Inlägg från: Anonym (Fågelskrämman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fågelskrämman)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Jag behöver verkligen lite input. Jag har varit på 4 dejter totalt nu och jag tycker att tre av dom gått riktigt bra. Det har varit flirtig stämning, samtal som bara flyter på och oftast har det varit dejter där vi bestämt en kort aktivitet som en promenad eller snabb kaffe men alla har dragit över tiden men en till ett par timmar, Första dejten jag var på var helt kanon killen men killen hörde av sig en gång efter sen svarade han inte mer, dejt två hörde aldrig av sig efter dejten samma med dejt tre och 4a. Jag har bra foton på min profil som visar både ansiktsbild och helkropps bild så jag vågar nog utesluta att de blivit avskräckta av mitt utseende. Personligen så tycker jag att jag har så pass bra koll att jag hade insett om de var obekväma eller hade en tråkig dejt. Nu håller jag på att bli lite lätt förtvivlad och har tråkigt nog börjat leta massor med fel på mig. Om det var en eller två killar som inte hörde av sig igen, det hade jag kunnat hantera. Men fyra av fyra? Vad tusan kan vara fel, är det någon som känner igen sig eller som bara kan ge ett bra råd?

• Anonym (Fågelskrämman)

Nu skriver jag igen och behöver lite råd :). Pratade med en kille rätt länge på en dejting sida, träffades förra helgen och hade riktigt trevligt. Det slutade med att han sov över och han var jätte gullig på morgonen. Sen hördes vi knappt efter det, jag skickade typ två sms och han svarade jätte kort på båda. Men nu helt plötsligt när set varit tyst i 6 dagar får jag ett långt sms, där han berättar att han bl.a. Läst ut en bok jag tipsade om och sen ställde han massa andra frågor. Nu hade jag ju helt kopplat bort honom då det varit tyst så länge och någonstans undrar jag om han kanske bara vill hålla kontakten för att få sex i framtiden. En annan säger att han kanske haft fullt upp i sitt liv och därför inte hört av sig. Är det normalt att inte höras på så länge om man är intresserad?

• Anonym (Fågelskrämman)

Ta: nej men så känner jag med egentligen. Ok att man inte hör av sig 20 gånger om dagen men oftare än var 6:e dag, han är dessutom riktigt seg på att svara när han väl skriver, det tar typ 6-20 h mellan smsen.

• Anonym (Fågelskrämman)

Jag har en fråga till alla er expert dejtare :). Om ni börjat träffa någon från nätet och träffas typ 2 gånger i veckan och pratar varje dag hade ni då gått in lika ofta på dejtingsidan ni träffades på? Har träffat en kille och vi träffas och pratar massor men han loggar fortfarande in på dejtingsiten 3-4 gånger per dag. Jag själv är nästan aldrig inne sen jag träffade honom, även om jag hade velat så hade det inte hunnits med då jag träffar honom så fort jag är ledig. Vad är era erfarenheter av sånt här? Och jag avskyr mig själv lite lite som analyserar såhär haha.

• Anonym (Fågelskrämman)

Jag vet att jag borde fråga honom men jag vill inte heller att han ska ta det på fel sätt. En av mina vänner är också medlem på denna sidan och är inne rätt ofta och hon ser när han loggar in.

• Anonym (Fågelskrämman)

Vi har träffats en månad.

• Anonym (Fågelskrämman)

(sa): jo men så känner jag med, men sen kan jag inte låta bli att tänka att han måste ju gilla mig. Han vill träffas så fort han har tid över, smsar jätte ofta och är riktigt gullig. Jag vet inte om jag är riktigt redo att ha "det stora snacket" och sätta en stämpel på vad vi har och är....ännu. Men jag vill ju inte att han träffar massa andra. :(

• Anonym (Fågelskrämman)

Glädje58: tack för ett otroligt tänkvärt svar... Ni andra med, jag ska fråga honom imorgon när vi ses.

• Anonym (Fågelskrämman)
    Glädje58 skrev 2011-12-09 21:59:01 följande:
    Det ska bli spännande att få höra hur det gick, om du vill dela med dig.

Jag har själv den livsstilen med min vän. Ibland så tror jag att nu är det slut mellan oss, det här kommer vi inte att ta oss ur eller klara av. Men efter att vi har pratat ut och rett ut missförstånd så är vi tillbaka på spåret igen. Fast ännu tajtare vänner nu :)  Om man älskar någon så tar man den diskussionen, så är det bara...
    Klart jag ska dela med mig av vad han svarar :)
  • Anonym (Fågelskrämman)
    Glädje58 skrev 2011-12-09 22:49:42 följande:
    Det handlar inte om att kontrollera eller snoka på något sätt. Det handlar om att båda två ska veta vart man har sin partner i olika frågor. Det blir en trygghet på ett sätt, samtidigt så blir det just en simtur på djupt vatten när man frågar om något. Men syftet är att man ska kunna bottna och känna sig trygg igen.
    Men jag har tänkt mycket nu på kvällen och man måste ju kunna fråga en sån enkel sak.
    Det är ju inget konstigt eller dumt att jag vill veta om han håller på med fler än mig.
    Om han nu tar det som att jag sätter krav på honom eller blir irriterad så är han ändå inget att ha.:) 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!