Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

lemonina skrev 2012-03-25 21:49:26 följande:
    Såklart jag vill att en kille ska gilla mig för att jag är en trevlig tjej. Jag menar inte jag inte kan träffa en kille på en sajt för hans inre kvaliteter, det är det jag hoppas på att jag ska göra.

Men jag säger bara att det är svårt när man bara får en bild och några rader i en presentation att inte vara ylig. Men vissa har presentationer som jag inte gillar eller känner att jag aldrig skulle ha något gemensamt med överhuvudtaget  så då tycker jag inte att det är ens någon idé att bygga upp förhoppningen hos den andra.  

Och hur visar du på HP att du är en trevlig tjej? Är det tack vare utseendet du ger en kille en chans?

Klart det är svårt när man bara får en bild och en kort presentation. Vad förväntar du dig att en kille som läser din korta presentation och ser din bild skall göra i det läget?

Klart som fan att man inte passar med, eller kan bli intresserad av, alla. Själv ratar jag automatiskt de som inte kan skriva och stava korrekt, oavsett hur snygga de är. Jag kommer aldrig att fungera tillsammans med någon som inte fäster någon vikt vid hur hon uttrycker sig i skrift.

På nätet är det väldigt lätt att ha kravlistor långa som IKEA-kvitton, eller att klicka bort för att någon inte verkar vara 100% perfekt. Då är det läge att rannsaka sig själv, fundera över vad man vill, vad man behöver, vad man gör och vad man väljer/väljer bort. Annars kommer du att sitta här, 3 år senare, och fortfarande "klick klick klick klick". Och beklaga dig över att du aldrug träffar någon, när sanningen snarare är att någon aldrig får en chans att träffa dig.

Välkommen till nätdejtingen. Smecker kallas jag, smäcker är jag inte och jag smeker aldrig. Jag är din opersonlige omruskare i nätdejtingdjungeln. Resten av byket här är mina referenser.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker

Eventuella stavfel är courtesy of min Samsung Galaxy S2?, GO Keyboard? och mina Feta Fingrar?.

• Smecker

Frågetecknen skall vara en trademark-ikon, men den teckenuppsättningen klarar tydligen inte mobil-sajten.. jävla as.

• Smecker
    Heidi1 skrev 2012-03-26 08:07:48 följande:
    hahaha bra och ha något att skyla på

"skylla"
  • Smecker
    Anonym (ok) skrev 2012-03-27 07:00:05 följande:
    Jag har en fundering på den jag har dejtat om han är intresserad eller inte. Vi har pratat i ca 3 veckor och har träffats en gång. För lite mer än en vecka sedan. Vi pratar över msn och telefon hela dagarna. Fast vi båda är ganska upptagna med vad vi sysslor med om dagarna. Jag frågade lite försiktigt om vi skulle träffas nåt framöver. Men fick till svar att han ville ta det lungt och se vad han kände först. Jag börjar nästan funderar om han har något i beteendet han vill undvika att jag ser eller att han inte alls är intresserad. Jag är förvirrad,han säger en sak och visar ett helt annat beteende.
    Oftast är det så att what you see is what you get. Du ser tydligen ingenting, alltså är risken stor att du får ingenting. Ta det lugnt och se vad han kände? Det borde han ha ett hum om vid det här laget. Har han inte det så känner han förmodligen inget, eller så är han en stor velpotta.

It's your call.
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-03-27 18:46:06 följande:
    Han kanske behöver lite tid:) jag själv vill inte träffa någon så snabbt utan pratar gärna i två månader innan, men då har jag inte varit singel så länge heller. Hur ser det ut för honom, har han varit singel länge? han kanske är lite rädd att det ska gå för fort. Ni har träffats en gång hur var han då? hörde han av sig efter dess eller var det du som tog initiativet?

2 månader?! Jag dånar.. nej jag dubbel-dånar! Kul att du hittar folk som har sånt tålamod.
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-03-27 18:50:04 följande:
    Suck vad trött jag blir på mig själv. lyckats ta bort alla kontakter på msn + blockerat dom.

Seriöst, skriv inte så.. ligger på golvet i omklädningsrummet på gymmet och vrider mig av garv
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-03-27 18:55:13 följande:
    Varför ha så bråttom? jag har hela livet på mig

Jag ser ingen poäng att slösa två månader på någon som kanske inte alls är intressant IRL. Finns intresse på nätet, varför inte ses? Finns alldeles för många bekräftelseknarkare där ute för att jag skall ha lust att vänta och riskera att göda någons ego. Är hon seriös så vill hon med ses och kolla om det finns någon kemi.

Vi vänder på det. Varför ha så bråttom? Du har hela livet på dig, varför inte vänta 6 månader? Eller ett år?
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-03-27 19:11:58 följande:
    Nä jag förstår vad du menar. Men just nu vill jag inte träffas för snabbt, pga av att jag inte varit singel så länge så jag är väl inte riktigt redo, det är det jag vill säga. Tänkte att det möjligtvis kunde vara så för ovanstående skrivare gällande hennes date.

Vad är "för" snabbt, och varför är det "för" snabbt? Vad vinner du egentligen på att vänta 2 månader? Du blir mer redo efter 2 månader än efter 2 veckor? På vilket sätt då?

Detta är alltså frågor, inte anklagelser.
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-03-27 20:25:00 följande:
    Vadfan taskmört jag trodde vi bytte saker och killar fritt här i tråden

You wish
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!