Inlägg från: knisse |Visa alla inlägg
  • knisse

mina problem blir inte mindre för att andra har mer problem.

Ja det finns folk med större och viktigare problem än dina privata eller mina vardagsproblem.
    Men att det dör folk till höger och vänster i värden dagarna i enda gjör inte att mina eller nagon annans "triviala" problem blir mindre eller ovesentligas. dom behöver inte intresera dig men dom är fortfarande minst lika viktiga och problematiska för perssonen med problemet. alltsa alla dessa komentarer om att "har du inte värre problem än sa när barnen i somalia svälter sa kan du ju halla käft" kan vi väll spara oss?

• Svar på tråden mina problem blir inte mindre för att andra har mer problem.
  • knisse

klart att det finns värre det gjör det alltid. (_det finns dom som har det värre än barnen i afrika med) men att dom perssonliga problememn blir mindre problematiska för att andra har det värre är oftast bara tjurbajs.

• knisse
    Tygtiiger skrev 2011-08-14 21:17:04 följande:
    Det tycker faktiskt inte jag. För mig hjälper det med perspektiv. Jag tycker tex det är vansinnigt jobbigt med trots och bråk och skrik och trams här hemma men när jag kommer ihåg att det finns barn som inte KAN trotsa och tramsa, för de kan inte ens prata, så blir det enklare att stå ut och ha visst överseende.

Som exempel.  
    fast att ge ett perspektiv är inte att skrika lyxproblem tänk pa barnen i afrika.
Svar på tråden mina problem blir inte mindre för att andra har mer problem.