Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (ny) skrev 2011-08-17 19:57:29 följande:
    Ni som tar en promenad när ni är på första dejten. Går ni mitt i stan då? Bor alla i Sthlm som är här inne eller? För jag vill ju inte gå där det är öde eftersom jag känner ju inte den jag ska på dejt med utan vill ju ha folk omkring mig, å andra sidan så vill man ju inte gå mitt i stan typ. Bor i en mellanstor stad så det är ju inte litet men vill ju ändå inte gå mitt i stan. NÅgra förslag? Eller är ni inte rädd för att gå på lite mer öde platser på första dejten?
    Jag bor inte i Sthlm utan i Malmö och brukar släpa nästan alla pojkar till en park som heter Pildamsparken här. Lagom mycket folk, lagom nära mig och trevligt att gå där
    Jag hade ju inte direkt gått ut i ett industriområde och knatat omkring.  Hade inte heller velat gå mitt i stan.
    Du har ingen park i närheten?
    Ernst Hugo skrev 2011-08-17 20:02:39 följande:
    Allt du förkastar ........Flört
    Mr B, nu är jag blond för jag fattar inte vad du menar?
    Anonym (ny) skrev 2011-08-17 20:06:03 följande:
    jo men de är ju inte superstora så det är ju inte så att man kan gå där i en timme men man kan väl gå många varv
    Vi har en stor park men man kanske kan gå där o ett stråk runt där rätt många är ute o går/springer?
    Det har hänt mer än en gång att jag släpat killen mer än ett varv runt
    Gå nånstans där du tycker det är trevligt att promenera i vanliga fall. Och där det finns lite folk.
    Ernst Hugo skrev 2011-08-18 00:34:19 följande:
    I trädgården på Milles-museet???

*noterar att alla andra tröttnat på vårt gafflande* 
    Du har så rätt
    Ernst Hugo skrev 2011-08-17 20:09:55 följande:
    Menar att du kanske kan ta en titt i inboxen på HP och se om någon du förkastat kanske egentligen är den karl som kan hantera dig. Citerar välkänd karaktär känd från Djungelboken och FL:

"Allt du förkastar skall du en gång lära dig älska!  
    Haha,  för din skull Mr B så ska jag gå igenom hela min inbox och ge åtminstone EN av dessa som jag ratat en chans
    Några förslag på egenskaper jag ska leta efter? Vem kan hantera mig?
    Ernst Hugo skrev 2011-08-18 00:48:29 följande:
    En trygg man som kan se dig i ögonen och hittar till Olgas efter ett varv i parken *L*
    Det tycker jag låter vääääldigt bra! Skicka en sån till mig så lovar jag att ge dig en jordgubbskyss
    Manlig och trygg, som efter flera varv kan leda mig rätt

Jag har nu sms'at en del med 41-åringen. Han svarar snabbt, ställer frågor, skämtar mycket å sådär.
    Jag skrev att jag skulle gå och se Bridesmaids igår och då kritiserade han min smak och sa att "om vi ska gå på bio någon gång så väljer JAG film" Så jag tolkar det som att han vill träffa mig igen men han är alldeles för luddig och jag blir frustrerad. Så i mitt senaste sms till honom svarade jag på det han skrivit och så skrev jag "Och du XXX, vill du träffa mig igen ?"

Får se vad han svarar....

Anonym (Mia) skrev 2011-08-18 18:30:06 följande:
    Aaaaaahhhhh... Spännande.
    Jag tror nog at svaret blir posiivt. Han är nog luddig för att inte ge för mycket innan han vet var han har dig. Men nu så.... 
    Han har svarat. Ska skriva hans svar men först ge lite bakgrundsfakta. Han menar att jag har dålig filmsmak och nu även dålig musiksmak...antagligen mest för att reta mig.

Såhär skrev han, exakt:
    "Kort svar, är på väg att gå ut och käka och ta nån öl med några kollegor. Ja, vi måste träffas. Det är ju så mycket jag behöver lära dig "

Fortfarande är han rätt så förbannat kass på att ge mig nåt tillbaka....lite bekräftelse...
    Anonym (ny) skrev 2011-08-18 18:20:16 följande:
    vet att jag är korkad nu men förslag på vad vi kan snacka om. Brukar ALDRIG vara blyg och jag brukar alltid ha nåt att säga haha men OM jag nu får blackout!!! HELP ME!!
    Du är inte korkad. Du är nervös
    Mia's tips var bra tycker jag. Fråga om honom. Och visa dig äkta intresserad av hans svar.

Och säg för guds skull inget om nåt ex.
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-18 20:00:13 följande:
    {#emotions_dlg.flower}
    Men hur ska jag tolka det?!?!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!