Inlägg från: Anonym (Smålandsmorsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smålandsmorsa)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Nä nu har jag fasen följt den här tråden i över 500 sidor utan att skriva någonting, det säger ju en hel del om mig iaf

Känner mig ganska körd på dejtingmarknaden även om ni här ger mig hopp om motsatsen.
    Morsa med två barn, jobbar heltid och ägnar väl egentligen typ all min lediga tid åt barnen. Bor i en ganska liten stad i småland och fattar inte hur f*n jag ska kunna träffa någon, därav anledningen till att jag gett mig ut på nätet för att söka efter kärleken. Ett par dejter har det varit men med lite framgång.

Problemet för mig är nog att jag har gått omkring och trott att jag typ ser bra ut eftersom jag aldrig förr haft svårt att ”få killar” så att säga. Jag ser i princip lika dan ut idag som jag gjorde för 8 år sen när jag senast var singel. MEN jag har nu börjat förstå att jag inte är speciellt snygg då killar i princip alltid dissar mig så fort de har fått se ett kort. Nu är inte utseendet det viktigaste i livet men det har vi väl alla fattat att när det gäller nätdejting så blir det ju tyvärr en dealbreaker. Däremot så har jag fortfarande ganska lätt att få någons intresse IRL så att säga. Kontentan av detta måste ju då vara att jag aldrig har varit speciellt snygg från början utan det har varit andra anledningar till att killar har varit intresserade och det är ju bra, men inte när det gäller nätet och jag har sällan möjlighet till att ”ragga på krogen”. Dock en lite jobbig insikt för min del

Jag är ganska nybliven singel, men känner mig definitivt redo att träffa någon ny då mitt förhållande egentligen varit slut sen länge, så har jag inga som helst obearbetade känslor kvar. Jag vill bara träffa någon NU!  Någon riktigt bra då förstås, och inte bara för sakens skull. 

Ojoj, nu har jag kanske varit lite väl personlig så här första gången och nästan rabblat upp halva mitt liv. Men det var faktiskt rätt skönt att få det ur sig.

Hej, förresten! 

• Anonym (Smålandsmorsa)

Tack för välkomnandet. Södra Småland kan man nog säga att jag bor.

Kan säga efter åvanstående att jag hade en kille som varit inne på min sida  på HP 26 ggr! utan att skriva någonting. Jag skrev till slut ett mail och frågade varför i hela friden han varit inne på  min sida 26ggr varpå han svarar "oj, förlåt". Sen detta har han varit inne ytterligare 3 ggr, haha.

Förresten, känner som du (ny) vad det gäller oss "avdankade" morsor, varför inte försöka liksom

• Anonym (Smålandsmorsa)

Nä men jag hade ju inte ens en bild och en presentation på bara några meningar så jag förstår inte riktigt varför någon skulle tycka det var kul att gå in där nästan 30ggr. Men jag blir ju inte sur för det, bara undrar hur det kommer sig. Hade jag åtminståne haft en bild eller nåt så är det ju sin sak.

• Anonym (Smålandsmorsa)

Har bara varit officiellt singel i några veckor och redan börjat tröttna på det här. Känns tragiskt faktiskt.

Ändrade min profil på HP för en vecka sen och skrev ärligt om barn och så samt la ut en bild som jag(för en gångs skull) var nöjd med. Men detta resulterade i att det lilla intresse som fanns där ut fullkomligt spolades bort. Inte en jävel som svarat på ett enda av mina charmiga och finurliga meddelanden. Och inga som spontant landat i min inbox heller för den delen.

Hur är det för er andra, hur ofta händer det att ni själv drar iväg ett mail till någon som intresserar er. Och i vilken utsträckning förblir det obesvarat? Stämmer det som alla tjejer säger att inboxen är knökfull efter att man lägger upp en bild, för så är det inte för mig. Inte ens ett copy-paste eller oanständigt förslag har jag fått . Eller kan det helt enkelt vara så att jag är alldeles för ouppnåeligt snygg och smart så ingen vågar skriva.

Hmm..hoppas på det sista.
  • Anonym (Smålandsmorsa)

Det där med biltema tyckte jag om förresten.

• Anonym (Smålandsmorsa)
    Klöset skrev 2011-11-26 19:39:04 följande:
    Jag får inga mail alls nästan. jo från 60 åringar +. 

Känns inte så skönt för självförtroendet faktiskt hahaha.
    Men ja, jag vet att jag inte har ett allt för tilltalande utseende så det är okej ändå,. 

Hmm, hur ofta skickar du själv iväg ett då?
  • Anonym (Smålandsmorsa)
    Klöset skrev 2011-11-26 19:46:24 följande:
    Aldrig faktiskt. Tittar mest runt. Skäms 
    Skriver du till många? 

Nä, inte många precis. Men 3-4 i veckan kanske. Fick alltid svar innan när jag inte hade någon bild, känns sådär, hehe.
  • Anonym (Smålandsmorsa)
    Klöset skrev 2011-11-26 19:52:40 följande:
    Tråkigt är det. 

Svarar du alla som skriver om de skriver? 
    Nä det kanske jag inte gör precis. Men de är ju fula liksom:-P *skäms lite*
  • Anonym (Smålandsmorsa)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-26 19:54:06 följande:
    Ja, där finns det ju övervägande med killar och som ensam tjej där i bil/båt/mc/vertygsdelen känner man blickarna... 
    Fast jag vet inte vad de tänker egentligen, de tänker säkert *stackars lilla gumman helt vilse från heminredning/köks/leksakshyllorna* Skrattande

Fast jag var inte alls ute efter sånt och var inte alls vilse... motorolja, here I come... {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Förstår vad du menar. Känner mig själv ganska hemma ibland där, hehe.

Nu är jag ju rätt nybilven singel, men om jag tänker tillbaka på de senaste åren så HAR det faktiskt varit killar som stött på mig just på Biltema, haha. Men då reflekterade jag ju inte över det eftersom jag var upptagen.

Vet jag vad jag ska åka nästa helg då    
  • Anonym (Smålandsmorsa)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-26 20:06:18 följande:
    Ja, det tycker jag absolut Flört
    Men det är ju klart. När detta hände så såg man ju säkert väldigt avslappnad ut så att säga. Hur tror du det ser ut om man glider runt på Biltema med en verklig avsikt för att faktiskt ragga, haha kan se det framför mig

Liiite desperat kanske 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!