Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Legacy skrev 2012-03-03 21:24:21 följande:
    ...Min mamma kan verkligen vara så sjukt elak, kallade mig saker och att jag var en hemsk människa och skit. Konstigt att jag inte orkade ha kontakt med henne på snart 10 år?... 

Hoppas du är såpass stark att du inte tar åt dig. Det är bara något hon säger, inget annat...
  • Glädje58
    Legacy skrev 2012-03-03 22:35:05 följande:
    ..Förlåt att jag sabbar stämningen såhär men jag vet att ni bryr er ju så jag ville bara ha lite stöd. Om jag dyker upp den och skriver osammanhängande meningar så har jag väl börjat lipa ändå snälla ha överseende med det   
    Du förstör inte stämningen Legacy. För att må bra så behöver man väl uppleva lite dåliga saker också. Jag har väl också tyngt ner stämningen här, men vem tusan har jag annars att prata med? Jag är så himla låg nu så jag måste ringa min läkare på måndag och säga att jag tänker avbryta min behandling. Det här tar kål på mig.

Prata du på bara, hellre det än att tänka för mycket. Och skriver du något osammanhängande så beror det nog mest troligt på att din telefon är så jäkla kass på stavning Glad

Mmmm kram på dig Solig

Hoppas ändå att du får sova bra ikväll och i natt
  • Glädje58
    NatalieH skrev 2012-03-03 22:36:02 följande:
    Sov så gott
    Nu tar jag med mej mina sjuka barn och går och sussar {#emotions_dlg.flower}

God natt med dig Natalie Solig
  • Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-26 17:53:11 följande:
    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall ...

Citat från trådstartaren...

Det är helt okey att bli förbannad, gråta och skratta Solig

• Glädje58
    Glädje58 skrev 2012-03-03 22:23:26 följande:

Du kan prata med mig om du vill... Solig

Ps, jag jobbar till 07
  • Glädje58
    Bubsan skrev 2012-03-03 23:06:42 följande:
    Det kan ju vara dumt att avbryta behandlingen, man går alltid neråt i början av behandlingen, innan det vänder, Jag tycker nog du ska kämpa på ett litet tag till, för i slutändan blir det ju bättre

Fast jag har kört 10mg i en månad och nu 20 mg en månad. Jag blir bara lägre och lägre. Nästan apatisk ibland. Kan ligga i sängen till 12 på dagarna. När ska det vända?
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-03-03 23:15:09 följande:

Ring läkaren, byt medicin omedelbums. Tänk på att följa läkarens ordination vid utsättning. Vad äter du nu?

Citalopram 20mg
  • Glädje58
    Bubsan skrev 2012-03-03 23:18:40 följande:
    Då har du alltså ätit i 2 månader, då borde det vänt, men du ska inte avsluta tvärt, man ska trappa ner när man slutar, ring din läkare och hör med han/hon.

Jag tycker också att det har gått lång tid nu. Tänkte ringa läkaren nu på måndag och få till en träff.

Jag vet att jag måste trappa ner. Är det så att jag ska ta 15mg, 10mg och slutligen 5mg tror du? Och under hur lång tid ska man trappa ner?
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-03-03 23:22:00 följande:

Be om Fontex eller Efexor istället. Ingen av dem har apati eller förvärrad depression som bieffekt.

Tack för tipset Smecker. Jag ska framföra det till läkaren.

Det är inte så att du kan skriva ut ett recept nu direkt?  Skrattande
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-03-03 23:22:00 följande:

Be om Fontex eller Efexor istället. Ingen av dem har apati eller förvärrad depression som bieffekt.
    Vad läskigt egentligen att dessa små piller kan få ner mig på knä på detta sätt. Jag känner ju inom mig att det som håller på nu är helt fel för mig.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!