Inlägg från: Anonym (Mojo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mojo)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Lilly11 skrev 2011-11-05 20:59:55 följande:
    Undrar om man kan dra några slutsatser av om man har brun pappsäck eller svart plastsäck?

Brun = Vänster
    Svart plast = kinky 
  • Anonym (Mojo)
    Cattis40 skrev 2011-11-07 22:54:20 följande:

Bored; jag blir lite nyfiken. Vad är det för egenskap hon ger uttryck för som du tycker är viktig när hon inte har sex första eller andra kvällen? Vad visar det om en person om hon inte har det, vad är det som gör att du p.g.a. det skulle ha ett bättre förhållande med henne än med någon som har sex snabbt?

Gammaldags kvinnosyn....
  • Anonym (Mojo)
    Cattis40 skrev 2011-11-07 23:16:00 följande:
    Jag tänkte mer på vilken egenskap hon visar att hon har och som därmed skulle göra honom lyckligare i ett förhållande med henne.

Håller på sig som fina flickor?
  • Anonym (Mojo)
    Soupy skrev 2011-11-22 22:00:06 följande:
    Vafan är alla här från Göteborg?

Och är det någon som har outat sin HP-profil? Skulle behöva lite intressant läsning... Drömmer
    Jo, fast är inte från Gtb (men har min trevliga släkt där)
  • Anonym (Mojo)

Har iaf träffat en kvinna som verkar väldigt trevlig och vettig skriftligen...tänk om man kunde tajma när det passar att träffa någon och att man faktiskt gör det samtidigt..hoppas de sammanfaller..

• Anonym (Mojo)
    Millicent skrev 2011-11-24 15:54:01 följande:
    Nä, jag skickade en flirt. Börjar ångra att jag inte skrev ett meddelande istället. Just då kände jag att jag inte orkade skriva ifall han skulle ignorera. Det var trist med den stunden av dåligt självförtorende eller bristande ork eller vad det var för ett trevligt mejl är alltid bättre än en flirt.   

Har aldrig förstått det där med 'flirt'-funktion på dejtingsidor.... Det är nog bättre att skicka ett meddelande, iaf om den man suktar efter är över 20 år

Skickar själv meddelanden, och ganska avspända sådana. Kanske om ngt roligt i presentationen eller ngt annat... Sen kan man om man får svar bolla lite tankar fram och tillbaka tills man märker om det 'finns ngt där'. Messar med en väldigt trevlig tjej nu, även om jag inte är i ett läge att träffa ngn just nu pga praktiska omständigheter....

Tror problemet som kille (dvs normal) är att man klumpas samman med massa efterhängsna muppar som tjejerna är rädda att få på halsen.... Det finns tydligen en del sådana.. Därför drar sig vissa från att svara även på 'ofarliga' meddelanden.. 
  • Anonym (Mojo)
    Millicent skrev 2011-11-24 20:28:06 följande:
    Eftersom du nu skrev sådär om att du struntar i flirtar så gick jag in och skickade ett vanligt meddelande istället så får vi se om det blir napp eller ej. Blir det napp är vägen ändå lång och full med fallgropar innan man kommer till dejt och ännu längre innan man kommer till känslor. Tycker jag. Det är väldigt mycket som inte kommer fram när man mejlar och ännu mycket mindre får man fram av en profiltext.

Återkommer till samma ämne.

Jag tycker man får fram massor av att maila. Man får kanske vara beredd på att det krävs en del mejl, och man kanske inte skall ställa raka frågor utan läsa hur personen skriver spontant om olika saker i livet. Inte bara rena intressen och dylikt, utan har personen resonerar och tänker. Det är ju svårt om personen är grund som en plaskdamm mentalt och är knappt litterär, men sådana intresserar iaf inte mig ändå..  
  • Anonym (Mojo)
    Millicent skrev 2011-11-24 22:07:29 följande:
    Haha, alltså jag håller med om att man kan läsa ut en del ur mejlande såsom hur verbala de är, hur de formulerar sig, hur de tänker, vad de plockar ut ur ett mejl, hur de ser på sin tillvaro och omvärld, hur deras gensvar i skrift ser ut osv. Men det är först när man träffar dem som andra viktiga bitar faller på plats. Så hittills har jag haft flera givande mejlsamtal med en del potentiella partners men när jag väl träffat dem har jag känt att njäää.

Så nu känner jag att jag inte vill lägga så mycket tid på mejlande utan jag tänker att det passar mig bäst att kolla av lite först så att det verkar finnas någon form av substans i mannen ifråga och sen ordna till en dejt snabbt och enkelt. Utan att haussa upp det och utan att vara för pretto med dejten.
    Ja, vi har alla våra tillvägagångssätt.... Själv föredrar jag nog att ha en något längre kontakt innan jag känner för att träffas.. (fast se min tidigare post om att kalla det för 'dejt' ). Fast å andra sidan, träffar så mkt människor i jobbet så det kan vara skönt att 'play it slow' ibland kanske. 
  • Anonym (Mojo)

Fast å andra sidan är jag nog rätt lika skriftligen och 'irl'...så det funkar kanske bättre för mig. Glad

• Anonym (Mojo)
    Anonym (h) skrev 2011-11-24 22:38:55 följande:
    jag träffar dom hellre fort än hålla på att maila, är ingen höjdare på att skriva mail.
    Nej då är det självklart bättre att träffas!

Jag är nog ungefär lika bra på båda, men tycker det är lättare att komma lite 'under skalet' skrivledes och se om det finns ngt värdefullt därunder att undersöka närmare irl...
    Skrattande  
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!