Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-12 13:48:59 följande:
Ja jo.. men problemet verkar vara att jag generellt faller för "fel" killar när jag känner jackpott som du skriver... inget sånt har fungerat i längden, ingen av dem har varit villiga/redo osv för de sakerna jag känner börjar bli viktiga i mitt liv som starta en familj.
Så jag har nu under låååång tid funderat på om jag söker en framtida partner hos rätt sorts killar, verkar uppenbarligen inte så, så jag har börjat fundera på om jag måste tänka om/tänka annorlunda i mina val... därav funderar jag på om det kanske är bättre med kärlek som kan växa fram om det nu är möjligt?
Eftersom du har nappat på killar med "fel" egenskaper, eller kanske brist på rätt egenskaper. Så tycker jag att du ska låta den nya kontakten få chans att växa till sig. Jag tror att många tror att de vet vad de vill ha för partner, men inte så sällan väljer man fel typ av människa.
Det är lite grann som att du har velat köpa en soffa och då uppsökt en en ica-affär. Besviken går du därifrån och åker vidare till coop. Likadant där med, hittar inget. Vad du behöver göra är att åka till en möbelaffär istället. Där kanske du hittar det du egentligen söker.