Inlägg från: Sofia1970 |Visa alla inlägg
  • Sofia1970

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2011-08-10 23:15:03 följande:
    Det är nu du ska knappa in koden 137 och avsluta med fyrkant. Då kan du höra vad han säger när ingen är i hans närhet.

"Fan fan, att det ska vara så svårt att skriva att jag längar efter dig. Jag vill vara nära dig. Varför ska du ut med de andra idioterna på den skitbåten när du kan vara med mig. Va ska jag skriva nu då? Jo, jag skriver ett neutralt sms och sen hoppas jag att hon skriver att hon saknar mig. Jag är så himla smart"
    Så kan det vara och att han är livrädd för att faktiskt visa sina känslor och bli dissad.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-11 09:16:06 följande:
    Nåt jag har tänkt på är att om han skulle berätta att han ska iväg och göra något (utan mig - snyft snyft) så ska jag verkligen bekräfta att jag tycker att det är en bra idé.              
    Det skulle jag kunna säga till nån. Om de verkar inställda på att deras ide är bra så kan jag hålla med fastän jag helst hade sett ett helt annat scenario.
    Jag har iaf bokat in fikadejt i helgen. Känner mig sisådär upplagd, men det kan knappast bli sämre än dåligt eller hur?
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-11 17:04:33 följande:
    Ibland blir bara bättre just för att man inte bär omkring på för mycket förväntningar. Tänk dig att du gör det för en trevlig stund om inte annat. Hellre än att sitta hemma och uggla själv tex.

Jag funderade på vad som skulle hända om man började prata här i tråden om en dejt och så får man svar här
    Jamen det där är ju mig du pratar om!   
    Fullt möjligt iom att vi inte känner varandras identitet irl.  
    Ja absolut skulle det kunna vara så. Jag tänker som så att det kan bli jättetrevligt, men har jag inga förväntningar så kan det iaf inte bli sämre än förväntat. :) Jag brukar ha ganska trevligt ihop med människor jag aldrig träffat. Så chansen är ju att det blir jättebra.
  • Sofia1970
    Anonym (Singeln) skrev 2011-08-11 17:02:12 följande:
    Fasen, vet inte om jag vågar eller orkar med det här längre.
    Jag är en sån som tar låååång tid på mig att komma till skott, när jag väl gör det ska allt helst gå snabbt. Men även för att vara mig har jag tagit lite väl lång tid på mig att komma iväg på en första dejt och nu funderar jag helt på att sluta med det här.
    Antar att min självkänsla sjunkit en bra bit det senaste året
    Jag kände ganska snabbt att det inte var min grej, men nu har jag iaf bokat in dejt så nu ska jag gå på den så får vi se vad jag gör sen.
  • Sofia1970
    Glädje58 skrev 2011-08-11 19:47:10 följande:
    Fan, vilket "handikapp" jag har, och säkert många andra...

Jag är femtiotvå men känner mig mer som trettiofem fyrtio. En del tror att jag är trettiofem när de träffar mig (speciellt de som är synskadade). När jag är ute med min vän som är tjugofem och henns son, så tror många att det är jag som är hennes man och även pappa till barnet. Hon tycker givetvis att det är jättejobbigt och brukar säga högt "Gå till farfar nu", bara så ingen ska tro att hon har fallit för en äldre man. Och jag som gärna spelar på min omanlighet säger ofta "Kom till gammelmormor". Stackars barn, vad ska h*n tro?

Men i alla fall, för att komma till mitt problem. Nu är det kvinnor i åldern strax över sextio som är inne och kollar eller kanske skickar ett mejl. Vad tusan gör man när de flesta i min ålder känns så gamla. Jag har träffat några som faktiskt var några år äldre än mig och de var väldigt unga för sin ålder. Men de var givetvis upptagna.

Helst vill jag nog träffa en i min ålder som är ung i sättet. Gillar mycket humor, lyssnar på P3 och deras musikutbud. Går på nattklubbar, kan vara barnslig på ett positivt sätt. Alternativet är en fyrtioåring som är lite lillgammal.

