Inlägg från: Anonym (nybörjare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nybörjare)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (woho) skrev 2011-08-05 23:18:55 följande:
    Har följt er här inne ett tag. Kul att läsa om era upplevelser och diverse råd :)

Tänkte skriva en rad nu jag med..
    Har blivit dags för mig att gå på dejt med en jag "träffat" via HP...

Har mailat i 3 veckor drygt och det känns hur bra som helst!
    Vi har skrivit till varandra på msn endel också, och pratat 3 gånger i tfn senaste veckan (2h varje gång om allt och ingenting).
    Lite nervös att det ska bli helt tyst imorgon, eftersom vi redan pratat om ganska mycket. Men hoppas vi klickar lika bra IRL som via mailen och telefonsamtalen. Båda har nog innerst inne en del förhoppningar men vi har sagt att vi inte ska ha det. Men kan inte hjälpas att man har det ändå ju...
    Bowling blir det! Har huuuur mycket fjärilar i magen som helst, redan nu!
    Håll tummarna för mig!

Ps. Han är väääldigt snygg!!!! Skäms
    Lycka till! 
  • Anonym (Nybörjare)

Vilken dejtingsida föreslår ni? Någon ni tycker är bättre än någon annan, och varför i så fall?
    Som jag förstår det verkar en viss del vara gratis, men om man sedan t ex vill kunna skriva till andra så får man betala - är det så på alla sidor?

Jag är lite sugen på att kanske börja dejta, men vill inte regga mig på alla dejtingsidor jag kommer över, vill ha en bra sida från början. Drömmer

• Anonym (Nybörjare)

Tack för hjälpen! Hade aldrig hört talas om den sidan innan jag såg den i TS. Jag provar så får vi se! Tack igen! Glad

• Anonym (nybörjare)

Får man lägga in en liten lyckokänsla eller blir ni galna på mig då?

Tror att jag kanske håller på att bli lite förälskad i min dejt... jag är så ovan vid den här känslan, löjligt knäsvag när jag är med honom. Har testat strategin att försiktigt vara helt ärlig med mina känslor för honom och allt eftersom han har varit öppen med sina känslor för mig har jag blivit helt snurrig. Vad är fantasi och vad är verklighet?
    Ska träffa honom imorgon igen efter jobbet.

• Anonym (nybörjare)

Kastar mig in hos veteraner med en fråga:

Nybörjare på happypancake, har ingen bild... Är jag helt körd då?

• Anonym (nybörjare)

Tack för era svar, jag hade det lite på känn

Kvinna är jag, har fått ett antal mail men... hur säger jag detta utan att låta elak/ytlig... inte från de som tycks ha haft flyt i det genetiska lotteriet... Jag vågar inte riktigt dra ut en bild, livrädd att bli igenkänd (nydumpad, bor på mindre ort etc...). Som att den där J***A presentationen inte är klurig nog som det är, nu måste den dessutom vara smashing... I´m screwed. 

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-21 22:46:28 följande:
    Rätt så, det bästa vore ju flera bilder men jag slängde in en halvbra i början och det dög. Men en bild minst är nog nästan ett måste.

Välkommen till tråden! {#emotions_dlg.flower}   

Okej, får leta efter nån med stooora brillor Tack!
  • Anonym (nybörjare)
    Smecker skrev 2012-04-21 22:46:27 följande:
    Tycker inte man skall uppmuntra sådana avarter. Det hör till god sed att man ser vem det är man skriver till. Vem raggar på någon på krogen som har en pappåse över huvudet?

Hahaha, jag är klart med på hur du tänker där!
  • Anonym (nybörjare)
    Glädje58 skrev 2012-04-21 22:48:43 följande:
    Jasså, redan fått napp Flört

i wish...
  • Anonym (nybörjare)

Hej igen :) Skrev för ett par dagar sen och frågade er proffs om hur pass körd jag är om jag inte har bild. Jag skulle haja om ingen hörde av sig till mig (vilket killar ändå gör, trots ännu ingen pres. eller bild...) anyway, nu har jag hittat en kille som ser så oerhört söt ut att jag inte kunde låta bli att maila och han svarade inte, köper det rakt av men nu mailade jag igen (varning på det?) och frågade om det fanns nåt sätt att skicka en bild ändå utan att ha profilbild här... Är det helt galet? Känns det psykovarning på sånt? Vad skulle ni svara på något sådant?  

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (Axl) skrev 2012-04-23 21:59:30 följande:
    Nej. Inte alls galet. Om jag vore medlem på nån sida så skulle det vara ganska charmigt (enligt mig)  - eller ja.. Jag skulle nog inte ens ha fattat hinten. .. Du kan ju i förbivägen nämna nåt om vilken bra musiksmak han har eller etc etc för att få igång nåt att skriva om. Lycka till.

Haha, fast han har ingen pres, mailar enbart för att hans bild är bland det sötaste jag sett.. :)

Meeen, jag mailade och frågade, han frågade om jag har msn så vi får väl se vad som händer nu
    vill  inte ha någon bild ute för stunden, liten ort, nydumpad mm mm... Desperat har jag svårt att se att det är faktiskt men om han addar mig och sen tar bort mig kan jag ju verkligen se mig som dissad! =)
  • Anonym (nybörjare)
    FredrikCA skrev 2012-04-23 22:01:43 följande:
    Typ som ett attachment i e-mail känns ju ganska vettigt.

Precis så jag tänkte, när jag frågade här för några dagar sedan svarade Smecker (om jag minns rätt) att alla utan bild går fetbort mer eller mindre då man aldrig skulle prata med någon på krogen med en påse på huvudet... O det var lite så jag formulerade mitt mail till honom nu ikväll :)
  • Anonym (nybörjare)
    Glädje58 skrev 2012-04-23 22:12:09 följande:

Har han varit inne på din profil och tittat?

ja, och hittade då varken presentation eller bild...
  • Anonym (nybörjare)
    FredrikCA skrev 2012-04-23 22:15:47 följande:
    Påtal om annat jag köpte OLWs kebakchips härromdagen, Faktiskt överraskande goda.

Hade faktiskt en diskussion med en kompis om det idag, jag är lite konservativ där, mat är mat och chips är chips. Men jag kanske borde vidga mina vyer :)
  • Anonym (nybörjare)
    Glädje58 skrev 2012-04-23 22:25:36 följande:

Ditt svar lät som du beskrev hans profil, är det så? Eller var det dig själv du pratade om?

Om det var dig själv du beskrev, varför har du ingen presentation?

Han har ingen pres., jag har heller ingen då jag blev medlem under helgen och inte fixat till det ännu, har inte en susning om vad jag ska skriva i nuläget. Han har bild, det är det enda. Konstigt nog nu på msn har jag bild men inte han, ombytta roller... :)
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-23 22:32:31 följande:

Han har ingen pres., jag har heller ingen då jag blev medlem under helgen och inte fixat till det ännu, har inte en susning om vad jag ska skriva i nuläget. Han har bild, det är det enda. Konstigt nog nu på msn har jag bild men inte han, ombytta roller... :)

vilket leder mig in i tankarna att det kanske inte är han på den bilden han har, de vore ju för tråkigt... :S men så värst vanligt kan det ju inte vara att man fejkar sin bild?!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!