Inlägg från: Anonym (nybörjare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nybörjare)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Hej, nu växlar jag över från den andra tråden också.

Är kvinna 35 med ett barn.
    Singel sedan 2 år efter 10 årig relation. 
    Började nätdejta i början på sommaren.

Går väl sådär... har mailat+chattat med många trevliga män men bara träffat ett par av dem och det har ännu inte blivit mer än en dejt per styck. Antingen för att jag har känt att det varit helgalet eller för att de helt enkelt inte hör av sig.

Jag läser och lär av er erfarna!

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (hmm) skrev 2011-07-28 00:18:13 följande:
    Provar att ställa samma fråga här som i andra tråden. En kille jag har pratat med under en längre tid verkar ha blockat mig av misstag. Han fortsätter att skriva till mig, men jag kan ju inte svara honom. Är det något jag kan göra åt det? Jag gissar att jag inte kan det?? Tråkigt för det var verkligen jättetrevligt att prata med honom, och han vet ju antagligen inte om att han blockat mig då han fortsätter skriva..

Finns det ingen support för siten du har din profil på? Maila dem och fråga. 
    Fast det väl egentligen killen som måste maila dem och fråga om han kan ta bort blockeringen... men det kan du ju inte maila till honom... Knepigt 
  • Anonym (nybörjare)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-28 00:42:44 följande:
    Härligt att prata och umgås även om det inte klickar Glad

Det tycker jag med

Det svåra för mig är att jag analyserar så mycket så det kommer nog aldrig kännas som att det "klickar"...

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-07-28 10:26:17 följande:
    Hehe.. nä, jag vet! Skrattande
    Men jag tänker mig mer ett förhållande som kan bli Det förhållandet i mitt liv.. med barn och allt sånt... vill man inte ha en helyllekille då?
    Egentligen kanske jag inte vill det.. för då hade jag ju redan fastnad för alla de helyllekillar jag dejtat, och det har jag ju inte gjort Oskyldig 

Jag har samma gissel, vill väl egentligen ha en trygg "helyllekille" i mitt liv men dissar dem för att jag vill ha lite spänning. Och de spännande killarna är spännande ett tag men redan vid dejt nr1 skiter det sig.
  • Anonym (nybörjare)

Jag har varit på dejt ikväll!

• Anonym (nybörjare)

Tja, jag tänkte väl mig 1 tim för att "känna på" men det blev drygt 4 tim... Glad

Hade väldigt trevligt och kunde drunkna i hans ögon men jag är kluven inför en fortsättning. 
    Kritikern i mig har rullat igång...

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-01 00:39:22 följande:

Luta dig tillbaka och låt honom ta nästa steg så får du ta beslut då. Så gör jag ibland när jag är osäker. För om jag inte är riktigt säker så behöver jag få bekräftelse på första att han är intresserad, annars är det inte värt det tänker jag. Om jag är intresserad helt säkert så kan jag å andra sidan ta första steget.
    Eller också så skiter du i mitt råd och kör på ändå. Bära eller brista, det kan bli bra trots dina kritiska tankar. 

Men kul med en trevlig dejt i vilket fall. 

Tack för tipset!
    Jag avvaktar att han hör av sig med förslag.
    Han sa visserligen att han gärna ses igen och jag sa lite svepande att jag hade haft en trevlig kväll. Men det var inget konkret "du eller jag hör av mig" så jag ligger lågt.

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (Loser) skrev 2011-08-01 00:47:32 följande:
    Varför kluven?

Jag vet inte riktigt.
    Han var bra på många sätt men jag satt där och tittade i hans ögon och funderade på om jag bara var glad att ha en trevlig dejt eller om jag faktiskt också skulle kunna bli riktigt attraherad av honom?

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-01 00:48:41 följande:

Åh det där är så svårt. Man vill inte vara för på och vara helt extatisk, men om man uppskattade dejten så måste man ju säga någonting. Är man för på och han tyckte att det var skit så känns det också mer som att man har gjort bort sig än annars. Om jag blir dissad trots att jag varit intresserad så vill jag helst ge tillbaka en signal som säger att det inte rör mig så mycket att det inte blev en fortsättning. Och då kan man ju inte ha varit helt lyrisk innan (så att han märkte det).
    Jag förstår hur du menar, man vill ha alla vägar öppna men ändå visa vart man står. Svårt.
    Jag känner dock att jag alltid är så kritisk efter mina dejter så det är ingen risk att jag skulle vara FÖR på. Flört
    Vet inte om det är dumt att dissa dem så direkt eller om det är rätt när det inte känns helt bra.
    Är lite skraj för att bli en ständig dissare men å andra sidan känns det bra att bli varm i kläderna på dejtingfronten för att komma vidare ockå.  

• Anonym (nybörjare)
    Ernst Hugo skrev 2011-08-01 19:12:14 följande:

Kör slingbacks och jeansjacka så funkar det med läppglans....

Baloou, jag är så impad! Tungan ute

Kan du ge oss fler klädtips?
    Vad är tex absolut förbjudet?   
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!