Är det fler som liknande "problem"?
    Jag har tvärtomproblem. Inte att jag är gammal i sinnet, men jag fick barn som väldigt ung. Så de som är jämngamla med mig har oftast mycket yngre barn och en del inga alls. Dock ser jag yngre ut än jag är så de flesta tror jag är  åtminstonde 5 år yngre än vad jag är. Det är en hel del yngre män som hört av sig och även om de är 30-35 så har de knappt börjat sina vuxenliv.
    Jag är dessutom som person att jag har rätt stora krav på mig både privat och yrkesmässigt. Jag är både ung coh ändå jättegammal samtidigt vilket gör att det blir svårt att hitta nån som klarar av att leva med mig för jag är för komplex och komplicerad.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-11 20:49:09 följande:
    Och det är minst lika patetiskt med människor i min ålder (jag är 44) som tror att dom är och beter sig som tonåringar. Varför måste det hela tiden vara fest och utgång? Jag har gjort den grejen redan. Träffade på ett sånt gäng i helgen och jag kan inte göra annat än att sucka.
     det är kul med fest och utgång ibland, men det behöver inte vara så jämt.  jag skyller på att jag inte hann med att festa tillräckligt i min ungdom. Samtidigt så känner jag varje gång jag är ute att jag mest sitter och undrar över den otroliga köttmarknaden och sittar och snackar skit med kompisarna. Det kan man lika gärna göra över ett glas vin hemma hos nån och det blir billigare.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-11 20:56:19 följande:
    Ibland - den kan jag köpa. Men varje helg fredag och lördag och så gärna tre eller fyra AW i veckan. Varför undrar jag bara? Jag går gärna ut ibland och tar en öl eller delar på en vinflaska. Men när man börjar bli sur för att barnen gör så att man inte kan hänga med på vartenda AW, då kroknar jag på den sortens folk.
    Jasså, du menar så, så ofta vill jag inte gå ut. Inte ens när jag var tonåring.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-11 21:11:57 följande:
    Nej men såna finns och om man inte tycker lika eller inte vill hänga med, då är man tråkig och gammal tydligen.
    Jag är gammal och tråkig mellan varven det är bara inse.
  • Sofia1970
    Glädje58 skrev 2011-08-11 22:08:15 följande:
    Men du, jag söker just en gammal fyrtioåring. Får jag lov...
    Jag är ganska bra på att trampa på tårna.
  • Sofia1970
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-08-12 09:43:15 följande:
    Nu måste jag höra med er angående längd på ens partner. Jag vet att jag är sååååå larvig.
    Men.. nu har jag pratat med en kille en stund. Jag tycker han ser jättebra ut och verkar trevlig så vi har pratat om att träffas.
    Jag var in på hans profil igen på Hp och kollade på hans info där och ser att han inte fyllt i längd och allt annat, så jag frågade honom om hur lång han är.
    Och det visar sig att han BARA är 5 centimeter längre än mig och jag är inte lång. Nu blev jag jättetveksam till att träffa honom. Jag bara älskar långa killar och tror inte att jag kommer att falla för honom ändå nu för att han är så kort... så nu vet jag inte vad jag ska göra!? Obestämd
    Klart du ska träffa honom. Jag umgicks tidigare med ett par där hon var helt klart över 180 cm och han max 165 cm. De struntade i längden helt enkelt.
  • Sofia1970

Jag har dejtat i helgen. Det har varit trevliga dejter. Mina absolut första från nätdejtingsida. Jag har konstaterat att det inte är min grej och tagit bort mig från HP 

• Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-13 16:03:22 följande:
    Och det är också något man kan få ut av det hela. Men kul att du hade trevliga dejter.
    Ja det är väl en insikt god som någon. Dessutom är jag alldeles för trevlig och snäll för att dejta öht. jag lider av tvångsmässig trevlighet. Jag kommer dock hålla ögonen på er här inne.  Får jag inget hångel ska ingen annan ha det heller.  
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-13 16:44:10 följande:
    Jag tycker att det är undantag på att hångla med Baloou.
    Ser du mig hångla med Baloou kanske? hmm nej inga undantag punkt och utropstecken. 
  • Sofia1970
    uniMog skrev 2011-08-13 16:56:02 följande:
    Jag kan hångla med Baloou? Allt för mina medsystrar!
    Är det ingen som lyssnara på mig? Får jag inget hångel får ingen annan det! :-*
  • Sofia1970

I övrigt håller jag med UniMog om det där med sex. Vill jag så vill jag och vill jag inte så vill jag inte. Spelar ingen roll om det är första dejten eller 75:e.

• Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-13 17:16:55 följande:
    uniMog och jag tänker hångla med Baloou i alla fall, så det så.
    Och jag håller med om sexet också. 
    fy vad ni är taskiga *sätter mig och surar*
  • Sofia1970
    Anonym (Lillajag) skrev 2011-08-13 17:19:54 följande:
    Är singel och tänkte bli medlem på någon dejting sidan. Vilken rekomenderar ni? Finns det någon man ska undvika osv? 
    hp är gratis och det rör sig rejält med folk där.
  • Sofia1970
    Anonym (Lillajag) skrev 2011-08-13 18:22:29 följande:
    Tack för svar Jag blev medlem på happypancake, får testa lite där innan jag betalar någon annan stans för att vara medlem :)  Se om detta är min grejj eller inte :P
    Helt klart en bra ide och du man får sålla rätt friskt.
  • Sofia1970
    Ernst Hugo skrev 2011-08-13 21:51:39 följande:
    Sympatiskt drag Flört
    Sofia1970 skrev 2011-08-13 16:53:28 följande:
    Ser du mig hångla med Baloou kanske? hmm nej inga undantag punkt och utropstecken. 
    Du sa att du skulle respektera mig efteråt Gråter*klappar i händerna av förtjusning*
    Ja efteråt ja, men jag ser inget efteråt här iaf....
  • Sofia1970

Helgens sista dejt blev inställd, ingen aning om varför, men det spelar inte så stor roll. Jag var barnvakt över natten och blev väckt flera gånger. fast de små liven hade iaf den gosa smaken att sova till efter 7 i morse. Jag var lite för trött för dejt iaf.
    vi får väl se om han hör av sig eller om den inställda dejten innebar att intresset försvunnit.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!