Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-20 12:56:49 följande:
    Det är när vi försöker chatta eller sms:a med varandra. Allt, ALLT blir bara fel.. sen pratar vi i telefon osv.. och löser saker.. men sen är vi tillbaka där igen och försöker chatta och allt bara rasar ihop igen... jag har aldrig varit med om detta??
    Jag har också varit med om det men vet faktiskt inte vad det beror på. Att  man är olika?
    Kan ni inte sluta chatta och bara prata i telefon istället. Skicka nåt sms men aldrig ta ett samtal/en diskussion
    via sms.
    Ni kanske behöver lära känna varandra bättre för att ni ska fixa den typen av kommunikation?
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-20 15:04:52 följande:
    Tack för din input i detta! {#emotions_dlg.flower}

Ja, det är nog för att vi är olika. Men är det så, så kan det väl aldrig bli nåt bra av det i slutändan ändå?
    Problemet är ju att det är ju inga diskussioner från början. Han eller jag bara skriver nåt (i all välmening) och så uppfattas det helt plötsligt bara fel från andra sidan och vips så är ju diskussionen där..
    Jo, jag har sagt att vi får sluta att chatta med varandra. Men det är ju lättare sagt än gjort, när båda helt plötsligt befinner sig på msn Glad 

Vad har hänt i dina erfarenheter med detta fenomen? Har ni slutat höras eller vad har hänt? 
    Det har hänt mig riktigt tydligt två gånger och båda gångerna la jag ner det. kanske hade det funkat men jag blir för irriterad. Tycker inte att det ska vara så himla komplicerat för då tappar jag lusten rätt snabbt.
    Men jag har iaf en vän som varit med om samma sak och är nu sambo sedan 2 år med denna kille så visst jag det funka. Men jag har inget tålamod
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-20 15:24:15 följande:
    Hehe okej! Glad
    Jag skulle också lagt ner det direkt om det inte var för att det ändå är sån kemi mellan oss när vi träffas... men jag får nog ta och inse att detta är döfött.
    Det behöver ju inte vara döfött. Ni kan ju prata när ni ses och i telefon, alltså är ni inte helt hopplösa Nej, om du inte tycker att det är RIKTIGT jobbigt så tycker jag nog att du kan fortsätta lite till och njuta av kemin.
    Ta bort varandra på msn?
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-20 15:51:56 följande:
    Ingen(ting) är väl hopplös(t)? Flört

Men klart det har varit riktigt jobbigt i stunder och jag har blivit rejält ledsen och frusterad... har väl inte mått helt så bra av detta fenomen om jag ska vara ärlig.

Men just nu är det okej, vi har chattat lite här på förmiddagen och det har fungerat hyffsat. Men så fort man skrivit nåt och han inte svarar tänker jag direkt "vad har jag skrivit för fel nu då?"  
    Ja, vi kanske borde ta bort varandra från msn? Ska fundera på den saken.

Hur går det för dig förresten? Hade du lagt dejtningen på hyllan? 
    Där var hon lite fyndig minsann

Men det ska ju vara roligt i början (förutom då den osäkerheten som altid dyker upp precis i början när man inte vet var man har varandra) och mår du dåligt och tycker att din kontakt med honom har mer minus än plus - avsluta det.
    Vill du inte avsluta så borde ni åtminstone skippa msn, helt klart 

Lagt dejting på hyllan? Nej jag har lagt det mycket längre bort än så. Typ kastat upp det i luften, skjutit på det och sen spottat på alla delarna när de landade {#emotions_dlg.djavulsk}
    Förra smällen tog tyvärr för hårt. Mitt självförtroende fick sig en rejäl knäck. Inte bara av alla fula saker han kallar mig utan av att jag kunde bli lurad så. Nej. jag vet att det inte är mitt fel..men jag behöver en paus
    Anonym (ny) skrev 2011-09-20 16:05:26 följande:
    JAg tycker det är lite jobbigt att han jag bara messat med verkar ha fallit för mig, tänk om det blir platt fall på lördag han säger att han inte försöker ha för höga förhoppningar men...
    jag försöker bara vara mig själv så får vi se hur det går.

vore ju trevligt att bli kär igen
    Jag tycker det är märkligt att folk kan "falla för" nån de aldrig träffat. Och jag hade nog blivit lite besvärad om jag märkte att en kille jag aldrig träffat verkade ha fallit för mig.

