Inlägg från: Anonym (jobbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jobbigt)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Flashbulb skrev 2011-09-07 21:15:54 följande:
    Jag som kille har slutat skriva till tjejer av den anledningen att många inte ens svarar. Jag vet att ni får 100 mail om dagen. Det är många intressanta som jag hittar på diverse sidor men jag skriver aldrig... just för att jag vet att jag inte kommer att få något svar.  Istället väntar jag på att tjejer ska höra av sig. Det är sällan det händer, jag vet inte om jag är oattraktiv, mkt möjligt. Jag menar, alla ska ha bild nuförtiden när det är insidan man ska lära känna och leva med. Inte ett utseende.  Min presentation har jag nog ändrat över 25 gånger på 2 månader.

Kanske borde jag skriva till er men ni svarar ju ändå aldrig... får intrycket att många tjejer är kräsna och bortskämda. De under 30 år då.. De äldre är betydligt mer mognare i sin stil.
    Jag får definitivt inte 100 mail om dagen, inte ens ett.. Jag skickar nog fler mail än vad jag får. O hur många killar svarar, inte ens en bråkdel. Tror det där går åt både hållen..
  • Anonym (jobbigt)

Måste tillägga att som det ser ut nu iaf, har jag en dejt med mr drömmannen + minst en till nästa vecka:) 

• Anonym (jobbigt)
    Anonym (ny) skrev 2011-09-09 20:50:10 följande:
    fan jag fattar inte hur jag ska få till dejter med två barn på heltid känner mig nere o det känns som om jag aldrig kommer kunna träffa någon som ensamstående mamma
    Det är klart svårare om man har barnen heltid, men kan du inte ordna barnvakt nån kväll mitt i veckan eller på helgen bara nån gång ibland?
  • Anonym (jobbigt)

Nä varje vecka blir ju lite svårt. Jag tycker oxå det kan vara jobbigt fast jag bara har vv. Vill inte gärna skaffa barnvakt veckan jag har barnet, samtidigt som det blir svårt att inleda nåt seriöst om man ses alltför sällan. Inte för att jag nånsin kommit så långt i dejtandet men ändå...

• Anonym (jobbigt)

Ja det kan man absolut göra. Jag skulle dock helst vilja träffa någon utan barn känns som att det skulle vara lättast iaf om jag tänker rent logistiskt då jag bor en bit utanför stan. Träffar jag en kille utan barn får han se till att flytta ut till mig:) träffar jag en kille med barn blir det jobbigare då jag inte vill flytta på mig o kan han tänka sig att flytta hit blir det svårare md hämtning o lämning på skola, dagis etc... Jag vet att jag tänker för mycket men är praktiskt lagd på det sättet. Troligen skulle man hitta en lösning men men...

• Anonym (jobbigt)

Då har man man vart på dejt idag då:) Trevligt var det men inte mannen i mitt liv. Nya tag nästa vecka då jag har en inplanerad o en hoppas hoppas dejt!

• Anonym (jobbigt)
    Anonym (ny) skrev 2011-09-12 17:10:21 följande:
    Har en ny dejt på onsdag. KÄnner inte honom speciellt bra, har bara snackat lite grann, men han är mer min stil utseendemässigt än den förra dejten var. Jag hoppas att jag inte kommer vara lika nervös denna gång för förra gången gick det ju bra, jag får intala mig det

Vi har planer på en promenad denna gång också men det är så kasst väder här i krokarna så om det spöregnar är det ju inte så skoj så då måste vi ha nån annan plan eller brukar ni promenera i spöregn
    om det är kasst väder kan ni väl bara ta en fika på nåt cafe? 
    Jag har en dejt inplanerad på torsdag o då blir det en fika:) 
    Vi har bara mailat lite grann men han ser trevlig ut, bra ålder o inga barn. O så verkar han trevlig med såklart!
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (ny) skrev 2011-09-12 17:50:44 följande:
    jo visst kan vi bara ta en fika, men ajg blir lite nervös av att sitta o glo på nån som man inte känner haha. lättare att fingra på nåt eller kolla nån annanstans om man inte känner sig bekväm om man är ute o går...men det får nog bli en fika
    lycka till!
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (ny) skrev 2011-09-12 18:52:22 följande:
    vad är det vanligaste att ni hamnar att snacka om med era dejter?
    oj vilken fråga:) brukar mest snacka väder o vind, haha. Beror ju helt på, men alltid lättast att börja prata om nåt man känner sig bekväm med. Typ vardagslivet, jobb, träning. Spinn vidare på det ni mailat om. Finns inget rätt eller fel, sällan har det hänt att det blivit sådär jobbigt. Men det beror ju oxå på hur man är som person. O glöm inte att den du dejtar är säkert oxå nervös!
  • Anonym (jobbigt)

Jag blir i stort sett aldrig nervös inför en dejt. Men kan bli väl där om det visar sig att killen är en tiopoängare!
    Var på dejt idag, synd bara att han inget var för mig. Trevlig o sådär men rätt tråkig. Pratade så där låångsamt, skrattade ingenting. Tycker det är viktigt att man har kul!
    Jäkla jäkla skit... 

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!