Legacy skrev 2012-04-29 19:41:59 följande:
Med risk för att bli slaktad så ja, det var det jg valde att backa på ungefär. Grejjen är den efter att ha vänt och vritt ut och in på detta ämne och varför han kände som han känner så tyckte jag att det fanns en bra lösning, hans problem låg i att man ses ensam, bara en av varje kön i samma hus eftersom hans ex varit .. ja. Ni kan ju räkna ut vad själva.
Grejjen är att det var så enkelt att han har problem just nu med att man är ensam, i hans sinnesvärld just nu är det helt okej om det är två eller fler av motsatt kön som man umgås med samtidigt. Nu ser mitt liv ut så att det är busenkelt att lösa just nu genom att helt enkelt umgås flera.
Det som fick mig att backa just nu för att han ska känna sig trygg är att han själv inte alls mår bra av att ha det så men han behöver tid för att bygga upp tillit. Jag är beredd att ge honom en tid för att bygga upp tillit, inte all tid i världen.
Sanningen är ju också att han faktiskt säger att han tycker att det är urdumt, att han känner det som att han tar ifrån mig friheten att göra som jag vill och ja, det har han ju rätt i men alla behöver en chans att läka och så...
GUD vad snurrigt. Men alltså ja jag valde att backa för en stund, inte för alltid.
Hej och välkommen by the way
Tack och nej, såklart blir det ingen slakt av här inte :)
Däremot vill jag försiktigt påpeka att detta låter som ett närapå klassiskt exempel på manipulation av en människa med kontrollbehov. Killen säger rakt ut att han inte litar på dig och till slut "inser" du att du måste ändra på dig för att han skall må bra. Det är inte en ok start på ett förhållande i min bok.
Det enda som skulle kunna vara ok i den situationen är om han samtidigt går i professionell terapi för att komma över dessa problem han har för detta är inget han löser själv genom att du går honom till mötes.
Hur lång tid tänker du ge honom? Har du satt upp en tidsgräns för när det inte längre är ok oavsett hur han lägger fram det?
/J