara en slump också.       

• SamireSimone

jag har blivit spådd utav två, för en tid sedan, jag är själv ganska så medial,   spådomarna stämde. Det var inte helt positiv information om omgivningen, men tack för rådet.Det stämde. Alla i omgivningen är inte så lätta att umgås med,man kan behöva ligga lågt. Funderar på korttidsspådomar lite råd, på vägen.

• control
    SilverEmma skrev 2011-07-23 16:53:50 följande:
    Jag kan varken säga att jag tror eller inte tror men jag var med om en häftig upplevelse för snart tre år sedan. Var med en kompis hos ett medium, bara som stöd. Efter de är klara så vänder hon sig till mig och beskriver sedan huset vi precis tittat på i detalj och ber oss att hålla koll på taket. Huset vi var intresserade av hade ett problem med en takbjälke på vinden som var ganska lättfixat.

När vi ska gå så tar hon mig i handen och säger "Du kommer förresten att få din flicka". Jag var gravid och önskade mig verkligen en tjej. Men jag var inte långt gången och det syntes absolut ingenting. Kompisen jag följde med visste inte ens att jag var gravid. (det visade sig bli en tjej också)

Det var en rolig upplevelse.
    Man ska alltid fråga om någon vill veta. Och inte visa sig duktig på andras bekostnad
  • Jonssons

Jag har svårt att tro att inte någon av alla sierskor runt om i världen skulle vilja ha $1000 000, vilket är James Randis belöning till den som i ett vetenskapligt test kan påvisa en paranormal bedrift, vilket detta är. Om man verkligen kan sia om framtiden, så är det bara att "sia" om något i ett vetenskapligt försök, och när detta slår in, är det bara att hämta pengarna. Ingen sierska kan lista ut en lottorad eller säga vad det ska bli för väder nästa vecka, men ändå så envisas så många med att de besitter äkta förmågor. James Randis pengar är efter flera år ännu inte utlösta, för att ingen har kunnat påvisa en paranormal bedrift under vetenskapliga former. Antingen så har man äkta förmågor eller så har man det inte, så det går inte skylla på att det inte fungerar bara för att man måste bevisa sin bedrift under kontrollerade former.

Jag har själv besökt "riktiga" spåkärringar på Kiviks marknad och jag kände också, wow, hur kunde hon veta detta och jag upplevde även saker som jag tolkade som att det "slog in". När jag några år senare gjorde om detta, så var jag mycket noga med att ha minimal ögonkontakt eller visa några som helst reaktioner, då blev utfallet betydligt sämre. Vissa sakar kan man tolka in som att spåkäringen kunde ha rätt om (om man väljer att se det på det sättet, vilket många gör) annars var utfallet det samma som slumpen och det kunda jag lika gärna själv suttit och hittat på och fått att stämma in på någon annan.

• Lovikkas

Många gånger tror jag att man styr åt det håll som var sagt, och vips slog det in och man är en stor anhängare. Men jag har flera olika erfarenheter, kaffetanten var bara ett exempel. Mycket har stämt in om hur tex min situation har sett ut utan att jag vetat det innan.

• easemymind
    Jonssons skrev 2012-11-06 16:51:18 följande:
    Jag har svårt att tro att inte någon av alla sierskor runt om i världen skulle vilja ha $1000 000, vilket är James Randis belöning till den som i ett vetenskapligt test kan påvisa en paranormal bedrift, vilket detta är. Om man verkligen kan sia om framtiden, så är det bara att "sia" om något i ett vetenskapligt försök, och när detta slår in, är det bara att hämta pengarna. Ingen sierska kan lista ut en lottorad eller säga vad det ska bli för väder nästa vecka, men ändå så envisas så många med att de besitter äkta förmågor. James Randis pengar är efter flera år ännu inte utlösta, för att ingen har kunnat påvisa en paranormal bedrift under vetenskapliga former. Antingen så har man äkta förmågor eller så har man det inte, så det går inte skylla på att det inte fungerar bara för att man måste bevisa sin bedrift under kontrollerade former.

Jag har själv besökt "riktiga" spåkärringar på Kiviks marknad och jag kände också, wow, hur kunde hon veta detta och jag upplevde även saker som jag tolkade som att det "slog in". När jag några år senare gjorde om detta, så var jag mycket noga med att ha minimal ögonkontakt eller visa några som helst reaktioner, då blev utfallet betydligt sämre. Vissa sakar kan man tolka in som att spåkäringen kunde ha rätt om (om man väljer att se det på det sättet, vilket många gör) annars var utfallet det samma som slumpen och det kunda jag lika gärna själv suttit och hittat på och fått att stämma in på någon annan.
    Men hur går testet till, hur ska man veta att en person har paranormal bedrift? Att någon ska säga ett lottonummer är väl inte särskilt paranormalt?
Svar på tråden Besannade spådomar?