Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-04-27 14:48:42 följande:
    Samtidigt är det ju dom killarna som är eftertraktade så det är inte utan att man funderar på att träna bort empatiska känslor och börja leva som en egoistisk ångvält.
    Jag tror inte att de är eftertraktade. Nu vet jag dock inte riktigt vilken typ av killar madida menade, bad gais kanske?

En del faller väl för dem men eftertraktade är de nog inte
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-27 14:48:42 följande:
    Samtidigt är det ju dom killarna som är eftertraktade så det är inte utan att man funderar på att träna bort empatiska känslor och börja leva som en egoistisk ångvält.
    Behåll dina empatiska känslor och kör över kvinnorna med kärlek Flört
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-27 14:54:42 följande:
    Det fungerar inte, Man fastnar i vän kategorin- Dom får ju vad dom vill ändå utan större ansträngningar.
    Det är lätt att fastna i den kategorin, jag vet av egen erfarenhet. Är det en vän, som du vill ha som vän, så var generös med hjälp. Men är det någon som du vill ha en relation med så var restriktiv med den hjälpsamma sidan, det kommer stjälpa dig. Tråkigt, men tyvärr ofta sant.

När du sen har en relation, så får man agera på annat sätt 
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-27 15:10:14 följande:
    ... Jag förstår bara inte varför så många verkar vara så dumma och faller för onödiga och töntiga psykologiska lekar. 
    Det handlar inte längre om logik, det är känslor det handlar om...
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-27 15:19:25 följande:
    Liksom det är inte kärlek det handlar om, Det handlar om det verkar som många blandar ihop det med någon konkurrenssport. Någon som spelar svårfångad ger intrycket av att den väljer mycket mer omsorgsfullt och blir därför pris att erövra, På mig är det tvärtom märker jag att någon håller på så så släpper jag denne som en sten. Mitt mål är att kunna finnas och göra den andra personen så lycklig som man kan, Jag hoppas naturligtvis den andra parten har samma tankar. Men hittils är den övervägande majoriteten jag stött på bara egoister som bara tar och tar, Och märker dom att det går att ta utan motprestation så hamnar man i vänfacket, Tills man säger att man inte är intresserad av personen som vän; Var på denne säger "men jag älskar dig" och dum som man är då så tror man att det inte finns någon som kan vara så egoistisk och fortsätter ett tag till tills man blir rasande och konfronterar personen var på man får X antal fel och påklistrade åsikter som är ogrundade som motargument. 

Som sagt jag undviker dessa som pesten nu mera, Men jag tycker det är synd att det ska behöva vara så, Jag undrar om dom någonsin kommer bli lyckliga själva. 
    Men kärlek behöver du inte koppla in i början av en relation eller innan det blir en relation. Det kommer av sig självt om det finns intresse.

Jag tror inte att du ska spela svårfångad, men säg inte ja till allt hon ber dig om. Säkert en väldigt svår balansgång.

• Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-27 15:19:25 följande:
    ... Och märker dom att det går att ta utan motprestation så hamnar man i vänfacket,...
    Eller, så blir man tagen för given. Varför ska man då vara rädd om dig? Du kommer ju alltid att finnas där. Hittar hon ingen annan så finns du där, och väntar och väntar (menar inte dig nu Fredrik, bara rent generellt)
  • Glädje58
    Legacy skrev 2012-04-27 15:26:08 följande:
    Fick precis frågan om jag vill följa med imorgon och träffa hela J:s familj jag dör, de kommer tycka jag är konstig säkert, tänk om de inte gillar mig? Tänk om jag dör av nervositet? Hjääälp!
    Klart att de inte gillar dig...

Synd att mista dig nu Legacy, men det har varit trevligt att få träffa dig Solig 
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-27 15:32:50 följande:
    ...Jag är mer av ett lömskt rovdjur som går mitt bland alla och väljer...

Som sagt jag har ingen lust att leka för sakens skull. ..
    Ett rovdjur som inte leker...hmmmm
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-27 15:32:50 följande:
    ...Tyvärr är dom allra flesta man stöter på som inte springer undan psykiskt störda och ser att jag bara får upp ögonen för dom om dom själva anstränger sig,..
    Fredrik, var befinner du dig? 
  • Glädje58
    Madida skrev 2012-04-27 15:45:58 följande:
    Oj, vilken diskussion det blev
    Jag vet ju det innerst inne men ibland tar det lite extra hårt. Han vet ju att jag gillar honom, vi har brutit och sen hör han av sig och tycker att jag ska ge honom en avsugning på hans födelsedag. Som om det är det enda jag duger till. Jävla fuckface!
    Men fyller år, det gör man bara en gång om året Madida.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!