Inlägg från: Anonym (just legat inne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (just legat inne)

Extremt mörkt urin! HJÄLP?! TIPS? Känsliga varnas för BILD :)

Jag blev uttorkad pga dåligt med vätska samt dåligt med mat. Det gick fort..2 veckor. ( 8 timmars dropp och jag kissade inte ens på flera dagar efter det. Mitt urin är fortfarande sådär brunt men är utskriven från sjukhuset. Se till att dricka vätske ersättning salt är jätteviktigt att få i dig. mycket mycket mycket. Jag hade ont som du lite grann och det var för min del början till att njurarna höll på att skadas. Fick ta dagliga akutprover på sjukhuset.
    Såg också nästan bruntblodigt urin när jag väl kissade lite...

• Anonym (just legat inne)
    Anonym (urinaren ts) skrev 2011-07-23 18:07:15 följande:
    Jag kissar mycket, flera gånger om dagen och jag dricker mycket, mycket vatten, mjölk, juice, cocacola så jag tvekar på om jag verkligen kan vara uttorkad
    jag kissade också mycket innan jag blev uttorkad, men förklaringen till det var för att kroppen måste tömma vätska och om man då inte får i sig tillräckligt så torkar kroppen ut. jag hann aldrig bli jätte allvarligt uttorkad. Sen svettas man mycket, värme, kvav luft...kan ha sämre aptit..
    Fick också veta att blodprover kan visa bra länge länge för ett sen pang poff bli helt farligt dåliga.
Svar på tråden Extremt mörkt urin! HJÄLP?! TIPS? Känsliga varnas för BILD :)