Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
lemonina skrev 2012-03-25 21:49:26 följande:
Såklart jag vill att en kille ska gilla mig för att jag är en trevlig tjej. Jag menar inte jag inte kan träffa en kille på en sajt för hans inre kvaliteter, det är det jag hoppas på att jag ska göra. Men jag säger bara att det är svårt när man bara får en bild och några rader i en presentation att inte vara ylig. Men vissa har presentationer som jag inte gillar eller känner att jag aldrig skulle ha något gemensamt med överhuvudtaget så då tycker jag inte att det är ens någon idé att bygga upp förhoppningen hos den andra.
Och hur visar du på HP att du är en trevlig tjej? Är det tack vare utseendet du ger en kille en chans?
Klart det är svårt när man bara får en bild och en kort presentation. Vad förväntar du dig att en kille som läser din korta presentation och ser din bild skall göra i det läget?
Klart som fan att man inte passar med, eller kan bli intresserad av, alla. Själv ratar jag automatiskt de som inte kan skriva och stava korrekt, oavsett hur snygga de är. Jag kommer aldrig att fungera tillsammans med någon som inte fäster någon vikt vid hur hon uttrycker sig i skrift.
På nätet är det väldigt lätt att ha kravlistor långa som IKEA-kvitton, eller att klicka bort för att någon inte verkar vara 100% perfekt. Då är det läge att rannsaka sig själv, fundera över vad man vill, vad man behöver, vad man gör och vad man väljer/väljer bort. Annars kommer du att sitta här, 3 år senare, och fortfarande "klick klick klick klick". Och beklaga dig över att du aldrug träffar någon, när sanningen snarare är att någon aldrig får en chans att träffa dig.
Välkommen till nätdejtingen. Smecker kallas jag, smäcker är jag inte och jag smeker aldrig. Jag är din opersonlige omruskare i nätdejtingdjungeln. Resten av byket här är mina referenser.