Inlägg från: bellis79 |Visa alla inlägg
  • bellis79

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-02-23 09:32:54 följande:
    Blir det mer seriöst och du har mer pengar än killen..?

Var och en sätter sina egna gränser. Jag har blivit bjuden minst lika ofta som jag bjudit, har faktiskt inte varit med om att var och en betalar för sig. Men om det är vad du är bekvämast med så absolut, kör på det.
    Jag betalar lika mycket som jag blir bjuden.. I helgen så betalade min dejt fredagens vinkväll och jag tog bion och popcorn på söndagen.. jag är nog rätt noga med att visa att jag inte vill bli bjuden hela tiden och killarna verkar bli glada och lite så man får + poäng som tjej att man visar att man gärna också betalar..
  • bellis79
    Smecker skrev 2012-02-23 09:55:20 följande:
    Ja vem gillar inte självständiga kvinnor? Det blir många pluspoäng.
    Mitt ex o jag skulle åka på spa och han ville åka i december och jag sa nej då har jag skitdåligt med pengar.. så vi får ta januari istället..Då tyckte han att han kunde betala men icke sa nicke det gick jag inte med på, så det blev januari.. Han var väldigt tät men jag var supernoga när vi handlade att ja du kan sätta i ditt Visakort men jag kan också göra det.. kolla jag har ett sånt också o det fungerar:)
  • bellis79
    Smecker skrev 2012-02-23 10:18:57 följande:
    DET kan jag tycka är att gå lite till överdrift. Har en råd, med råge, så varför inte? Lite får det vara efter förmåga med. Jag som student med två barn har inte samma förmåga som en välbetald IT-konsult utan barn, då får hon (om hon vill) gärna bjuda ute, så bjuder jag igen lite mindre ofta eller bjuder på hemlagat istället.
    Nja nu var det lite mer bakom detta så gav bara grova drag.. men klart det inte ska bli för mycket envishet heller..
  • bellis79
    Racer x skrev 2012-02-23 11:43:34 följande:
    Uj

Nu ska jag köra till Malmööö..
    När kommer du ? haha
  • bellis79

Hoppas alla har haft en bra helg!
    Jag har haft omtumlande dagar, fick dåligt besked från jobbet i fredags o haft helgen på mig o tänka o tror jag kommit fram till ett beslut men helgen har kantats av framtidstankar.

Lite jobbigt att när man väl har landat o haft omtumlande månader o såg fram till lite lugn o ro så kom detta med indragen tjänst o erbjudande om ng helt annat.. Tur att man är stark kan jag säga..

Inga dejter i helgen men en massa rumlandes på krogen, på gymmet o i sängen så kan inte mer än känna att trots allt så har helgen varit bra..

Hoppas på 2 dejter i veckan men ligger inte hos mig så får se vad de svarar o tar iniativ helt enkelt..

• bellis79

Blir dejt imorgon, vin, mat och landskampen på tv. han tog iniativ , 3dje dejten för oss även om han är tokseg.. 10 mess fram och tillbaka innan han kom till skott haha..
    Han har mycket med jobb o barn o annat så är glad att han tar sig tiden så ser framemot det :)
    Om det blir fler dejter så är det nog rätt sällan mellan dem då han verkar ha fullt upp men som jag säger. vill man ses så tar man sig tid:)

Nådde mitt träningsmål o kom i en strk mindre i brallor igår så nu är jag i toppform:), bra möten med jobb o chef så är tokglad idag:)

• bellis79
    Heidi1 skrev 2012-02-28 10:04:36 följande:
    Skönt att det går framåt för dig.

Tack! Försöker vara glad o posititiv och se ljust på saker.
    Bara det gjorde att jag fick igenom en hel del krav av företaget igår på den tjänst som jag blev erbjuden även om den inte riktigt är den jag vill ha men kommer satsa helhjärtat på detta o alt hade blivt nada jobb o a-kassa..men man måste ändå känna att det känns bra o det gör det.
  • bellis79
    Anonym (cocacola) skrev 2012-02-28 11:08:12 följande:
    Klurar på om jag ska ändra min profil på hp, ny presentation och nyare bild... Ingendera är toppenbra precis... fast det får nog vänta någon dag iaf, har annat att ta itu med. :-P

Dessutom börjar jag känna att det nog blir riktigt skönt att vara singel ett tag... ett litet tag iaf Slippa anpassa sig till någon annan (utom 3 små vildingar då). Ska nog ta och göra om lite här hemma, något enkelt bara - har inte tid med större projekt. Tips och idéer?   
    Städa garderoben o städa in vårkläder och fix är nice..
  • bellis79
    takida skrev 2012-02-28 12:58:09 följande:
    Cocacola; hur ofta man träffas i början varierar beroende på person o andra yttre orsaker. Han jag dejtar nu träffar jag två tre gånger varannan vecka. Hade mer än gärna setts oftare men det får vi inte ihop.
    Men vi hörs iaf på tlf varje dag;)
    Jag är väl mer van o träffas ett par gg i veckan.. nu känns det mer som han imorgon o jag är mer vänner än så länge o har inte gjort ng alls.. Är nog bara ovan vid grejen o dejta en med barn varannan vecka eller med barn, är bara sista året jag har gjort det o då kan man ej ses varje dag.
    Jag har själv inte haft så mycket o göra med jobb o träning som nu heller..
  • bellis79

Uppdatering, var på 3dje dejten igår, vi var ute och åt och sen vin hemma hos honom. Var hemma 2, kunde stannat längre men massa jobbmöten idag så även om jag är trött så har jag iaf fåt 4 timmars sömn.
    Vi satt o prata om allt och jag är så bekväm med honom och har inget pirr men tror att då han är så lugn så blir jag också det så skulle ng hända så tar detta tid men inget mig emot.

Verkligen gentleman som öppnar dörrar, hällde upp min cider på restaurangen och erbjöd mig att föjla mig hem då det var sent, tog bussen.
    Han får mig o skratta dock så är han lite så att han lovar lite för mycket. Vi pratade om att ses idag o se film o äta efter våra träningar men han sa så sist och då hände inget dagen efter så får se helt enkelt..
    Men jag vill fortsätta träffa honom och ovant också att inget har hänt mellan oss och det är rätt skönt:)

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!