Smecker skrev 2012-03-06 12:18:14 följande:
Terapeut Smecker is in da house.
Att leva utan att utsätta sig för risker, vare sig fysiska eller emotionella, är inte att leva, det är att gömma sig. Att leva innebär att känna, att känna innebär att blottlägga sitt innersta för något eller någon. Ja, man kan bli sårad eller utnyttjad, men varför oroa sig för något som kanske eventuellt möjligtvis kan hända? Varför inte njuta av livet, och handskas med de svängar och fartgupp som livet innebär, när de uppstår? Livet går inte att förutsäga, livet SKALL inte förutsägas. Njut av resan, vart den än för er, och se motgångarna som lärdomar och lektioner i livets outgrundlighet. Och vad gäller att bli sårad.. jag räknar kallt med att bli sårad 1000 gånger till innan det är dags att krypa ner i kistan. Det är det värt, för att få leva.
Du har SÅ rätt... Jag som egentligen börjat leva så sent som i höstas har redan åkt på några rejäla smällar men också upplevt många nya underbara saker och alla dessa upplevelser känns ändå okej i slutändan, för jag har iaf LEVT!
Jag tänker fortsätta ta för mig, fortsätta vara nyfiken, fortsätta utforska, fortsätta LEVA.
Jag tänker inte dö nyfiken!!!