• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • giftgrodan
    Anonym (ny) skrev 2011-10-20 21:09:33 följande:
    kul jag vill också bli kär!!

Hur länge har ni varit singlar ni som håller till här i tråden???
    2 år. Du då?
  • Anonym (HP)

Det  är inte så bra för min nattsömn att jag har börjat prata med den här killen, vi börjar prata i telefon runt 22 på kvällen och helt plötsligt är klockan halv tre på natten och jag måste sova för att gå upp vid sju. Men han är faktiskt helt underbar att prata med, vi kan prata om allt, tidigare förhållanden, sex, äktenskap, intressen, värderingar osv. 

• giftgrodan
    Anonym (HP) skrev 2011-10-21 07:18:19 följande:
    Det  är inte så bra för min nattsömn att jag har börjat prata med den här killen, vi börjar prata i telefon runt 22 på kvällen och helt plötsligt är klockan halv tre på natten och jag måste sova för att gå upp vid sju. Men han är faktiskt helt underbar att prata med, vi kan prata om allt, tidigare förhållanden, sex, äktenskap, intressen, värderingar osv. 
    mysigt! När ska ni träffas?
  • Anonym (e)

Oj oj nu är det dags (imorgon) för min första dejt på 7år!!! idag är jag helt nervös och redan röd om kinderna! hur ska det gå?! jag har så svårt att tro att vi ska kunna ha något att prata om en hel kväll! jag är inte speciellt pratsam av mig... så jag kommer verkligen behöva kämpa. Hur ska jag kunna sova inatt?!

• Anonym (ny)
    giftgrodan skrev 2011-10-21 04:38:20 följande:
    2 år. Du då?
    bara ett halvår ungefär så jag har ingen brådska haha
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (e) skrev 2011-10-21 20:26:34 följande:
    Oj oj nu är det dags (imorgon) för min första dejt på 7år!!! idag är jag helt nervös och redan röd om kinderna! hur ska det gå?! jag har så svårt att tro att vi ska kunna ha något att prata om en hel kväll! jag är inte speciellt pratsam av mig... så jag kommer verkligen behöva kämpa. Hur ska jag kunna sova inatt?!
    Det kommer gå så bra och det där med att ha något att prata om brukar lösa sig och inte vara nåt att fundera så mycket över innan.
    Lycka till säger jag redan! Glad 
  • Anonym (ny)
    Anonym (HP) skrev 2011-10-21 07:18:19 följande:
    åh låter ju underbart!!

Jag har bokat in en dejt med kille nr 5 på ca 2 månader det är otroligt mkt för att vara mig men jag känner att nu börjar nervositeten minska när jag ska iväg och då är det bäst att passa på haha
    Jag har bokat in en dejt i nästa vecka med en kille som är 11 år äldre. Vet inte varför det känns så konstigt. Han verkar vara världens goaste och mest omtänksamme kille. Vi messar varje dag till varandra och han skriver små söta saker. Han har samma värderingar om livet som jag har. Jag är dock så skeptisk till att jag någonsin igen kommer hitta någon som jag känner "det där" för...alla killar jag träffat har varit trevliga men jag har inte känt NÅT!
  • Anonym (e)
    Anonym (ny) skrev 2011-10-21 20:38:53 följande:
    åh låter ju underbart!!

Jag har bokat in en dejt med kille nr 5 på ca 2 månader det är otroligt mkt för att vara mig men jag känner att nu börjar nervositeten minska när jag ska iväg och då är det bäst att passa på haha
    Jag har bokat in en dejt i nästa vecka med en kille som är 11 år äldre. Vet inte varför det känns så konstigt. Han verkar vara världens goaste och mest omtänksamme kille. Vi messar varje dag till varandra och han skriver små söta saker. Han har samma värderingar om livet som jag har. Jag är dock så skeptisk till att jag någonsin igen kommer hitta någon som jag känner "det där" för...alla killar jag träffat har varit trevliga men jag har inte känt NÅT!
    Har du kännt något medans ni skrivit till varandra? jag känner ju det fast vi har ju inte träffats så det kan ju bli platt fall.
  • Anonym (Mojo)

Hmmm, har nog upptäckt varför nätdejtingsidor och jag inte går ihop...

Många (tjejer) verkar vara livrädda för att killar skall bli som plåster eller utveckla en lättsam mailkonveration till värsta stalkerbeteendet om man inte 'klickar'... Är själv kanse lite väl lättsam när det gäller att växla mail, det betyder inte att jag vill gifta mig på en gång (Som vissa verkar tolka det som). Tror jag har en (alltför lättsam) inställning som går emot 'kulturen' inom nätdejting..  Det som funkar 'live' funkar visst inte på nätet, troligen för att nyanser försvinner i text..

• giftgrodan
    Anonym (Mojo) skrev 2011-10-21 21:38:03 följande:
    Hmmm, har nog upptäckt varför nätdejtingsidor och jag inte går ihop...

Många (tjejer) verkar vara livrädda för att killar skall bli som plåster eller utveckla en lättsam mailkonveration till värsta stalkerbeteendet om man inte 'klickar'... Är själv kanse lite väl lättsam när det gäller att växla mail, det betyder inte att jag vill gifta mig på en gång (Som vissa verkar tolka det som). Tror jag har en (alltför lättsam) inställning som går emot 'kulturen' inom nätdejting..  Det som funkar 'live' funkar visst inte på nätet, troligen för att nyanser försvinner i text..
    vad menar du med lättsam?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!