Cocacola skrev 2012-09-09 14:17:30 följande:
Japp, naturvetenskapligt basår.
Kan vara skönt att läsa något annat ett tag och engelska har man ju alltid nytta av. Hoppas studierna går bra och att drömjobbet dyker upp sen.
Kände inte någon dit jag flyttat heller och det är dessutom rätt långt "hemifrån" men hittills har det gått bra att träffa folk. Fortsätter det såhär lär det inte bli något större problem men vi får väl se. Nu i veckan hamnar fokus på att hjälpa barnen igång med kompisar. De har pratat om några de vill leka med så jag får väl försöka pejla in hur man hittar och snacka med föräldrar och sånt. Tror iaf att jag klarar av att ge en vägbeskrivning till mig själv så det är ju en bra början. :P Det mesta funkar bara man försöker. Men annars kan du ju börja söka på ställen där du faktiskt känner någon, det blir ju kanske lite lättare att få kont)akt med folk då och du slipper riskera att sitta själv i en lägenhet.
Ja hoppas det:)
Jag skulle kunna tänka mig att flytta till göteborg, älskar den staden och människorna är faktiskt trevligare där än här i gnällbältet (ursäkta alla örebroare) Där känner jag någon iallafall. Men nja det känns ändå lite läskigt, har flyttat och börjat om så många gånger i mitt liv så vet inte om jag har lust med det igen.
Låter som det går bra för dig. Vad kul:) Du har om inte annat iallafall alltid barnen att prata med.