Inlägg från: Anonym (Färsking!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Färsking!)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2011-11-29 17:09:40 följande:
    Jag! På ett villkor.. låt mig sköta det själv. Gillar faktiskt att tvätta.

uäck, I hate it. Du kan få nycklar och adress så åker jag och fikar istället

Juste man kan inte tvätta röda tröjjor med vita saker. Saker har en tendens att vara mer rosa än vita efteråt. Bara så ni vet   
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-29 17:23:07 följande:
    du är hjärtligt välkommen att sköta min tvätt oxå, här viks de men skulle kanske inte påstå att det blir fint... Tvätta o vika är ett nödvändigt ont!

Jaga har jobbat ett tag inne o nordstan på Vero Moda, fick väl lära sig vika kläder den hårda vägen, snabbt som fan skulle det gå med och dessutom rätt färger och rätt saker på rätt bord. Jag som har svårigheter ibland att gå och tugga tuggumi samtidigt liksom.

Snyggt blir det kanske inte ändå men innan jag jobbade där så veks det ingenting. *note to self: ska aldrig mer jobba i klädbutik. Vem vet, jag kanske börjar GALGA mina kläder med då!
  • Anonym (Färsking!)
    Smecker skrev 2011-11-29 17:20:55 följande:
    Har skött tvätten själv sen jag var 19 (yep, i samtliga förhållanden med), så jag har vanan OCH kunskapen Tror jag fixar det.. och så får jag tillfredsställelsen av lukten av ren tvätt som ligger fint vikt och sorterad. Ahhh.. en lisa för själen.

Jomen så är det ju! På tal om det så kanske jag skulle se till tvätten. Eler hur var det booYah skulle du ha en het dejt med min tvätt? Jag kan hitta tusen andra saker som är roligare

Värsta är att det är stora fönster ut mot både trapphus och gård så alla ser ju vad man grejjar med och viker. Hatar det   
  • Anonym (Färsking!)
    Smecker skrev 2011-11-29 17:33:39 följande:
    Hahahahahahaha.. får bli en annan dag, just idag av alla årets dagar tvättar jag inte Solig Skål 

ja, det är ganska lugnt. Tvättade blå handduk bara med vita saker, så nu är allt ljusblått.

Katten är kass igen här så jag ska väl ägna resten av kvällen åt att försöka få någon lösning på det...
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-29 18:11:10 följande:
    Väldigt OT men förklara problemet med din katt så får jag se om jag kan hjälpa till

Hm han blev inlagd för akut blodbrist häromveckan, nu så har han tappat all päls på ett ganska stort område i nacken som det är var på och så... försäkringen gäller ju icke heller. Får se om jag kan få ordning på vad det är och om han har ont eller vad sjutton man ska göra. Ser skitläskigt ut och att det växt så fort. Fattar ingenting just nu för han mådde bättre...
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-29 18:39:04 följande:
    Jag var bortrest en helg (hade kattvakt) och när jag kom hem hade min ena katt ett riktigt rejält köttsår på bakbenet. Allt hår var borta. Varigt och hemskt. Båda mina katter är innekatter. Detta hade alltså uppstått på 2-3 dagar.
    Jag fattade ingenting men tog henne till veterinären direkt.
    Då var det tydligen ett eksem. Hon blev tvättad och fick kortisontabletter. På en vecka var det borta. Otroligt! Det utmärkande för dessa eksem är att de inte gör ont (så som man förutsätter att det gör när man ser på det)

Och varför i hela friden täcker inte din försäkring en sån sak?

hm alltså han tar kortisontabletter och en annan medicin för anemin, lång historia med försäkringen den spelar inte så mycket roll just nu.
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym skrev 2011-11-29 18:43:26 följande:
    En liten fråga som faktiskt handlar om dejting. Om jag säger att jag inte har lust att träffa en person varför skickar denne 30 mail och tjatar om en dejt innan budskapet når ända upp.

Nej, jag har inte på något sätt varit otydlig. Jag sa att jag inte ville ha någon dejt för att jag inte kände att vi skulle ha något utbyte av varandra...

Det där har inget med dejtiong att göra det är bara vissa människor som är helt pantade! Ibland stöer man ju på sånna, det är bara att ignorera och gå vidare typ.
  • Anonym (Färsking!)
    Glädje58 skrev 2011-11-29 20:41:02 följande:
    Den ser rätt så bra ut, men framför allt så går det snabbare att få in den rena tvätten i garderoben, man slipper sortera eftersom det redan är gjort en gång.

jag hade två soteringar men eftersom allt vitt numera går i den fantastiskt chica färgen ljusblått så inser jag att min tvättid halverades. Allt in i samma bara!

Gött mos. Som man säger  
  • Anonym (Färsking!)
    etanol skrev 2011-11-29 20:50:11 följande:
    Det var väl ett jäkla tjat om tvätt...*suckar trött*

Ja, vill du delge dina tvättvanor please?

Nu ger jag mig för idag iallafall här. Ha det skoj härinne då  
  • Anonym (Färsking!)
    Niklas2k skrev 2011-11-29 21:12:50 följande:
    Vilka är "man"?

Ja inte jag längre iallafall det vågar jag inte
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!