Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

maddlyn skrev 2012-03-08 19:24:00 följande:
    Vad har ni för erfarenhet av att dejta någon som ni knappt hinner träffa? Har träffat en helt underbar kille och han gör mig helt knäsvag MEN våra scheman går inte alls ihop och vi har typ tid att träffas 5-7 timmar varannan vecka. Vi pratar ju i telefon och smsar men det känns ändå som att man måste ses för att lära känna varandra. 3 träffar har hunnits med hitintills, vad tror ni experter ;) kan man få det att fungera?
    Hej och välkommen maddyn Solig

I det långa loppet är det väl ingen hit, men så länge det är på dejtingnivå är det okey
  • Glädje58
    NatalieH skrev 2012-03-08 19:26:01 följande:
    Vågar jag leta reda på en person och skicka ett sms?
    Vi skulle ha träffats i veckan, hans förslag, men vi bestämde inte när för jag kunde inte i början på veckan.
    Nu har han inte varit inloggad nånstans.
    Han har inte varit jätte aktiv på msn tidigare heller.
    Vad tror ni?    

Är din tvekan grundad på att han kanske har ett etablerat förhållande?
  • Glädje58
    Vanilla ice queen skrev 2012-03-08 19:20:21 följande:
    Ok, här kommer en "citat från medlem i tråden gissning" Kommer ej ihåg exakt hur meningarna löd men typ så här:

"Det är väll aldrig smart att bli kär för man blir korkad"
    Grejen är ju att man inte är så förnuftig när man är förälskad. faktiskt.

Det borde istället vara "Man är inte så smart när man är förälskad" Glad
  • Glädje58
    maddlyn skrev 2012-03-08 19:30:15 följande:
    Glädje58: tack :) Ja men våra hektiska scheman lugnar ner sig om någon månad plus att han ska flytta så att han kommer bo 15 minuter ifrån mig. Men man det är ju nu i början man behöver träffas känns det som, det är så lätt att det bara rinner ut i sanden. Jag får väl hålla tummarna :p
    Det låter som du har ett stort behov av bekräftelse från hans sida genom att han borde finnas bredvid dig hela tiden för att du ska känna dig trygg i din relation med honom. Släpp det, även om det säkert är svårt...

Om er relation inte klarar av att endast träffas som ni gör nu, i en månad till. Var är det då för relation? Och vad har ni för tillit för varandra?
  • Glädje58
    Madida skrev 2012-03-08 19:50:14 följande:
    Ni skriver för mycket! Är det ingen här som jobbar?!

Jag jobbar och ska lämna er en halvtimme. Är det någon som kan protokollföra under tiden och informera mig sen?
  • Glädje58
    maddlyn skrev 2012-03-08 19:30:15 följande:
    Glädje58: tack :) Ja men våra hektiska scheman lugnar ner sig om någon månad plus att han ska flytta så att han kommer bo 15 minuter ifrån mig. Men man det är ju nu i början man behöver träffas känns det som, det är så lätt att det bara rinner ut i sanden. Jag får väl hålla tummarna :p
    Var nu glad för att ni kommer varandra så nära nu snart. Se fram emot detta Solig

Det där med tummarna kommer inte att hjälpa dig, vad är det för speciellt med dem? Tungan ute
  • Glädje58

Jag älskar Liseberg Glad

Bästa tiden är våren eller hösten, en vardag. för då slipper man alla köer. En gång som jag skulle åka Kanonen för första gången, så gick jag lite vilse och snurrade runt lite. För det var inte en käft där och sen visade sig att man skulle upp för en trappa också. Sen var det bara att kliva ombord.

Gillar allt som inte snurrar runt runt, kan bli lite åksjuk. Har dock lyckats åka kaffekopparna några gånger utan att spy.

Kul med femkamp också

Tycker definitivt att vi ska dra dit nån gång, det vore kul Glad

• Glädje58
    NatalieH skrev 2012-03-08 21:19:25 följande:
    Haha jag röstar för Grönan i stället
    Skoj att åka karuseller!! 

Karusellerna skippar jag gärna. Har ni någon kärlekstunnel på Grönan?
  • Glädje58
    Madida skrev 2012-03-08 21:21:50 följande:
    Haha, härligt med lite engagemang

Ja, denna dejten var inte från början sådär jätteintressant. Men han var trevlig. Den imorgon är jag mer nyfiken på.

Sen blev jag faktiskt tillfrågad om dejt på lördag också, men då kan jag inte så vi ska hitta en annan dag    

Kul att det ändå rör på sig Solig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!