Sen är det jobbigt när man märker att den andra har enorma förväntningar, orka leva upp till dom Flört

Fast detta kan så klart bli hur bra som helst! Jag försöker nog mest uttrycka att jag förstår hur du menar
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-20 21:08:50 följande:
    Hehe... ja, jag kunde ju inte riktigt låta bli va? Skrattande

Jo, jag vet ju att det ska vara roligt i början. Jag måste ta och suga lite på den här karamellen ett tag till och känna efter.
    Och ska även funderar på det där med msn.

Haha.. det var inte lite hämnd du gjort på dejtingen... 3-0 till dig! Tungan ute
    Har du fortfarande kontakt med han förresten?
    Hell yeah! 3-0 till mig!

Kontakt med honom? Nej aldrig! Han ljög om så fruktansvärt väsentliga saker. Dessutom så har han ju som sagt sambo, eller de har gjort slut men nej usch! Han får det att vända sig i magen på mig.
    Snackar dock med hans sambo...eller fd sambo ska jag väl skriva.
    Bellis797 skrev 2011-09-20 20:56:56 följande:
    Jag har kanske utåt en rätt självsäker utstrålning, social o trevlig o det är jag men just gällande min kropp o utseendet har jag verkligen komplex för , det har blivit värre när jag blev singel. Att man vill se bra ut, vara i form o så för annars så träffar man ingen.. Det är så dumt tänkt , jag vet för insidan är också a-o men så ser man alla par som ser så lyckliga ut , i form o  bara sådan utstrålning... Det kan göra att jag tycker singellivet suger.. Är det bara jag , eller vad säger ni singlar,. känner ni mer press eller struntar ni helt i det?
    Jag förstår dig! Och det gör nog de flesta. Som singel blir man oftast ännu mer osäker.

Och det är klart att utseendet spelar roll! MEN ha i åtanke att alla inte har samma smak. Finns säkert tusentals killar som tycker att du har idealkroppen.
    Och trots att jag inte tränar det minsta och har en hel del extra kg så finns det de som tycker att jag har idealkroppen.

Om man ser till mina vänner så har jag t.ex en vän som älskar såna där spinkiga små rocker-killar. Sen har jag en vän som vill ha såna som är supertränade med väldigt tydliga muskler. Och sen har jag en som gillar "mjuka killar" med lite mage och en stor famn. Och med största sannolikhet så varierar smaken lika mycket hos män, tror du inte?

Men jag förstår dig, jag tänker också på det. Tänker att jag borde träna och gå ner i vikt. men jag tycker liksom ändå att jag är rätt så söt. Typ Solig
    LivingEasy skrev 2011-09-20 22:31:36 följande:
    Hmm din vän som gillar spinkiga rocker killar.. Är hon singel ? SKRATT
    Tyvärr inte men jag lovar att tipsa om dig ifall hennes civilstatus skulle förändras Flört
    LivingEasy skrev 2011-09-20 23:39:14 följande:
    Ska ju bo i Västra Götaland oxå .. ;)
    F*n vad massa krav du har. Hon bor i Skåne så du får flytta
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-23 13:20:28 följande:
    Just nu känns det jättebra med min dejt. Vi har sms:at massor och inte ett ända missförstånd på ett par dagar, känns så skönt... 
    Nu längtar jag bara tills jag får träffa honom nästa gång Drömmer 
    Yeah!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!