Inlägg från: Anonym (fegisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fegisen)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2012-01-10 22:29:07 följande:
    Men gå och kamma dig nu  Flört
    Haha redan gjort det flera gånger idag

Första gången innan skolan och sen även hemma igen efter duschen
  • Anonym (fegisen)
    Glädje58 skrev 2012-01-10 22:34:40 följande:
    Jag skulle behöva göra det nu. Låg några timmar tidigare idag och ser ut som fan i håret nu. Så blir det med tunt fint bebishår
    Hehe i med lite vatten och kamma bara

Fast ska nog erkänna att jag kan inte kamma mig iofs, måste borsta.
  • Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-01-10 22:38:15 följande:
    Jo att du skall ha rätt för du använder "vart jag vill komma" alltså är du en person som alltid måste ha rätt inte kan ta att ngn inte tycker som dig. Du sätter ditt ego i främsta rum du har alldrig prövat att tänka positivt då kanske världen blir mer positiv. Finns ord för detta Kognitiv terapi.....

Det är du själv som genom din avundsjuka har skapat denna konflikt mellan dig och mig.  Jag förminskar inte dig jag förklarar bara att ditt beteende har med "den svenska avundsjukan" att göra. 

Kan du inte istället glädjas med andra människor som har det bättre än dig? skall det vara så sablans svårt? tydligen är det så i detta landet.... 
    Jag kan lova dig att jag är inte det mista ego, jag backar ofta för att ge rum åt andra och vet alla människors värde.

Men du fortsätter att trampa på mig, och du vet inte alls vart jag vill komma. Positivt tänkande är det som fått mig att resa mig, så jag vet vad du pratar om.

Jag gläds åt människor som har både materiellt och/eller känslomässigt bra i sina liv. Klart jag är glad för ditt rika liv, men jag tycker fortfarande du såg ner på din flickvän och inte kunde se att hon kanske ville vara med dig och inte såg sin chans. Det säger väl mer om dig egentligen än om mig.

Nu kan jag ju inte säga så mycket då jag varken känner din fd flickvän eller hennes "vän" som ringde dig.
  • Anonym (fegisen)
    takida skrev 2012-01-10 22:41:51 följande:
    känns som att jag har ett bra läge nu att börja praktisera mina teoretiska kunskaper i konflikthanteringObestämd
    Får du gärna göra

Hur gör man? Går igenom inläggen och analyserar?
  • Anonym (fegisen)

Är jag verkligen så oklar att det ser ut som jag är avundsjuk och bara vill starchild illa.

Är jag helt ute och seglar för jag vill få han och förstå hur jag tycker han sett på sin fd flickvän.

• Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-01-10 22:49:42 följande:
    Det är snarare så att jag inte är en sådan person som tolererar att ngn hoppar på mig...  Det finns en tråd här på FL som heter "vad har moralkärringarna lärt oss idag"  det är personer som  "Anonym (fegisen)" vi  har att tacka för att den tillkom....... 
    På vad sätt har jag hoppat på dig? Jag ifrågasatte lite av vad du skrivit och du blev skogstokig och började tala om att jag behövde bla KBT mm.
  • Anonym (fegisen)
    Smecker skrev 2012-01-10 22:51:42 följande:
    Man stänger in personerna i ett rum med två stolar och en pistol. Den som kommer ut hade rätt.
    Oj, då kan jag lova att jag hade fel isåfall, om det innebär att bara en får komma levande ut.
  • Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-01-10 22:54:02 följande:
    Jag förstår dig men okey jag tänker ju inte hylla någon som ligger med sitt x o vill ha tebax han och sedan dejtar mig och säger att det är seriöst. 

Men visst jag antager att du tycker att det är helt okej! om en tjej beter sig som ett svin tänker jag aldrig hylla den tjejen..... Om du tycker det är ok får du stå för det själv.....  
    Nej det är inte okej, men det visste du inte när du skrev inlägget jag hängde upp mig på.

Jag har aldrig sagt du ska hylla människor som beter sig som svin, men att hon uppträdde som ett svin fick du reda på efter inlägget jag hängde upp mig på.
  • Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-01-10 22:49:42 följande:
    Det är snarare så att jag inte är en sådan person som tolererar att ngn hoppar på mig...  Det finns en tråd här på FL som heter "vad har moralkärringarna lärt oss idag"  det är personer som  "Anonym (fegisen)" vi  har att tacka för att den tillkom....... 
    Ledsen men jag kan inte tackas för att den tillkom.
  • Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-01-10 22:55:23 följande:
    ja men du behöver inte försvara mitt x som betett sig som ett svin mot mig... Klart jag blir förbannad.... 
    Jag försvarar inte hennes beteende gentemot dig, jag reagerade på ditt uttalande om henne innan du visste allt du vet nu.

Du såg inte att hon eventuellt ville spendera tid med dig, du såg det som hon blev putt för hon gick miste om en gyllene chans.

Nu vet jag ju som sagt inte hur goa ni va med varandra innan hennes "vän" ringde dig heller.
  • Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-01-10 23:09:54 följande:
    Jaha att jag ville åka skidor med mina kompisar jag har haft sedan jag var 5 år?  Att vi gör en sådan resa varje år då vi träffas utan respektive? 

Hon ville spendera tid med mig hänga med och träffa mina barndomsvänner efter ca 3 veckors dejtande.....  

Ibland måste man lära sig att de flesta konflikter uppkommer pga informationsbrist, du tror saker om mig och agerar utifrån det utan att du känner mig eller vet omständigheterna.....  
    Helt okej säger jag inget om.

Tyckte mig läst nånstans att ni dejtat tre månader, fel av mig då.

