Anonym (ny) skrev 2011-12-21 07:17:51 följande:
fast jag har också fortfarande saker att reda upp i mitt gamla liv eftersom vi separerade för endast 8 månader sedan. Det är inte speciellt mkt när man tänker på att man var gift, hade barn och hus och bil o allt gemensamt. Det tar sin lilla tid att reda upp och barnen mår inte super än MEN det hindrar ju inte att JAG träffar någon. Däremot skulle jag aldrig dra in den personen i barnens liv innan jag hittat ett lugn för dem men jag är inte mer än människa. Behöver jag/vill jag/råkar jag hitta en person jag gillar så tänker jag inte lägga ner det. Barnen går ALLTID först ändå och det får min partner vara beredd på. ÄR det en bra person så accepterar h*n det.
Min dejt accepterar att jag inte kan ses mer än 1-2 ggr/v och än så länge funkar det bra.
Ok, jag är 'färskare' än så..bara ngr månader. Hade egentligen inte tänkt 'träffa' (om man kan kalla det så) ngn, utan reggade upp mig som 'vän' bara för att se hur det 'gick till' (har aldrig tidigare haft ngn profil på en sida). Sen tänkte jag att när tiden blir mogen så... Nåja, vi får se hur det går. Självklart ingen omöjlighet att träffas, men det har väl uppstått ngn slags oskriven förväntan att vi båda (exet och jag) väntar ett tag.. Kanske låter knasigt, men svårt att beskriva när man inte känner till situationen och bakgrunden exakt.