Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Sofia1970 skrev 2011-07-31 23:29:10 följande:
    Ja och vilken typ av kläder han helst har på sig när han badar.

"Ska vi köra med eller utan badskum?"
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-07-31 23:35:46 följande:
    Förslag på bra första dejt och varning på dejter man INTE ska ge sig på ;)

Undvik dejter som du inte kan ta dig ifrån på ett rimligt sätt om du skulle vilja. Det är tex halvt osmart att tacka ja till en middag hemma hos honom om du samtidigt sagt att du inte har något för dig på hela kvällen. Visar det sig att han är en knäppgök kan enda varianten att ta sig därifrån att ursäkta sig för att pudra näsan och sen glida ut som en ovig flodhäst genom toalettfönstret.

En fika dejt mitt på dagen är väl en klassiker annars, men jag tycker att det är tråkigt. Jag går hellre en promenad. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-08-01 00:34:54 följande:
    Tja, jag tänkte väl mig 1 tim för att "känna på" men det blev drygt 4 tim... Glad

Hade väldigt trevligt och kunde drunkna i hans ögon men jag är kluven inför en fortsättning. 
    Kritikern i mig har rullat igång...

Luta dig tillbaka och låt honom ta nästa steg så får du ta beslut då. Så gör jag ibland när jag är osäker. För om jag inte är riktigt säker så behöver jag få bekräftelse på första att han är intresserad, annars är det inte värt det tänker jag. Om jag är intresserad helt säkert så kan jag å andra sidan ta första steget.
    Eller också så skiter du i mitt råd och kör på ändå. Bära eller brista, det kan bli bra trots dina kritiska tankar. 

Men kul med en trevlig dejt i vilket fall. 
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-01 00:38:06 följande:
    Efter två veckor flyttade hon in hos mig.
    Vi gifte oss året därpå
    Fick två barn
    Skilde oss efter nästan tvugo år.

Häftigt!
    Det är väl lite knepigare än andra gång när man har en del ungar att slänga in i det hela också.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-08-01 00:44:58 följande:

Tack för tipset!
    Jag avvaktar att han hör av sig med förslag.
    Han sa visserligen att han gärna ses igen och jag sa lite svepande att jag hade haft en trevlig kväll. Men det var inget konkret "du eller jag hör av mig" så jag ligger lågt.

Åh det där är så svårt. Man vill inte vara för på och vara helt extatisk, men om man uppskattade dejten så måste man ju säga någonting. Är man för på och han tyckte att det var skit så känns det också mer som att man har gjort bort sig än annars. Om jag blir dissad trots att jag varit intresserad så vill jag helst ge tillbaka en signal som säger att det inte rör mig så mycket att det inte blev en fortsättning. Och då kan man ju inte ha varit helt lyrisk innan (så att han märkte det).
  • Anonym (Mia)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-08-01 00:54:49 följande:

Jag vet inte riktigt.
    Han var bra på många sätt men jag satt där och tittade i hans ögon och funderade på om jag bara var glad att ha en trevlig dejt eller om jag faktiskt också skulle kunna bli riktigt attraherad av honom?

Men det spelar ingen roll. Om du ser till att du får en fortsättning, en andra dejt, så kan du ta reda på det. Mitt ex påstår att jag dissade honom kanska ordentligt den första gången vi träffades. Jag kommer inte ens ihåg det.
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-01 00:54:53 följande:
    Jo, om barnen är mindre. Men i mitt fall klarar de sig själva (jag ställer bara fram lite mat som räcker i några dagar om det blir aktuellt)  Skrattande

Det förutsätter att du flyttar in hos henne eller? Och om hon har barn då? Förlåt pessimisten i mig men jag såg en bild framför mig hur ni sprang mellan två lägenheter för att slippa konfronteras med era barn.
  • Anonym (Mia)

Och här har det blivit dejt ikväll. Fick kontakt med en kille som det känns väldigt bra med. Har blivit lovad champagne ikväll minsann. Han är 58. Så vi kan säga att det blir tvära kast här. Men jag håller mig mellan 26-58 år på ett ungefär sådär. Någon månad hit eller dit är ok. Jag insåg att jag måste vidga vyerna. Jag har dejtat sönder 40-åringarna antaligen.
    Så nu ska jag fixa till mig och senare hopa på bussen. 

• Anonym (Mia)
    Baginbox skrev 2011-08-01 17:08:20 följande:
    Men grattis:) En 58-taggare :) inte var dag man fäller en sån :)!  Ha en underbar kväll! :)

Det ska jag absolut ha. Det är inte var dag man blir bjuden på champagne och dessutom så är det nog bra mycket trevligare att umgås med en intressant person än att sitta ensam en måndag-kväll på semestern.
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-01 17:16:51 följande:
    Låter jättetrevligt mia, själv har jag precis bestämt mig för att släppa loss lite och ta erbjudandet om att dansa lite med en dansant man jag inte alls kommer ihåg hur gammal han är men antagligen inom 26-58 spannet.

Du ser. Man måste vara lite crazy. Tomte
    Glädje58 skrev 2011-08-01 17:26:01 följande:
    Om någon frågar om min ålder, är rätt svar då 26-58?   (så länge jag håller mig till sanningen)

Självklart! Alla dom där långa listorna med krav som du läser är bara påhitt för att skrämma bort det värsta. Annars tar vi vad som helst. Bara det är mellan 26 och 58.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!