Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

takida skrev 2012-04-18 18:39:35 följande:
    Jag tänker alltid att ett ex är just ett ex av en anledning. Det funkade inte helt enkelt, spelar ingen roll från vilket håll.
    Jag är hellre själv än i en dålig relation.
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-18 18:51:07 följande:
    Dock känner jag en liten irritation när anonyma inte ens har någon form av identifikation. Hur svårt kan det vara att slänga dit en sketen bokstav eller siffra?

På HP? eller menar du på forumet?
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-18 18:52:37 följande:

Men något litet sitter väl ändå och skaver lite i din själ?

Ja för jag fattar verkligen inte varför han gjorde slut. Vi hade haft en jätte bra helg innan han tog steget. Men det är väl så det är när man blir dumpad. Man förstår inte varförObestämd

• lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-18 18:57:46 följande:

Hur länge var ni tillsammans?

åtta månader, men vi har känt varandra i två år innan.
    FredrikCA skrev 2012-04-18 18:57:53 följande:
    Hans känslor kan ju försvunnit, Det är inget man kan styra över. Men man kan göra valet att antingen låtsas man och fortsätter. Eller så säger man som det är och ger båda personerna en chans att träffa någon som kan ge vad den andra förtjänar.
    Men då önskar jag hellre att han hade sagt det, än komma med saker som att vi är för lika och att han inte tror på oss pga den anledningen. Han lade även till att han tyckte sexet var fantastiskt, det skulle tydligen vara en tröst i stundet. Humpf!!
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-18 19:02:24 följande:

Absolut. Man behöver bearbeta det som har hänt, försöka förstå.

Jag tror jag vänt ut och in på mig själv i mina grubblerier för att försöka förstå.
  • lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-18 19:02:37 följande:
    Lemonina: berättade han aldrig varför?
    Vi hade haft en jätte bra lördag ihop och han stannade över natten. Sen på söndagen skickade jag ett sms och frågade om det inte var dags att han träffade mina föräldrar efter åtta månader. Det tog hela dagen innan han svarade och då säger han att det kom lite plötsligt men att ok då.

Sen två dagar senare när vi pratar på telefonen frågar jag om han tycker att vi har det bra och det tyckte han sa han. Sen dagen efter när vi träffas så säger han att han grubblat på min fråga och inte tror på att vårt förhållande kan leda någonstans.

Vi är för lika och för veliga enligt honom. Och till viss del håller jag väl med att vi är lika. Dåliga på att prata känslor, lite stressade av naturen, svårt att ta första steget till att ses, rastlösa. Men jag tyckte ändå att vi hade det bra men det tyckte tydligen inte han. Så det var väl egentligen det han sa att han tycker vi är för lika.      
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-18 19:08:58 följande:
    Jag håller med, Men tyvärr verkar det svårare att säga saker rakt ut ibland- Av någon konstig anledning verkar folk tro att dom är snällare om dom säger det på ett inlindat sätt. Men det gör en bara förvirrad och man vet inte vad man gjorde fel eller varför.

Jo precis, hellre brutal men ärlig:) Då kanske jag kunnat släppa det lättare. Nu har jag bara varit helt förvirrad.
  • lemonina
    Madida skrev 2012-04-18 19:21:51 följande:
    Hej läget. Undrar om du vill ses på fredag,kanske se en film. Jag tränar och är mkt manlig. Hör av dig,kram   Daniel

Men jaha?! Tränar och är mycket manlig? Hur manlig är man om man känner att man måste skriva så? 

*fniss* han kanske har något att bevisa, låter det som.
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-18 19:22:44 följande:

Ville han ha en mer dominant kvinna som styrde?
    Ja det kanske han ville.Obestämd
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-18 19:31:38 följande:
    Nu i efterhand, känner du att du vill ha en annan personlighet på din kommande pojkvän?
    Ja faktiskt.
    Har på HP önskat mig att kille ska ha egenskaper som trygg i sig själv, kan ta för sig, stressar inte upp.
    Om jag ser på det såhär nu när du ställer frågan så inser jag mer och mer att vi inte var rätt för varandra. Eftersom jag önskar mig raka motsatsen.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!