Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Jag vet att det är ett förbannat tjatande på mig men nu behöver jag hjälp - igen

Jag var ju irriterad igår för att han inte svara på mitt sms men satt inloggad på SD. Tidigt i morse skickade han ett långt sms. Först lite allmänt snack och sedan skrev han
    "Är lite i valet och kvalet vad jag ska göra idag. Det är ju festival. Men det lockar inte överdrivet. Vill mest sova just nu Ska nog dit imorgon och kolla lite hårdrock i alla fall. Det hade ju varit kul om vi kunde ses på helgen. Vi kunde dra till min stuga och dricka lite vin och snacka skit ju! Blir det inte denna helgen så kan vi ta nästa ju! Men i så fall får vi ses i veckan och promenera lite eller fika efter jobb tycker jag. Vad är dina planer för helgen då?"

Altså, först hör han av sig och är feg som fasen, sen hör han inte av sig alls. Sen hör han av sig i detta sms och är väldigt tydlig med att han vill ses men skriver lite grabbigt som till en polare "dricka vin och snacka lite skit".

Vad håller han på med??!!!

cassiocat skrev 2011-08-19 14:03:40 följande:
    @ Hopplös: jag tycker du tar ut nederlagen litegrann i förskott. Det är alldeles för lätt att att överanalysera och måla f-n på väggen. Internet o sms gör att många av oss har alldeles för bråttom och väntar omedelbara svar. Han kanske behövde tid att tänka och känna efter. Jag gillar inrte när män är för på och snabba: känns lite "urskiljningslöst" och tror att denna initiala entusiasm praktiseras på varenda tilltänkt dejt. Nej hellre en man som tar sig lite tid, och använder hjärnan o inte bara hjärtat, och ev andra ädlare delar ;)
    Du har så rätt! Har pratat med två tjejkompisar som båda två "skällde" på mig.
    Jag står fast vid att jag tycker att han är lite lam men jag är nog för hård mot stackaren.

Jag svarade iaf att jag inte hade några större planer i helgen och att jag gärna hade träffat honom. Om han ine hade tid så sa jag att vifick ta det nästa helg.
    Anonym (ny) skrev 2011-08-19 15:01:19 följande:
    Så nu var man hemma då. Lämnade barnen hos barnvakten o jag var så sjukt jävla nervös att jag tänkte skita i att gå haha. Sedan i alla fall när jag väl kom dit så var det jättetrevligt. Vi snackade på ganska bra tycker jag och det märktes att han var väldigt intresserad han gick typ PÅ mig haha och sedan så tittade han väldigt mkt men det var ju trevligt. Vi gick i 1 timme o en kvart och sedan så sa vi hej då. Han sa redan då att "det har var trevligt, det måste vi göra om!" hihi

Två timmar senare fick jag ett mess där han tackade för dejten igen och att han verkligen gillade mig Så det var ju bra...

Nu till mig själv då. SUUUUUPERTREVLIG kille, verkligen, precis så som han varit när vi messat o chattat. Det enda som inte sa klick helt var utseendemässigt men det är också nåt som "kommer sig" ju mer man träffas. Han var extremt trevlig o han verkar ha alla kvaliteer som jag söker så jag kommer garanterat ge honom fler chanser

Föresten, tog på mig nåt jag kände mig bekväm i o nåt som är "jag" så han vet vad han har att vänta sig
    Wiiieee!!! Härligt att det gick så bra!!

Kan ju meddela er att han fortfarande inte svarat på mitt sms 8 timmar sedan jag skickade nu och kollade av om han ville ses idag eller imorgon.
    Jorå, blir nog bra dethär

Glädje58 skrev 2011-08-19 21:26:03 följande:
    Man börjar ju undra om det är någon idé med sms och mejl när det ändå ska ta sån tid. Likabra att återgå till vanligt brev eller vykort igen.
    Haha, ja

Eller att sms'a och maila till nån som faktiskt är intresserad av att svara..

Kan berätta för er som tyckte jag dömde för snabbt att det gjorde jag inte alls. Kände för flera dagar sedan att det var nåt märkligt och när samma sak upprepar sig hela tiden så kan man anta att detta isåfall är nåt man får vänja sig vid. Och nonchalant beteende är inte en sån sak jag kan/vill vänja mig vid.

Att åtminstone skicka ett kort svar till mig när jag  tydligt frågade om han ville ses igår eller imorgon är det minsta man kan begära. Ex.vis när man åker bussen 40 min från jobb och hem.
    Att skita i att svara och sen dra ut med en polare och höra av sig full kl 3 på natten för att säga att man inte kunde ses och heller inte ses dagen efter är nonchalant.

Så det så

Anonym (ny) skrev 2011-08-20 11:40:02 följande:
    haft kontakt med min dejt i dag. Han verkar verkligen fallit för mig! Vet inte om det är bra eller dåligt haha jag vill ju ta det lugnt Gillar honom mycket men jag har inte fallit pladask direkt.
    han ska ta bort sin profil från nätet (hans prenumeration gick ut i morgon så han skulle inte förnya den) och han "saknar" mig redan...

Hmm bra eller dåligt vad säger ni :p
    Hmm, jag har lika stora problem med män som är för på som män som inte hör av sig. Jag tycker nog din dejt är lite too much. T.ex. om en kille överöser en med komplimanger, då tar jag dom inte på allvar.

Men han är ju uppenbart intresserad och känner du dig bekväm så är det bara att köra på
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-20 12:28:13 följande:
    Ja den är inte en "keeper" kanske... Obestämd
    Nej det vill jag inte påstå. Att kasta ut krokar för att han vill ses, när jag sen nappar och frågar om han vill ses så är han inte ens vettig nog att svara mig (och när han väl svarar mig så säger han nej)

För mig är det så klart helt okej att han är upptagen med polare eller whatever men att säga det och inte bara låta mig vänta är det minsta man kan begära. Och att inte ens be om ursäkt...
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-20 12:38:13 följande:
    Jag tror att en del män slänger ut krokar för att antingen själva få bekräftelse eller för att ha "utifall att". (Det gör säkert kvinnor också.) Man märker ifall intresset falnar lite väl. När de väl fått napp bryr de sig inte om att dra in fångsten eftersom de inte är tillräckligt hungriga just då. Eller inte tillräckligt hungriga på just den fisken då.
    Att svara på ett sms tar inte många sekuner.
    Kloka kloka Mia

I vilket fall avslutade han sms'et med att ge förslag på dagar då vi kunde ses. Jag mest skrattade.
    Hr inte svarat men får väl göra det sen...någon gång...när jag hinner
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-20 12:43:19 följande:
    Skicka ett sms i slutet av varje dag som han har föreslagit och konstatera att  "Rackarns - hann inte träffa dig idag heller."
    Hahahaha! Perfekt!!!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!