• MrC

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

lemonina skrev 2012-11-24 09:34:07 följande:

. Jag var med i Badoo ett tag. Men tyckte det blev ganska stressande med chatfunktionen. Jag hann inte med att svara och ofta blev man sittande och chattade med flera samtidigt. Det resulterade iallafall i en date sen lade jag ner det. Men skriv i statusen att du bara vill ligga. Ja kanske lite finare uttryckt typ "att du inte kan lova guld och gröna skogar, för gräset är grönare på andra sidan"
    Jag skriver typ: "Egentligen vill jag som alla andra hitta något seriöst, flickvän, sambo, kanske familj. Men i väntan på detta får man ta det som erbjuds."

På så sätt skrämmer jag inte bort de som kanske vill ha seriöst, men det inte klickar med annat än ligga. Är det fel att göra så? Jag tycker det är ganska fiffigt.
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MrC
    lemonina skrev 2012-11-24 16:06:35 följande:

haha ja vet inte riktigt det där med "får man ta det som erbjuds". Det låter lite som om du nöjer dig att ligga med vem som helst. Du kanske säger det med glimten i ögat men det vet ju inte tjejerna. Om du lägger till en flirt smiley bakom kanske det blir bättre. Eller det kanske är ganska bra föresten det beror på hur resten av presentationen är utformad. Skriver du på ett humoristiskt sätt fattar man nog att du vill ha lite kul om än bara för stunden samt att du är skojig men samtidigt får fram ditt budskap.
    Nej, jag tar det som det kommer. Blir det ett seriöst förhållande så blir man glad, blir det en "kort romans" är det okay, blir man vänner är det en bonus, blir det ingenting är det ingen katastrof.

Ändrade texten på HP till: "Vänskap, seriöst förhållande eller kort romans? Det får tiden utvisa. Målet är självklart ett seriöst förhållande."

Men jag är inte aktiv, är nog ganska många veckor sedan jag blev inboxad eller skickade till någon. Har ju paus egentligen.
  • MrC
    Zeus skrev 2012-11-24 18:15:30 följande:
    Jag tar tillbaka allt och hävdar motsatsen...
    Till vad?
  • MrC
    Heidi1 skrev 2012-11-27 11:13:46 följande:
    Spännande ska på intervju på måndag
    Intervju? Är det så du kallar dina fikadejter?
  • MrC
    Heidi1 skrev 2012-11-27 12:15:13 följande:

Haha jag dejtar inte längre. Har sambo sen ett tag tillbaka Ska på anställningsintervju
    Ah okay Solig
  • MrC

Jag blev inboxad här för nästan tre veckor sedan.

--- xxxxxxxxxx skrev 2012-11-08 12:36:19 följande: ---
    Hej :)

Allt bra med dig idag..

Mvh A
    --------------------------

Vad skulle ni svara?

• MrC
    visma1 skrev 2012-11-27 22:41:26 följande:
    Det är ju ingen fråga så vad finns det att svara på?!
    Just det, inget frågetecken.
    Niklas2k skrev 2012-11-27 22:43:06 följande:
    "Okej!"
    Hehe, ja. Så tänkte jag med. Först trodde jag det var ett skämt och tänkte svara lite "snäsigt".
    Men jag svarade snällt och det ångrar jag inte. Herregud vilken underbar människa!

• MrC
    visma1 skrev 2012-11-27 22:48:11 följande:
    Jaså, kanske inte ska vara så kräsen med skriftens gåva
    Äsch, man ska inte vara kinkig.
    Räknas detta som nätdejting om man skulle bli uppraggad på FL (igen!) ?
  • MrC
    visma1 skrev 2012-11-27 22:55:43 följande:
    Skitsamma om man vill ha en smarting

Nej det kallas nätraggande!
    Jag är ett smart-ass, så hon behöver inte vara det Flört hehe.
    Nätraggande? Perfekt, det får hon gärna göra.
  • MrC
    Madida skrev 2012-11-27 22:58:06 följande:
    Vadå "igen"? Det där är inte rättvist! Skicka dom till mig!
    Hihihi. Nej, jag vill ha mina ragg själv!
    cajsasmamma skrev 2012-11-27 23:00:51 följande:
    Naw va gulligt att du vill ha mig  
    Hahaha skoj du är då! Kyss
    Madida skrev 2012-11-27 23:05:18 följande:
    Du är skitsöt så dig tar jag gärna! Solig Men du är ju redan förälskad i någon!
    Nej nej nej Madida. Backa inte nu, CM är ett kap!

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!