Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-03-14 13:31:18 följande:
    Undrar hur man injicerar det?
    Genom munnen
  • Glädje58
    Legacy skrev 2012-03-14 14:26:29 följande:
    Nja, alltså det är 2012 nu, så jag kör på saker som jag kan reklamera och få skadestånd för sen istället.
    Skadestånd, i Sverige?  Drömmer
  • Glädje58
    Legacy skrev 2012-03-14 14:36:01 följande:
    Betalas ut titt som tätt när man får biverkningar som inte var förväntade, sen hoppas jag du skojjar med ingefäran mot inflammationen, snälla säg att du skojjar, bitte
    Ingefära är väl dokumenterat bra för hälsan...

... Ingefära är en viktig ingrediens i det asiatiska köket och har en stor användning inom den traditionella läkekonsten. 

...Indier och kineser har använt ingefära i tusentals år, både som mat och som ”universalmedicin” för att behandla magbesvär, feber och infektioner och för att få vitalitet och ett långt liv. Ingefära kan också användas för att motverka och lindra åksjuka... 

...Under 400-talet använde man ingefära i sjömännens mat för att förhindra sjösjuka och skörbjugg. Studier visar också att ingefära kan lindra smärta och ha goda effekter mot inflammation...

...Vid förkylning kan ingefära lindra nästäppthet och öppna upp bihålorna. Lämpligt är att dricka det som avkok eller te. För att tillaga ett enkelt te på ingefära: häll kokande vatten över en kvarts tesked med hackad färsk ingefära. Låt det dra i 5 minuter och sila det innan det dricks. Tillsätt honung, apelsin- eller citronskivor för smak.

• Glädje58
    takida skrev 2012-03-14 17:25:23 följande:
    Ingen som dummat sig, jag hoppas bara innerligt att min dejt ser mig för vem och hur jag är idag och inte för vem och vad jag gjort förr...
    Han måste ju ge dig chansen...
  • Glädje58

Lite kvällsmat för en timme sen, nummer 53 på menyn. Sen en rask promenad ner till stranden. Det är så himla rätt för mig att promenera känner jag. Få ljus, dofter från havet, ljud från fåglarna, lejonen som ryter till långt borta på savannen... underbart :)

• Glädje58
    Legacy skrev 2012-03-14 19:18:18 följande:
    ... jag äter ingefära 5 dagar i veckan, It comes with the fucking sushi
    Byt ut sushin mot pizza Flört

Tråkigt att höra om din mamma. Finns det någon möjlighet att du kan kontrollera uppgifterna om din mormor? 
  • Glädje58

Hmmm... läste att det inte är bra med ingefära i kombination med en del cancermediciner. Får kolla upp det...

• Glädje58
    bubblan79 skrev 2012-03-14 20:16:50 följande:
    ...måste fråga er göteborgare eller för den delen alla andra oxå om ni varit på aeroseum?
    Vad är det för något?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!