Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

HäxanSurtant skrev 2011-07-31 00:36:30 följande:
    MÅste vara mitt eviga upprepande misstag!

Mamma brukar säga du och dina ex Tyst

Du kan ju få mitt gamla ex då så slipper du dina egna.
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 10:44:44 följande:
    Fick just min dejt idag inställd av henne - suck Obestämd
    Nej! Nej nej nej och åter nej!

Fick du en orsak? Ombokat? Vad? 
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-07-31 11:00:30 följande:
    det där med bagage är konstigt, jag har kommit såpass att jag insett att jag blir olika beroende på vem jag umgås med och att även andra blir det. Jag dejtade ett tag en man som kom från flera väldigt stormiga förhållanden, men vi två ihop var lugna gatan på det stora hela. Det är samma sak med ex, min exmake är jättetrevlig, men vi fungerade inte ihop i längden.

Vad som hänt tidigare har format mig, men jag lever inte kvar i det.

Ja att inte ha bagage är ju totalt omöjligt. Och allt bagage har väl påverkat en på något sätt. En del jag träffat på verkar anse att jag inte ska ha någon kontakt med mitt ex alls. Men hållå? Vi har barn ihop. Vare sig man vill det eller inte så är kontakt med exet nödvändigt. Jag menar inte då att jag ringer upp honom för att småprata i största allmänhet någon gång i veckan. Vi har kontakt med varandra när det behövs för barnens skull. Ibland blir det oftare (som nu i höst när vi måste gå till sonens skola och skälla på dom tex) och ibland mindre eller inget på ett tag. På sommaren åker han och jag lite kors och tvärs i Sverige och då har det hänt att vi växlat barnen någonstans i Sverige så att barnen ska slippa för mycket resor. Känns ju bra dumt om då ska åka från västkusten och hem till Stockholm, för att nästa dag åka tll Skåne. Då möts vi i Jönköping istället. Och då har det hänt att vi tagit en glass med barnen.

Men om man anser att barn och kommunikation med exet är ett för tungt bagage, då får man nog svårt i de flesta nya relationer eftersom det är så vanligt att secondhand-människor har barn. 
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 12:23:15 följande:
    Nej hon hade bara ångrat sig och valde att stoppa där - vänligt och helt ok

Ja det ska hon väl ha en eloge för i alla fall. En del dyker ju inte ens upp. Men det var trist i vilket fall.

Så. Ut på banan igen då! *puffar* {#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym (Mia)

Känner mig lite skurkaktig. Jag fick just ett sms från Mr Malmö. Och jag som har glömt mobilen hemma nu när jag ligger här ute och solar. Rackarns då. Vilken otur. Oskyldig

Jag ska lägga in en bok på min shuffle och sen ska jag ut och sola och glömma mobilen hemma. Då minskar det dåliga samvetet lite kanske. Ja min sk. dejtmobil då. En med anonymt kontantkort i sig. Någon annan än jag som har dubbla mobiler för att slippa lämna ut sitt riktiga? 

• Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-07-31 12:58:53 följande:
    Är det föresten så att det är stor aktivitet precis när man skapat en profil på en dejtingsida och sen lugnar det ner sig efter ett tag?

Min erfarenhet är att det är så. Likaså om du varit borta ett tag. Folk ser ett nyt ansikte som inte vet att dom är en skitstövel än och då smyger dom sig på. Jag gör ju lite samma sak. Spanar in dom som är nya lite extra.
  • Anonym (Mia)

Nu har tanten bokat en dejt med 26-åringen på onsdag. Oskyldig

• Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 21:20:42 följande:

Bra jobbat ! Solig

Jag erbjöd honom tre helrör Explorer och logi i stadsparken, så han kunde inte tacka nej. 
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-07-31 21:29:06 följande:
    Ska tant supa honom under busken och utnyttja den stackars pojken?

Klart jag ska.
    Har man inga andra talanger så får man ta till det fula artelleriet. Skämt å sido så ska vi ta med en flaska vin och sätta oss på en brygga här i närheten. Drömmer Skål 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-31 21:31:23 följande:

Klart jag ska.
    Har man inga andra talanger så får man ta till det fula artelleriet. Skämt å sido så ska vi ta med en flaska vin och sätta oss på en brygga här i närheten. Drömmer Skål 

Behövs det glas föresten eller går det bra med en högklackad damsko med glitter på? Nej dum tanke. Glittret kan fastna i halsen och mina glittriga sandaletter har hål i tån. Får nog bli glas i alla fall.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!