• floya

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2011-11-14 00:27:39 följande:
    *räcker frenetiskt upp handen* 
    Skönt att höra. Jag verkar vara en magnet för motsatsen, så jag hoppas att jag ramlar över nån mer som er på HP framöver...

Ganska fascinerande. Jag tyckte jag hade en bra presentation men efter jag gått på några dejter så har det verkligen utkristalliserat sig vad jag är ute efter och vad jag inte vill ha. Tror nog att det blir en uppdatering av presentationen framöver...

/(rookie) som gått och blivit icke-anonym. Hej alla. :)
  • floya
    Smecker skrev 2011-11-14 00:44:03 följande:
    *sätter mig på handen, gömmer undan pallen och går och rakar mig* Fan, allergimedicinen är slut.. Tungan ute
    Det var ju förjäkligt synd! Flört
  • floya
    Niklas2k skrev 2011-11-14 00:54:42 följande:
    Jag har skäggstubb och mäter 183. Deru ;)
    Är du seriös? Wow. Ska vi gifta oss?

Tungan ute
  • floya

Loggade in på HP och hade fått ett meddelande från nån till synes (iaf enligt presentationen) vettig snubbe:
    ”Hej du!
    Om du verkligen vill kan vi bekanta oss…”

Eh... och om jag inte vill? ;)

• floya
    Niklas2k skrev 2011-11-14 01:00:10 följande:
    Hmm.. sen kanske. ;)
    Så mycket för spontanitet... Flört
  • floya
    Niklas2k skrev 2011-11-14 01:05:48 följande:
    Då behöver ni inte bekanta er. Smart va?
    AAAAH, är det så det funkar? Då är jag med. ;)

Skämt åsido, antar att det inte bara är jag som får märkliga brev från folk som inte för fem öre lockar till vidare kommunikation? Ska nog börja spara ner alla i en txt-fil...
  • floya
    Niklas2k skrev 2011-11-14 01:12:49 följande:
    Nä, det är inte bara du. Det var nog rätt nyligen som en tjej mailade.. Jag svarade och ställde väl ungefär samma fråga som motfråga och hon svarade.. men inget mer. Antingen så var jag så pass sämst i mitt första svar eller så var hon bara konstig. Tror på det senare. Skrev nog någon rad efter det också men fick ett kort svar utan möjlighet att bygga vidare på. Jättekul. Verkligen!
    Haha, ja, ibland blir man lite trött. Jag hade en konversation för nån vecka sen som löd ungefär såhär:
    Han: "Hur är läget?"
    Jag är vansinnigt trött på såna frågor som bara känns lama och massutskickade, men bestämmer mig ändå för att slänga iväg ett svar till karln ändå. Skriver det mest standardaktiga jag kan komma på: "Jodå, det är bra, hur är det själv?"
    Han: Det är bara fint. Hur är det själv?""

Ridå.
  • floya
    Niklas2k skrev 2011-11-14 01:16:06 följande:
    Men sen tröttnar man väl. Jag har gjort det. Skrev personliga första mail till folk förr men när man inte får svar så känns det som att man skriver helt i onödan. Att mitt första meddelande till någon inte är så värst jättekul alla gånger nu för tiden får väl funka helt enkelt. Kanske får man svar och då vet man ju att det eventuellt finns något intresse..
    Jag tycker ändå att det finns skillnad på rena massutskickade mail och såna som har lite tanke bakom. Jag tycker inte man ska behöva skriva halva A4:n och anstränga sig en timme, men jag försöker ändå få till något lite personligt. Brukar försöka snappa upp något i profilen/på en bild. Istället för "Hej, läget?" så brukar det bli "Ah, ser att du varit i Egypten. Var pyramiderna lika mäktiga som på bild?" eller "Ser att du också bor på Kungsholmen. Jag är nyinflyttad, har du något tips på schysst restaurang?" eller "Jäklar, bungyjump! Nåt jag skulle vilja göra, men inte vågat. Var har du hoppat någonstans?"
    Det tar liksom inte lång tid, men jag inbillar mig att svarsfrekvensen blir högre än på rena standardutskick (i alla fall svarar jag nog 9 av 10 gånger på såna mail jämfört med max 1 av 10 på standardmail)..
  • floya
    Niklas2k skrev 2011-11-14 01:24:01 följande:
    Intressant. Min fantasi är så sjukt dålig. Får samla på mig lite smarta tips från den här tråden. ;)
    Övning ger färdighet! :)

Folk gillar att snacka om sig själva, och att känna att personen som skriver till en har läst presentationen är trevligt.

Bild på resemål: "Ser att du varit på/vid/i XXX... Jag har alltid velat åka dit. När var du där?/Gillade du det?/Såg du XXX (turistattraktion på resemålet)?"

Info i pressen om specifik träningsform: "Jag har också varit lite sugen på karate/bowling/spinning/XXX... Hur länge har du tränat?/Får man inte vansinnig träningsvärk?/Var tränar du någonstans?"

Bild på djur: "Åh, din katt/leguan/åsna liknar jättemycket en katt/leguan/åsna som min kompis hade när jag var liten. Det djuret hette Algot och var verkligen väldigt lik djuret på din bild. Så, konstigt fråga - men jag måste ställa den. Ditt djur heter väl inte Algot?"

Text om film- eller bokintresse: "Såg att du är film-/bokfantast, något som jag själv också är. Vilken är din favoritfilm/-bok?"

Okej, alla är inte jättebra - men jag tror ändå att oddsen för svar är högre än vid ett "hej, fin press. hur är läget?" eller "du var söt, hör av dig om du vill." Glad

Min paniklösning när jag ramlar över en presentation som får det att rinna till, men jag inte vet vad jag ska skriva är: "Hjälp, du liknar jättemycket en gammal bekant till mig. Heter du Christoffer och har bott i Sundsvall för tio-tolv år sen?"
    Det visar sig alltid att snubben inte alls heter Christoffer eller har bott i Sundsvall, men jag bryter i alla fall isen och i de allra flesta fall har det lett till vidare diskussion. Så, får ni grabbar en fråga om ni heter Christoffer så vet ni att ni har mig på tråden.. Oskyldig
  • floya
    Smecker skrev 2011-11-14 01:31:39 följande:
    Jotack. "Hej din gamle get" är klassikern.. tätt följt av "Hej, läget?" av en som i sin profil skriver att hon inte vill ha brev med bara "Hej, läget?"..
    HAHAHA! Hej din gamle get? Moahahah! Hade jag fått det skickat till mig så hade grabben garanterat fått ett svar bara för att det var så oväntat. :D
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!