• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (ny)

kul att det är flera här som hittat någon att dejta flera ggr!

Jag är fortfarande inne på min favoritdejt men vi har otroligt svårt att hitta nån tid som passar oss båda kommer nog dröja till nästa vecka i alla fall. BLÄ!
    Så trist för detta är verkligen en person jag vill träffa!! Varför ska det vara så svårt att få in en dejt just när det är en person som man VILL träffa??

Blir galen. Nu har jag dejtat 4 olika killar men inget napp än, dock har jag börjat vänja mig och blir inte lika nervös för att jag vet att jag kommer klara av det nåt positivt i alla fall. Dock har jag blivit mkt mkt mer sugen på att dejta sedan jag och x hade ett samtal i helgen som gjorde att jag verkligen HELT släppte allt med honom. Så inget problem eller nån oro längre ang om jag är redo eller inte. Känns skönt!

• Anonym (Min tur snart?)
    uniMog skrev 2011-10-16 14:40:45 följande:
    Jag blir bara så otroligt fundersam när jag läser sånt där... Och är glad att jag är tillräckligt vuxen och trygg i mig själv för att, utan någon känsla av skuld, våga ha sex med den jag vill när jag vill. Utan att oroa mig för att bli dumpad. Dumpar de mig för det är de ju bevisligen fel för mig. Alla mina långa förhållanden utom ett började med att vi hamnade i säng jäkligt fort.
    Jag kände mig bara lite påhoppad som att inte vara tillräckligt vuxen och trygg i mig själv, och utan någon känsla av skuld, våga ha sex med den jag vill när jag vill...
    för att vi diskuterade att vi inte ville ha sex på första dejten eller kanske inte heller på andra för den delen.

Men ber även om ursäkt till dig, vill inte vara eller bli osams med nån i tråden {#emotions_dlg.flower}
  • uniMog

Nejnej om du inte vill så vill du inte. Jag syftade på att när jag var yngre så ägnade jag så mycket tid åt att analysera hur det skulle tolkas om jag betedde mig si eller så, kommer han gilla mig mer om jag är sån här eller sån där. Idag är jag trygg och säker i vem jag är och skulle jag möta någon som anonym (bored) som dissar mig för att jag inte beter mig som en kysk oskuld så känner jag ingen ånger för det. Jag blir inte ens ledsen längre. Det är inte den sortens man jag är intresserad av och jag är glad att jag slipper ödsla tid på det.

Min exman och jag hamnade i säng innan första dejten och vi höll ihop i tio år. Killen jag träffar nu var extremt nära på första dejten (japp. Hemma hos mig dessutom!) och det känns bara rätt varenda sekund vi ses.

• Anonym (Min tur snart?)
    uniMog skrev 2011-10-17 15:19:32 följande:
    Nejnej om du inte vill så vill du inte. Jag syftade på att när jag var yngre så ägnade jag så mycket tid åt att analysera hur det skulle tolkas om jag betedde mig si eller så, kommer han gilla mig mer om jag är sån här eller sån där. Idag är jag trygg och säker i vem jag är och skulle jag möta någon som anonym (bored) som dissar mig för att jag inte beter mig som en kysk oskuld så känner jag ingen ånger för det. Jag blir inte ens ledsen längre. Det är inte den sortens man jag är intresserad av och jag är glad att jag slipper ödsla tid på det.

Min exman och jag hamnade i säng innan första dejten och vi höll ihop i tio år. Killen jag träffar nu var extremt nära på första dejten (japp. Hemma hos mig dessutom!) och det känns bara rätt varenda sekund vi ses.
    Okej då är jag med hur du menar.
    Vill och vill.. det där med sex och när man ska ha det är så olika för olika killar och olika gånger man dejtar. Jag har sex när det känns rätt och när jag vill. Har hänt både på första dejten och med andra antal dejter senare. Det beror ju många gånger på tillfälligheter och möjligheter också Glad 
    Jag har absolut ingen "regel" satt för mig. 
  • Anonym (Loser)
    uniMog skrev 2011-10-17 15:19:32 följande:

Bra inlägg! Samma här, jag har också haft långa förhållande med killar som jag legat med på första daten. Vem vill vara tillsammans med en kille som bryr sig om såna gamla konservativa normer ändå? Dock förstår jag ibland att man kan reflektera över om det hade blivit annorlunda om man hade agerat på ett annat sätt vad gäller sexbiten. Men jag tror faktiskt inte att det spelar någon större roll.  

Var aktiv i början av tråden men har insett att nätdejting verkligen inte är något för mig, jag får vänta på att träffa den rätte IRL istället.
  • Anonym (e)

Vad tycker ni om att den ni ska dejta fortfarande loggar in på dejtingsidan? hur länge är det ok?
    Vi har ju en dejt på lörd och jag kollade precis om han varit inloggad och det hade han varit... det är väl ok men han skrev till mig att han mest gick in på mp för att se om han fått något brev från mig, att han inte söker längre. Och nu mailar vi genom hotmail, så han behöver ju inte gå in där... känns lite oärligt men samtidigt har vi ju inte träffats än även om vi båda känner att det är något speciellt mellan oss.

• Anonym (ny)
    Anonym (e) skrev 2011-10-17 18:51:35 följande:
    Vad tycker ni om att den ni ska dejta fortfarande loggar in på dejtingsidan? hur länge är det ok?
    Vi har ju en dejt på lörd och jag kollade precis om han varit inloggad och det hade han varit... det är väl ok men han skrev till mig att han mest gick in på mp för att se om han fått något brev från mig, att han inte söker längre. Och nu mailar vi genom hotmail, så han behöver ju inte gå in där... känns lite oärligt men samtidigt har vi ju inte träffats än även om vi båda känner att det är något speciellt mellan oss.
    hur många ggr har ni setts?
    Är ju inget konstigt att man går in på dejtingsidan om man varit på 1-2 dejter...för då är det ju inte så att man är ett par direkt. Jag tycker det är ok så länge man inte "bestämt" att man liksom är ett par. Det är väl nåt man måste prata om.
  • Anonym (e)

Alltså vi har inte haft någon dejt än... men han åker 50mil på lördag hit tills mig. Det jag hänger upp mig på att han sagt att han inte längre söker något på mp, och bara loggat in för att se om han fått ngt från mig... hade han inte skrivt det så tycker jag det är annorlunda eller tänker jag helt galet igen?

• Anonym (ny)
    Anonym (e) skrev 2011-10-17 19:02:27 följande:
    Alltså vi har inte haft någon dejt än... men han åker 50mil på lördag hit tills mig. Det jag hänger upp mig på att han sagt att han inte längre söker något på mp, och bara loggat in för att se om han fått ngt från mig... hade han inte skrivt det så tycker jag det är annorlunda eller tänker jag helt galet igen?
    fast han kanske inte vet hur du reagerar på att han loggar in där fast ni bestämt dejt, kanske säger det för att "vara snäll" mot dig. TRor inte du ska lägga så mkt fokus på det. Se vad som händer på lördag och sedan kan du ev börja fundera.
  • Anonym (e)

Tycker det bara är lustigt för jag har inte skrivit ngt om det, tycker det är bättre att låta bli men han verkade så säker. Ska försöka släppa det men visst känns det lite i magen, och man börjar fundera på om man kan lita på honom.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!