Höst- vinterkläder till 18 månaders, hjälp mig!
Hej :)
Jag bor i småland och har 4 barn så lite erfarenhet har jag :) Jag gillar Polarn o pyrets skaljackor och byxor och till hösten har barnen skalbyxor och skaljacka med fleece tröja och byxa att ha under de kallare dagarna. Till vintern har mina barn oftast haft kavat kängor och i storlek 1,5 år så är de inte så höga utan ung som den första modellen du länkade till :) den är lagom tycker jag. Sen har de overall från polarn o pyret och då har vi ibland fleecekläder under de kallaste dagarna men annars räcker det ju med nån stickad tröja eller en sweetis tröja, Har alltid scarves på hösten och fuskpolo på vintern. Långa vantar som amn kan stoppa in under overallen för att de inte ska glida ut. Tunn mössa på hösten brukar jag ha polarn o pyrets windfleece mössor.
Ang vilket märke du ska köpa? Jag föredrar polarn och jag skulle nog hellre köpa en begagnad overall och andra ytterkläder från POP än en ny Fix overall men det är jag det, alla är olika men mina barn har aldrig varit kalla eller blöta och dessutom så kan man sälja polarn kläderna till ett ganska bra pris senare :)
Reima är snäppet bättre då de är lite smidigare och lättare men är ju oxå snäppet dyrare tyvärr :(