• Anonym (oroad)

Första lönen har inte kommit!!!! vad göra???

Min man har precis börjat på ett nytt jobb. Ioch med att han började precis innan företagets semestertid så blev han timanställd mellan 15/6-15/8 semester emellan 1/7-14/8 .. han har alltså jobbat från 20 juni - 30 juni med undantag för midsommar då han var ledig.
    Hans ansvarige på jobbet sa till honom att han hade gett lönekontoret hans timmar i tid innan de gick på semester så när han gick på semester var allt frid och fröjd.

Nu har den 25 juli kommit och ingen lön har kommit in på kontot (nordea personnrkonto) och han har inte fått hem något lönespec.
    Detta är ett stor företag med dotterbolag över hela världen, moderbolaget ligger i danmark och har nyligen gjort en vinst med överskott på 2 milj. på ett projekt. Så med andra ord de går bra för företaget och dom håller på att expandera.

Hur kommer de sig att han inte fått sin lön??? Vi börjar bli väldigt oroliga
    Ringde till kontoret men HELA lönekontoret har semester den här veckan och är inte åter fören 1 aug. VAFAN???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-25 20:18
    From 15 aug har han en provanställning i 6 mån som sedan går över till fast anställning.

• Svar på tråden Första lönen har inte kommit!!!! vad göra???
  • SofiaEmmy

det kanske är utbetalning den 27:e som en del andra företag har, då kommer nog inte lönespecen förrän imorron - jag får utb. 27:e och specen dagen före på posten.

kan ju hoppas på det iaf

lycka till!!! 

• Anonym (oroad)

de står klart och tydligt i hans välkomsbrev att lönen betalas ut senast den 25 varje månad och i juli ska den utbetalas den 25.

• Anonym (oroad)

på nordea kan man även se lönen dagen innan den kommer och de kan man inte idag, så de är ingen planerad insättning imorgon 26

• Anna Paulita

Finns det verkligen ingen som kan löner på hela företaget? Någon chef som kan titta i något system om det står något.....Vad som helst. Märkligt kan jag tycka att precis alla lönemänniskor har ledigt samtidigt.

Annars låter det dessvärre som  om ni får vänta tills den 1a.

Omöjligt att svara på varför han inte fått någon lön men det låter ju som om något har blivit fel. Och den mänsliga faktorn finns ju alltid, dessvärre.

• Anonym (oroad)
    Anna Paulita skrev 2011-07-25 20:23:56 följande:

Finns det verkligen ingen som kan löner på hela företaget? Någon chef som kan titta i något system om det står något.....Vad som helst. Märkligt kan jag tycka att precis alla lönemänniskor har ledigt samtidigt.

Annars låter det dessvärre som  om ni får vänta tills den 1a.

Omöjligt att svara på varför han inte fått någon lön men det låter ju som om något har blivit fel. Och den mänsliga faktorn finns ju alltid, dessvärre.

Inte en enda kotte!!!

jag hoppas de har blivit något fel och att den är försenad, skulle vara hemskt om han måste vänta tills nästa månad, vilket jag INTE hoppas på om DOM gjort fel!
  • SofiaEmmy

jag vet inte vad detta företaget har för regler men är man timanställd i tex kommunen så har man en månad innestående lön - junilönen i juli - julilönen i aug osv. fast å andra sidan borde han ju fått lön för den veckan han jobbade i juni......

• Anonym (28e)

är anställd av ett landsting och vi har utbetalning den 28e varje månad min man likaså och det är en privat arb.givare

• Anna Paulita
    Anonym (28e) skrev 2011-07-25 22:17:18 följande:
    är anställd av ett landsting och vi har utbetalning den 28e varje månad min man likaså och det är en privat arb.givare
    Fast TS vet ju att de har löneutbetalning den 25e.
  • Anna Paulita
    Anonym (oroad) skrev 2011-07-25 20:25:19 följande:
    Inte en enda kotte!!!

jag hoppas de har blivit något fel och att den är försenad, skulle vara hemskt om han måste vänta tills nästa månad, vilket jag INTE hoppas på om DOM gjort fel!
    Det går säkert att ordna så snart felet luskas ut.
Svar på tråden Första lönen har inte kommit!!!! vad göra???