Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Nirvana skrev 2012-10-22 23:24:51 följande:
    Om någon av er skriver anonymt i "ang trådarna som togs bort igår kväll" tråden rekommenderar jag er att sluta omedelbart.

...Är inte det upp till var och en på detta forum..?

Och...min andra tanke som kom var= Vad händer om denna / dessa (om det nu är några) person / personer INTE lyder uppmaningen..?

Att människor har olika åsikter och synpunkter, ja det måste man lära sig att leva med om man nu ska ha en chans ute i livet.
    Och här...    
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Isnogood
    Nirvana skrev 2012-10-23 13:13:42 följande:
    Core, det var en uppmaning. Isnogood, Jag har redan sagt det. Jag är trött på förtal, lögner och sabotage försök nu. Det finns en djävla gräns och den passerades som jag sagt. Jag har polisanmält inblandade idag, personer som tex Anonym (IRL) som försöker låtsas att de vet vem jag är eller känner mig IRL är långt övergränsen. Om det sedan leder någonstans skiter jag i, jag bryr mig heller inte hur prioriterat det är. Jag har aldrig haft något emot att man har olika åsikter. Sedan är det långt från enbart jag, du skulle bara vet hur många PMs jag fått från personer som varit mål för exakt samma personer. Jag är däremot inte rädd för någon av dom så de kan fortsätta på det spår de gjort och ge mig och andra mer underlag.

Som jag ser det, så förminskas era problem, varje gång ni ger svar...
    För ni går på själva med.
    Så, när det gäller smutskastningen av varandra, inte mycket mer synd om någon än om någon annan.

Om du polisanmäler, kan du inte klaga på om någon annan polisanmäler, för ingen av er är oskyldiga, ni säger både det ena och det andra om varandra, till varandra och till andra.

Synd     
  • Isnogood
    FjärilVingad73 skrev 2012-10-23 13:21:10 följande:
    Jag tänker lite som att "ger man sig in i leken får man leken tåla"... Obestämd
    Jag håller med dig.
  • Isnogood
    Nirvana skrev 2012-10-23 13:31:41 följande:
    Isnogood, Jag har aldrig klagat på någon som polisanmäler. Jag säger att det gick övergränsen när de försökte sabotera mitt jobb.

Jag sa inte ATT du klagat, jag sa KAN.

Skillnad där, stor skillnad. 
  • Isnogood
    Nirvana skrev 2012-10-23 13:48:03 följande:
    Nej, och det är vad jag sagt hela tiden. Om någon anser att det finns underlag för att göra en polisanmälan mot mig så får de göra det. Att kontakta min arbetsgivare som jag aldrig påstått jag representerat är däremot ett direkt försök till sabotage, att som Anonym (IRL) påstå att man vet vem jag är IRL och att jag har flera diagnoser osv är grovt förtal. Det är anmält nu. Jag vet inte vem det var bakom de namnen men det är heller inte mitt problem, det får myndigheten och FL reda ut tillsammans. Jag bryr mig heller inte om det faktiskt går till åtal eller inte, jag har sagt ett flertal gånger att jag inte tycker vissas uppträdande är acceptabelt. 

Och tillsist det var inte jag som startade några publika trådar, som försökte tillkalla FL moderatorernas uppmärksamhet för att få en medlem permanent avstängd. Jag vet att de inblandade personerna är riktigt fega, de erkänner inte minsta lilla och har aldrig gjort- det har hela tiden varit jag som varit bråkig osv. Jag är trött på det och jag vet att jag är långt från ensam att upplevt samma personer på samma sätt. Som jag sa har fått mängder med PM från folk som frågat om det gäller vissa medlemmar och konstigt nog är det samma medlemmar varje gång. 

Det är inte några tonåringar vi pratar om här, det är vuxna människor. Men kortfattat underförstått: Jag rekommenderar om de berörda vidtar samma åtgärder om de tycker sig ha underlag för detta. Lagen är till för det och alla har samma rättighet att utnyttja den. 
    Jag har varken undrat, funderat eller ens frågat om detta.
    Har däremot sagt tidigare, till dig, att jag inte vill veta några detaljer, ändå så ger du mig detaljer (de jag inte bett om).
    -Detta, har du redan i tidigare inlägg nämnt, om jag inte missminner mig, men denna gång, citerar du mig och lämnar denna information... 
    Vad tycker du..?
    För mig, är detta ett ganska tydligt exempel på att inte respektera andra människors önskemål...
    Skriv vad du vill, men citera inte mig o sedan lämna information jag uttryckligen påpekat om att jag inte vill ha.    

Och ,tack för att du så vänligt upplyser mig om det svenska rättssytemet, men om detta, kan jag mycket och behöver inte heller ha den informationen.
    -Tycker du att jag behöver upplysas om den..? 

Jag har inte på något sätt "gått på" dig, inte anklagat dig för något.
    Jag har respekterat dig, för dina åsikter och dig som person.

Som tack, fick jag det jag sagt att jag inte vill ha.      

Snällt av dig... 
  • Isnogood
    cajsasmamma skrev 2012-10-24 20:57:01 följande:
    Ni glömde Isno Och nej vi ska inte på en romantisk dejt, utan vi ska bara träffs och prata.

Skål 
  • Isnogood
    visma1 skrev 2012-10-24 21:00:23 följande:
    Det ena kan leda till det andra
    Hade hon varit e karl så...JUPP, men nu e hon ju inte det  (tyvärr) så vi får allt nöja oss med att snacka
  • Isnogood

Ps "viskar" Det är en vålnad i tråden Tyst

• Isnogood
    cajsasmamma skrev 2012-10-24 21:10:27 följande:
    eller om du hade vart en karl, så hade det nog klickat lite mellan oss
    Deeeeet tror jaaaaag meeeed

Du... Jag har en date i morgon... Drömmer 

"weeeeeeeehoooooo"
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!