• hervor

Vad tycker SD-anhängare om Anders Breivik?

Muslimer brukar ju ibland få frågan vad de tycker om islamistisk terrorism. Eftersom alla - enligt många samhällskritiker - bör behandlas lika, kontrar jag med att fråga SD-sympatisörer hur ni ser på Anders Breivik. Kan ni förstå hatet bakom hans gärningar, även om det inte ursäktar själva gärningen? Han ville ju bara "skydda" Norge från det mångkulturella samhället och islam?
    Är det inte lite "skönt" att några framtida potentiella Sosse-ledare har raderats från jordens yta, eftersom Vänstern/ mitten inte är tillräckligt invandringskritisk?

Nej, jag skriver inte detta för att spruta skit på SD. Men får islam och muslimer ständigt höra att de ska "stå till svars" för vad extremister tycker och vad terrorister gör, borde väl detsamma gälla nu? Och Anders Breivik var INTE nazist. Han var kristen, värdekonservativ nationalist och islamhatare. Dvs, hans åsikter skiljer sig inte nämnvärt från den genomsnittlige Sverigedemokratens. 

• Svar på tråden Vad tycker SD-anhängare om Anders Breivik?
  • icelolly
    Neod skrev 2011-07-24 19:29:23 följande:
    Ett effektivt sätt att bekämpa rasismen är att stoppa massinvandringen, sänka eller helst dra in alla bidrag för invandrare och införa en kraftfull återvändarpolitik.
    Det vore inte ett sätt att bekämpa rasism utan ett uttryck för den.
  • Donum
    Neod skrev 2011-07-24 18:39:21 följande:
    Vad har Breivik med SD att göra typiskt guilt by association exempel.

Muslimer kritiserar väst för att det "lägger sig i".."är för dekadent" etc etc men ändå söker dig sig hit i massor..do borde stanna hemma sina egna "renläriga" muslimska paradis istället.
    Det brukar de också göra... 
    De som kommer till Sverige är de som flyr och är alltså klart missnöjda med hur det är därifrån de kommer. Ta t ex Iran - vilka flydde hit efter revolutionen?
    Inte var det de som gillade den tillsatta islamistiska regimen utan de som ogillade den. 
  • Neod
    MrsTM skrev 2011-07-24 19:48:36 följande:
    Här börjar vi närma oss pudelns kärna: Rasister som du själv är den värsta sorten, de förstår nämligen inte att de är rasister.
    Tvärom är det ironiskt nog sådana som du och dina likar som är de största rasisterna, ni är inte medvetna om det själva bara utan tror på fullaste allvar att ni är fördomsfria antirasister.
  • Neod
    Donum skrev 2011-07-24 20:02:12 följande:
    Det brukar de också göra... 
    De som kommer till Sverige är de som flyr och är alltså klart missnöjda med hur det är därifrån de kommer. Ta t ex Iran - vilka flydde hit efter revolutionen?
    Inte var det de som gillade den tillsatta islamistiska regimen utan de som ogillade den. 
    Iran är väl det enda undantaget i sammanhanget, de flesta muslimska invandrare kommer från Irak och andra arabiska länder plus somalia.
  • Wizzle

Iran är ett hemskt land! Somalia likaså. Jag förstår inte hur man kan tycka att människor som bor där inte förtjänar bättre?! Det är att spotta på mänskligheten när man säger att de inte får komma hit, att de ska stanna i sim hemländer, bland sina jämlikar! Ha!

Illegitimi non carborundum
  • Neod
    Wizzle skrev 2011-07-24 20:20:44 följande:
    Iran är ett hemskt land! Somalia likaså. Jag förstår inte hur man kan tycka att människor som bor där inte förtjänar bättre?! Det är att spotta på mänskligheten när man säger att de inte får komma hit, att de ska stanna i sim hemländer, bland sina jämlikar! Ha!
    Det var det dumnaste jag läst på länge, det är alltså att "spotta på mänskligheten" att alla jordens människor inte kan få komma till Sverige för gott och genast åtnjuta svensk levnadstandard på vår bekostnad. Ha!
  • roffe
    Neod skrev 2011-07-24 20:26:10 följande:
    Det var det dumnaste jag läst på länge, det är alltså att "spotta på mänskligheten" att alla jordens människor inte kan få komma till Sverige för gott och genast åtnjuta svensk levnadstandard på vår bekostnad. Ha!
    Jag tror WallE menar att det här med att dra alla över en kam är att spotta på mänskligheten. Att tro att bara för att styret i ett land har en åsikt, så har även hela populationen det, även de som flyr hit, DET är dumt.  Han menade inte att vi ska släppa in 50 miljoner människor i Sverige. Iaf tror jag inte det :)
  • Wizzle

Alla ska såklart inte få komma till Sverige, det sa jag inte! Kanske formulerade jag mig dumt. Men att tycka att man ska stanna kvar hos sina jämlikar är också puckat. Är somalier likadana? Är de alla pirater som våldtar? Förmodligen inte, för då hade de ju stannat kvar?

Illegitimi non carborundum
  • roffe
    Wizzle skrev 2011-07-24 20:44:30 följande:
    Alla ska såklart inte få komma till Sverige, det sa jag inte! Kanske formulerade jag mig dumt. Men att tycka att man ska stanna kvar hos sina jämlikar är också puckat. Är somalier likadana? Är de alla pirater som våldtar? Förmodligen inte, för då hade de ju stannat kvar?
    Precis, det var det jag försökte få fram :)
  • Svea Rike
    MrsTM skrev 2011-07-24 19:12:41 följande:
    ...alla människors lika värde. Och då menar jag ALLA, jag anser mig inte vara mer värd än en fattig bonde i Uganda, inte mer värd än min granne och definitivt inte mer värd än en muslimsk person.
    Men värde & rättigheter går inte hand i hand.
    Jag är lika mycket värd som kung Carl XVI Gustaf, men jag har definitivt inte samma rättigheter som H.M.K...

Klartext: jag tycker också att den ugandiske bonden i grunden har samma människovärde som mig, men däremot har han inte utan vidare samma rättigheter att utöva i Sverige.
Svar på tråden Vad tycker SD-anhängare om Anders Breivik?