Visst kan det handla om informationsbrist, men det som jag hängde upp mig på var ditt uttalande om att hon kom från enkla förhållanden och såg bara sin gyllene chans att få åka på skidsemester, att hon var en golddigger typ. Och det uttalandet gör du om din flickvän, det hänger jag upp mig på.
  • Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-01-10 23:19:23 följande:
    då dejtade vi bara detta var ju efter typ tre veckor.....  Du läste tre månader men jag skrev tre veckor, jo för jag hade inte bjudit med henne. Om jag vill att en person skall få följa med till våra ägor så frågar jag denna personen om denne vill det......
    Det förstår jag också, klart man väljer det själv.

Men då du skrev flickvän om henne och inte dejt + att jag tyckte mig läst 3 månader så tycker jag ändå inte om ditt uttalande om henne. Det var mycket nedvärderande.
  • Anonym (fegisen)
    Heidi1 skrev 2012-01-10 23:26:24 följande:
    kan inte ni sluta och dividera om det nu
    Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617

Jodå, sorry för jag gick från trådstarten, var inte riktigt min mening det skulle eskalera som det gjorde.
  • Anonym (fegisen)

Så fler och fler ser vad jag såg för länge sen.

• Anonym (fegisen)
    Heidi1 skrev 2012-02-11 10:22:13 följande:
    vad såg du för länge sen?
    Jag hade en diskussion med Star för ett tag sen angående hur han såg på sin tjej (dejt), men han ville inte riktigt ta in vad jag sa utan började kalla mig typ lågintelligent/utbildad o ingen koll på saker och ting.

Den kan ni omöjligt ha missat då ni bad mig sluta diskussionen.
  • Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-02-11 10:36:35 följande:
    När var det? Folk tenderar att glömma anonyma människor som inte vågar visa vilka dem är..... Jag kan ta kritik o jag står för det jag skriver även om det blir lite fel ibland.... 

Kritisera mig med ditt nick istället visa lite civilkurage det vinner du på i längden.  
    Menar du på fullaste allvar att du inte kommer ihåg det? Då fick du inte in något av det jag försökte förklara för dig...

Å så lite mer trycka ner den som ville få dig att se från ett annat perspektiv. Bara för jag är anonym så är jag inte osynlig. Nej du har svårt att ta kritik och trycker gärna ner den som kritiserar.

Jag ska kolla vad jag skrivit som anonym så får vi se om jag vill dela med mig vem jag är...
  • Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-02-11 11:04:35 följande:
    Nej men det är allt får många sådanna som jag har träffat, när jag som student förväntas att bjuda heltidsarbetande tjejer med bra jobb på allt när det gäller dejting o resor är det ngt som är sjukt fel.... 

Därför jag har slutat att dejta eller tjötar lite ibland men ngn tjej med det känns lönlöst.... Jag kan erkänna för dig lelle att jag har haft funderingar på att hämta hem en ryska.

Jag kan hyfsat bra ryska och har en gammal polare som bor där.  För de flesta av mina erfarenheter säger att tjejer bara är ute efter pengar o materiella ting o då kan jag likväl hämta hem ngn kompis  till han som bor där som e sjukt snygg.... Så du förstår säkert min uppgivenhet 
    Annars finns det KBT så kan du ändra ditt sätt att se kvinnor och då lättare dra till dig kvinnor som inte är så.

Så länge du ser så på kvinnor är det sådana kvinnor du drar till dig. Alltså ligger faktiskt det hela i dig själv, så tror jag i allafall, och ja jag väljer att va fortsatt anonym.
  • Anonym (fegisen)
    Night sky skrev 2012-02-11 11:21:52 följande:
    Jag är ju också anonym kan man säga då jag inte har mycket till information som röjer mig. Men det är inte för att jag vill dölja eller ljuga eller inte stå för saker här i tråden.
    Jag har valt att vara så här anonym här i tråden och sidan eftersom jag vet att det finns människor i min närhet och bekantskapskrets som också hänger här på fl. Och jag har ingen lust att de ska hitta mig och förstå att det är jag osv.
    Anledningen till att jag valde att vara anonym här, är för att jag INTE är anonym alls på min profilsida.

Jag står för det jag säger, oavsett om jag är anonym eller inte, men ibland väljer jag att skriva anonymt i trådar.
  • Anonym (fegisen)
    starchild81 skrev 2012-02-11 11:27:38 följande:
    som vanligt här på FL oh hjälp nej vad skulle folk tro om mig om jag avslöjar mitt ne gud de skulle få en skev bild av mig... Det är det du implicit säger, o nej jag har hittat kärleken tjejer som tagit mig för den jag är..... Jag tänker inte ändra mig för att passa in det finns även bra kvinnor ute det vet jag...

Jag är den jag är och ja jag är inte den som viker för en konflikt om jag anser att ngn hoppar på mig. Ja jag har stake att ha bild att träffa personer här i tråden...  Och ja du får fortsätta att vara en fegis men folk här i tråden kommer tids nog att förstå vad du är för en människa som inte vågar gå ut med vem du är..

Gentle är nog en av dem, även om vi har olika åsikter ibland så är vi ärliga o raka o jag kan säga som det är till han... I mina ögon blir du mer och mer patetisk du undergräver din egen trovärdighet att så fort ngt blir jobbigt blir du anonym o hoppar på mig...,

Gör som gentle och mig stå för det du skriver istället..... 
    Är du helt säker på att du vill veta vem jag är?
  • Anonym (fegisen)
    takida skrev 2012-07-12 00:09:30 följande:
    Idag fyller jag år, hipp hipp hurra för mig!Glad
    Grattis Skål
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!