• floya

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2011-11-14 01:47:09 följande:
    Åfan.. jag brukar köra "Hjälp, du liknar jättemycket en gammal bekant till mig. Hette du Christoffer och genomgick du könsbyte för tio-tolv år sen i Sundsvall?"
    Det visar sig alltid att tjejen inte alls hette Christoffer eller har genomgått könsbyte, men jag blir i alla fall blockad och det har inte lett till vidare diskussion. :-P
    Jag tror det sket sig vid könsbytet för dig. Byt ut Christoffer mot Emma och skippa könsbytesbiten så ska du se att det går vägen. ;) Förväntar mig rapport efteråt!
  • floya
    Smecker skrev 2011-11-14 01:58:07 följande:
    Jag brukar läsa profilen och kolla på bilderna, sedan skriver jag ihop något trevligt till damen ifråga. Problemet är att tjejerna på nätsajter oftast skriver en kravmall i 100 punkter, sen sätter de sig och väntar på att Mr Perfect skall trilla ner i knät på dem. Och eftersom det är ganska opersonligt, till skillnad från krogen t ex där man måste lära känna en person innan man hissar eller dissar, så ratas alla som inte passar in på precis alla punkterna. Är man inte afrikan, 168-171cm lång, väger 64-69 kg med 11-13% kroppsfett, har en ingenjörsexamen i ventilationsteknik med 7 års arbetslivserfarenhet och en kuk på 21-23 cm så går man fetbort. Stackars jävel som stämmer in helt, men har en kuk på 20 cm.

Nej, sessor och panelhönor som inte kan ta egna initiativ är det värsta jag vet.
    Men vadå, menar du att den perfekta killen inte bara kommer att knacka på min dörr en vacker dag?

Skämt åsido, personer med såna kravspecifikationer kan gott få sitta och vänta på sina drömprinsar och prinsessor.. De går ju miste om alldeles underbara, normala personer. Their loss.
  • floya
    Smecker skrev 2011-11-14 02:17:07 följande:
    Jomenjovisst! Och en kuk på 20 cm är som mellan tummen och pekfingret ungefär.
    floya skrev 2011-11-14 02:05:49 följande:
    Skämt åsido, personer med såna kravspecifikationer kan gott få sitta och vänta på sina drömprinsar och prinsessor.. De går ju miste om alldeles underbara, normala personer. Their loss.
     Ungefär min inställning. Problemet är att folk är så inne i sina listor och personlighetsundersökningar som skall fyllas i och vad nu dessa kontaktsajter tutar i dem, att de verkligen inbillar sig att det där 100% som gäller. Att, som jag, ha inställningen att det gäller att hitta någon man gillar för det den personen är, och vars fel och brister man kan ha överseende med, det går dem helt förbi.

Nepp, sängen gäller. Hasta luego! Solig
    Jag skulle till och med nöja mig med 19 cm... ;)

Jag tycker din inställning verkar sund och jag är övertygad om att det finns såna brudar där ute - men visst, det är uppenbarligen en fight att hitta dem.

Nighty! Jag ska slänga iväg några mail på HP innan jag också hoppar i sängs. 
  • floya

Slängde iväg 17 mail till lika många olika snubbar innan jag gick och la mig igår. Nu har jag fått svar på nio av dem.

Kanske ska säga att jag absolut inte är någon skönhet om man ser till rådande ideal idag. Jag har lugnt ett par extrakilon och är kanske en stark sexa av tio. Men eftersom jag är en klockren tiopoängare mentalt så tänker jag inte låta det stoppa mig - utan jag skickar iväg mail till allt och alla. ;) Kör stenhårt på "their loss" om de går miste om fina mig bara för att de inte blir apattraherade av fotona eller känner att en halv mening i min presentation bara stämmer överens halvbra med deras åsikter.

Funderar på att ha som mål med tio dejter med lika många killar innan nyår? Bara för att vidga mina vyer lite och inte kräva att det ska "klicka" till 110% och man ska snacka ett halvår innan första dejten. Bara ta en fika liksom, och funkar det så funkar det... Vad tror ni?

• floya
    Lilly11 skrev 2011-11-14 19:28:45 följande:
    Ja, eller att du längtar bort från din hemmiljö kanske. Själv skulle jag vilja fly till västindien. Någon som vet om en bra dejtingsajt för västindienbor?
    Ingen koll på det, men skulle du hitta en så får du gärna tipsa mig!
  • floya
    Anonym (Mikaela) skrev 2011-11-14 22:50:42 följande:

Hur blir man inte ytlig på dessa sidor,
    får hur många mail som helst vareviga dag.

Men jag hittar typ 1 på hundra som jag skulle kunna tänka mig att dejta..

Känner mig så dissande.. :(

Tragiskt av mig är bara förnamnet.

Gör som jag, gå på dejt med snubben som känns helt perfekt och som har allt - och inse att det faktiskt inte alls var det jag var ute efter. ;)
  • floya
    Lilly11 skrev 2011-11-14 23:22:56 följande:
    Hmm....jag har nog inte ramlat över någon sådan snubbe ännu....
    Då är alternativet att bara blunda och välja ut fem killar som kanske inte har allt, men förhoppningsvis blir du positivt överraskad av någon av dem.

Och i jakten på kärleken har jag förstått att det räcker med att det klickar med en person, man behöver inte mer än så. ;)
  • floya

Näe, nu har jag rannsakat mig själv och jag kör faktiskt ett udda mål på 10 dejter innan nyår. Det är 1,5 i veckan, vilket kan kännas extremt - men jag måste ju ändå äta, och bokar man in lunch/fika med några så borde själva dejtandet inte ta alltför mycket av min tid.

Är det någon annan galenpanna som är på? Tror detta kan vara ett märkligt men bra sätt att gå ifrån alla krav på extremt högljudda "klick" och jakten på perfekta partners. Förhoppningsvis blir man positivt överraskad förr eller senare. :)

• floya
    Projekt 10 dejter innan nyår:

Dejt 1 avklarad. Växlade tre korta mail med killen imorse innan jag skamlöst slängde ur mig frågan om han ville ta en kopp kaffe på eftermiddagen.

Trots en ganska intressant presentation så var han så tråkig så att klockorna stannade. Inte en enda fråga om mig eller någon slags nyfikenhet. Efter en genomliden timme kollade han på mig under lugg och frågade: "ska du följa med hem?"
    Jag: "Tyvärr inte, jag har tvättstugan."

Oskyldig
  • floya
    Lilly11 skrev 2011-11-15 19:10:44 följande:
    Heja heja! På´t igen bara.....kan knappast bli värre.

En fråga....hade du verkligen tvättstugan?
    Haha, näe - men jag kunde ju ha haft. Oskyldig
    kristinah skrev 2011-11-15 18:48:33 följande:
    HAHA

Hade han lugg som han kunde kika under på riktigt?
    Ja, han hade nåt rufsliknande till lugg - som jag nog egentligen borde älskat... Men det var ju det där med bristen på personlighet som ställde till det. ;)
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!