Inlägg från: Anonym (Mojo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mojo)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vem fan orkar hålla på att logga in/inte logga in? 

Finns väl gränser för hur utstuderad man kan bli. Jag ligger ute om 'vänsökande' även om jag vill ha 'seriöst förhållande'... men det är mest för att jag alltid hittat tjejer där jag minst anar det, och inte där jag letat.

De som inte uppskattar det jag skriver, är nog i längden inget för mig ändå, så varför anstränga sig så mkt?    

• Anonym (Mojo)
    Anonym (Loser) skrev 2011-07-26 22:58:10 följande:

Usch,det låter precis som en av mina typiska dejter. Visst, trevligt men ingen gnista öht och klart trevligast när man får cykla hem till sitt igen.
    Nu har jag ännu inte gått på ngn dejt som kommit av mitt 'internetdejtande'. Tänker dock, om det blir aktuellt, ta det som jag alltid gör på dejter. Första håller jag väldigt informell kanske tom lite vänskaplig bara för att pejla läget. Blir nog mkt dumsnack och skratt. För det första skriv inte upp det till en officiellt DEJT, utan ta den när man märker att det finns en attraktion...
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (ny) skrev 2011-10-19 22:40:54 följande:
    gud vad jag är less på att aldrig träffa någon!! När man väl får kontakt med någon man gillar så dissar dom en och är det någon man inte gillar ja då fan är de ihärdiga

Jag har svårt att släppa utseendebiten. jag behöver inte ha någon fotomodell, långt därifrån men det ska vara någon som jag fastnar för utseendemässigt. Jag kan inte klara av att vara tillsammans med någon som jag "bara" tycker är trevlig. Sedan kan givetvis utseendet växa om man tycker om personligheten men det är sällan så för mig tyvärr Men jag jobbar på det stenhårt för om jag bara kunde förbise den delen så tror jag att jag absolut skulle kunna träffa någon.

hur många av er kontaktar någon som inte har bild?

Murphys Lag!

Jag tittar definitivt på utseende. Dissar totalt om jag inte gillar det. Men å andra sidan kanske det inte är klassisk 'snygghet' jag letar efter, utan ett utseende (eller pres bild) som utstrålar något. Det kan vara glimten i ögat, humor, hmmm svårt att säga. Jag fastnar helt enkelt för vissa, och det hänger inte ihop med hur 'snygga' de är...

Det skall vara en presentation som verkligen talar till mig (skruvad, träffar rätt, etc) om jag skall kontakta ngn utan bild.    
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (e) skrev 2011-10-20 08:19:38 följande:
    Nå hur ska man nu klä sig första dejten jag tänker så att det ska inte vara för utmanade, så det blir en svart tight  tröja och svarta byxor.Låter det tråkigt att vara helsvart klädd? det spelar kanske inte jätte stor roll men man vill ju känna sig fin

Jag är lite 'take it or leave it' när det gäller att träffa någon. Jag klär mig som jag brukar när jag går ut (eller vad det nu är för 'dejt').
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (e) skrev 2011-10-20 20:19:04 följande:
    mmm tänker lite så också men nu ska vi ju ut och ta en drink, och jeans känns väl lite sådär då? har ju för tillfället inte råd att utöka min garderob så jag verkligen kan ha min stil.
    Jag skulle inte höjt ögonbrynen om det var ett par snygga (för mig=tajta) jeans, kanske ha ngt lite 'uppklätt' på överkroppen ist... Beror ju iof var man tar drinken, är det i Grand Hotels bar så... Flört
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (e) skrev 2011-10-20 20:31:11 följande:
    Har tyvärr några kilon kvar tills jag kan ha mina "snygge-jeans" annars hade de varit givna..
    Undrar så vad han har för stil?!

Jobbar med rekrytering och brukar råda sökanden att se intervjun som ett möte där både sökande och arbetsgivare skall känna av varandra och se om de passar för ett samarbete (anställning). Detsamma gäller ju dejtanden. Man går som man är, och passar man inte så gör man inte. Ok, min stil är ganska modern och ganska strikt och stilren så jag kanske inte sätter spretigt svart hår, piercing och långa svarta skinnrockar högst på min önskelista. Inom ett ganska stort spann så är det ju personen bakom 'stilen' man vill lära känna...
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (ny) skrev 2011-10-20 20:40:15 följande:
    jag har länge haft kontakt med en kille lite sporadiskt som är 11 år äldre än mig...vad tycker ni om det?
    Nu känner jag inte att det är så konstigt men om jag nu letar efter nåt seriöst som jag gör, så tänker man ju på framtiden. är det inte trist att ha nån som är 11 år äldre när man själv åldras
    Är själv 41 och de flesta jag har kontakt med är mellan 30-36. Nu ser jag ju inte direkt ut som min ålder och är i oförksämt god form men siffran finns ju ändå där... Flört  Tidigare fv i liknande ålder som mig har störts på att jag ser så ung ut...
    Sen gäller det ju att den mentala åldern inte stelnat och 'gubbat' till sig Skrattande 
  • Anonym (Mojo)

Hmmm, har nog upptäckt varför nätdejtingsidor och jag inte går ihop...

Många (tjejer) verkar vara livrädda för att killar skall bli som plåster eller utveckla en lättsam mailkonveration till värsta stalkerbeteendet om man inte 'klickar'... Är själv kanse lite väl lättsam när det gäller att växla mail, det betyder inte att jag vill gifta mig på en gång (Som vissa verkar tolka det som). Tror jag har en (alltför lättsam) inställning som går emot 'kulturen' inom nätdejting..  Det som funkar 'live' funkar visst inte på nätet, troligen för att nyanser försvinner i text..

• Anonym (Mojo)
    giftgrodan skrev 2011-10-21 22:00:22 följande:
    vad menar du med lättsam?

Haha, ja hur beskriver man det...

Låt oss säga att jag inte är påflugen utan mailar någon kanske med någon reflektion över någons presentation som sticker ut och/eller anknyter till ngt jag gör/tycker/etc. I en lättsam lagom humoristisk ton.. Som sagt, svårt att förklara och jag hittar inget bra exempel rakt upp och ned. 'Live' (irl) så startar jag ofta en konversation kring något lämpligt på ett lättsamt men kanske lite fyndigt/tankefullt sätt. Funkar alltid bra, men svårt att översätta till skrivet ord sas.  
  • Anonym (Mojo)
    giftgrodan skrev 2011-10-22 02:38:39 följande:
    jaså, intressant, det är såna mail jag själv tycker om att få, och såna jag skickar

Haha, synd vi inte hittar varandra då... Flört

Jag tror jag är lite för finurlig för snabba korta meddelande i inboxen..nyanser kommer inte fram. Älskar och chatta när en dialog uppstår och man snabbar kan respondera på varandras roligheter (för det är nog ett krav från min sida att 'hon' kan leverera)..  Själv en blandning av lite torr/skruvad/fräck humor med glimten i ögat..
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!