starchild81 skrev 2012-01-10 22:38:15 följande:
Jo att du skall ha rätt för du använder "vart jag vill komma" alltså är du en person som alltid måste ha rätt inte kan ta att ngn inte tycker som dig. Du sätter ditt ego i främsta rum du har alldrig prövat att tänka positivt då kanske världen blir mer positiv. Finns ord för detta Kognitiv terapi.....
Det är du själv som genom din avundsjuka har skapat denna konflikt mellan dig och mig. Jag förminskar inte dig jag förklarar bara att ditt beteende har med "den svenska avundsjukan" att göra.
Kan du inte istället glädjas med andra människor som har det bättre än dig? skall det vara så sablans svårt? tydligen är det så i detta landet....
Jag kan lova dig att jag är inte det mista ego, jag backar ofta för att ge rum åt andra och vet alla människors värde.
Men du fortsätter att trampa på mig, och du vet inte alls vart jag vill komma. Positivt tänkande är det som fått mig att resa mig, så jag vet vad du pratar om.
Jag gläds åt människor som har både materiellt och/eller känslomässigt bra i sina liv. Klart jag är glad för ditt rika liv, men jag tycker fortfarande du såg ner på din flickvän och inte kunde se att hon kanske ville vara med dig och inte såg sin chans. Det säger väl mer om dig egentligen än om mig.
Nu kan jag ju inte säga så mycket då jag varken känner din fd flickvän eller hennes "vän" som ringde dig.