Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-10 19:56:58 följande:
    Bara jag som inte riktigt hänger med?!

"Ojj har du inga högre krav..hahahah dig vil jag treffa , en kaffi , Du värkar så skön, och att du er dig själv, med mig kan du känna dig trygg, å jag lysnnar, men rekna med att jag såger i mot obså...hahahah
    med mig kommer du att känna , att du får va dig själv!

Hm undrar om du gillar att stå i kö, lika mycket som jag!
    Blir du förbanad i trafikken , ? Då tror jag att jag skrattar på mig;)
    Nestan som *nemo* sa til blekksprutten..hahahah"
    Haha... den är fan i mig i klass med min presentation på hp "brännmaneten"
  • Glädje58
    ulfsas skrev 2011-11-11 07:14:04 följande:
    Finns det någon som har någon tur i dejtingträsket?

Var själv på dejt igår men utan ''klick'' suckDrömmer
    Efter min enda dejt, som inte blir mer än eventuell vänskap, så köpte jag en trisslott. Jag vann tjugofem kronor :) Så lite tur har jag haft i alla fall.
  • Glädje58

Alltså, var och en av oss har ju sina egna "regler" och etikett när det gäller den sociala kontakten. Det borde inte komma som någon överraskning att det krockar titt som tätt med kommunikationen. Det är vad det är, en köttmarknad fylld med fula fiskar, slemmiga ålar, missfoster som ligger på havsbotten och lurar. Man hoppas att lila Nemo ska simma förbi och upptäcka en. Man tror att det är ett vackert akvarium man ska simma runt i, men verkligheten är mer som en avloppstank.

• Glädje58
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-12 13:48:59 följande:
    Ja jo.. men problemet verkar vara att jag generellt faller för "fel" killar när jag känner jackpott som du skriver... inget sånt har fungerat i längden, ingen av dem har varit villiga/redo osv för de sakerna jag känner börjar bli viktiga i mitt liv som starta en familj.
    Så jag har nu under låååång tid funderat på om jag söker en framtida partner hos rätt sorts killar, verkar uppenbarligen inte så, så jag har börjat fundera på om jag måste tänka om/tänka annorlunda i mina val... därav funderar jag på om det kanske är bättre med kärlek som kan växa fram om det nu är möjligt?
    Eftersom du har nappat på killar med "fel" egenskaper, eller kanske brist på rätt egenskaper. Så tycker jag att du ska låta den nya kontakten få chans att växa till sig. Jag tror att många tror att de vet vad de vill ha för partner, men inte så sällan väljer man fel typ av människa.

Det är  lite grann som att du har velat köpa en soffa och då uppsökt en en ica-affär. Besviken går du därifrån och åker vidare till coop. Likadant där med, hittar inget. Vad du behöver göra är att åka till en möbelaffär istället. Där kanske du hittar det du egentligen söker. 
  • Glädje58
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-12 10:55:03 följande:
    men du... Hur är det med dig idag?? Det lät otroligt deppigt... hade du inte en dejt på G? En avloppstank lät trist..
    Bra att du anmärker på min negativa syn. Jag behöver lyftas upp litegrann :)

Men visst är det många här som har "råkat" ut för det ena och andra negativa. Mer negativt än positivt i alla fall.

Jo, jag hade något på gång men det sket sig när hon fick reda på att jag har en nära vän av mottsatta könet. Så var det med den romansen...
  • Glädje58
    Klöset skrev 2011-11-12 19:06:06 följande:
    Så här är det.

Jag har inga vänner, och gillar läget även om det känns tomt ibland.

Men så fort man nämner i ett mail att man inte har några så dör kontakten. Ska jag ljuga och säga att jag har en massa vänner för att kontakten ska bestå. Vänner borde väl inte vara det viktigaste!? Jag vill ju få vänner men det är inte så lätt, när man inte känner någon alls.

Sen råkar jag vara ful med.

Är det kört för mig?

Spöke 
    Söker du vänner i din annons?
  • Glädje58
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-12 20:03:19 följande:

Kom till göteborg och gå ut med mig!! *låter halvt heldesperat*

Glöm inte bort mig, jag hakar på. Det är lättare att ragga när vi är flera Cool
  • Glädje58
    Klöset skrev 2011-11-12 20:01:22 följande:
    Jupp.

Jag är inte den som går ut själv tyvärr. Så nätet är nog mitt enda hopp. Skäms

Men hur ska det gå till när du är ful?
  • Glädje58
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-12 21:56:52 följande:
    ... här måste en förändring till, bara se om jag klarar av det! Skrattande 

Du, det är inte lätt att ändra beteende bara sådär... kämpa på nu  Glad
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!