Inlägg från: Anonym (Singeln) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Singeln)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Mia) skrev 2011-08-28 14:33:52 följande:
    And I´m back! Eller inte. Har haft en riktig rävvecka. Lägger mina dejtingtankar på paus ett tag och koncentrerar mig på det liv jag redan har. Barnen framförallt. (Men jag kikar nog in då doch då här i alla fall och delar med mig av mina superba råd.) Jag hinner säkert dejta tids nog ändå.

Jag har inte varit här på FL eller på någon dejtingsida på en vecka. Hoppade in för att kolla läget lite bara på profilen och göra texten lite mer minimalistisk. Döm om min förvåning när jag upptäcker att Mr T ( han som jag tillbringade 1½ dygn med om ni minns) har kikat in på min sida. Varför kan man ju fråga sig. Inte har han skrivit något heller. Nåja. Inte aktuellt just nu i alla fall.  

Jag var inne i stora staden Stockholm igår. Åt middag med en (kvinnlig) kompis. På väg dit mötte jag en annan (manlig) kompis. Vi satt och pratade på T-banan - han var på väg för att dricka öl och spela biljard med sina polare - och jag passade på att tagga honom på FB på Stureplan när vi for förbi där. Det tog tre sekunder så ringde hans flickvän (som jag inte känner) och undrade vad i h-e han gjorde med mig på Stureplan när han sagt att han skulle göra något helt annat. Oskyldig
    Haha, så det kan gå!

Jag har tagit en paus från dejtingen ett tag men nu har en kille som jag pratade lite kort med före sommaren hört av sig. Inte alls min stil någonstans och jag undrar om jag ens är hans stil på tjej, men men.
    Kanske är det som krävs?
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-28 15:38:51 följande:
    Thinking outside the box is good.
    Det var ungefär så jag tänkte!
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-28 21:55:04 följande:
    har nu bestämt mig för att inte nöja mig med något mindre än allt jag vill ha. Den killen jag haft en flirt med har inte ALLT och varför ägna sig åt honom då, mest taskigt mot honom när han kan träffa någon annan.

Jag vill ha EVERYTHING
    Kör hårt!
    Ja varför nöja sig med näst bäst när man är värd ALLT? Bra för dig!
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-08-30 20:28:16 följande:
    Så när ska ni två ta och gå på en dejt tillsammans då?! Flört
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-30 23:06:30 följande:
    Helvetes j-la skit alltså!!!!!!!!!!!!!!! GRRRRRRRRRRRRRR!

Skulle på en tredje date imorgon. Hade sett SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fram emot den och killen också. Talades vid i morse och skulle bowla och gå på bio. I eftermiddags fick jag ett sms från honom om att han måste ställa in eftersom hans pappa hamnat på intensiven med en trolig livshotande hjärnblödning. Skickar ett passande sms om att det var tråkigt att höra men jag hoppades på att pappan skulle klara sig och att han (dejten) kunde höra av sig när han kände för det. Några timma senare får jag ett sms om att pappan dog i sviterna!!!!!

Han ska nu till sin hemstad och ta hand om allt praktiskt tråkigt. Skrev att jag beklagar sorgen och att han ska veta att jag finns för honom om han vill prata och att jag tänker på honom. Han tackade och sa att det kändes bra att veta. F-n vad trist! Ännu jobbigare för honom naturligtvis.

Kan inte låta bli att tänka på ett avsnitt i Sex and the City (ursäkta den svarta humorn) där Miranda skulle på date men han dyker inte upp, så hon ringer hem till honom och hans mamma svarar och meddelar att han dött men att hon är välkommen på begravning.
    Nej men fy, händer sånt på riktigt?! Snacka om "otur"..
  • Anonym (Singeln)

Funderar allvarligt på att ta en paus igen. Vet inte riktigt vad för killar jag drar till mig?
    Under de första mailen med en kille så berättar han att han har en liten snopp (wtf??), bara för att jag skulle veta om vi skulle dejta. Hade hellre tagit den smällen senare om vi säger så..
    Andra killen som jag faktiskt hade ett väldigt roligt samtal med första gången vill helt plötsligt att jag ska komma över vid 11 tiden varje kväll, gärna med ett visst klädesplagg.

Måste nog börja titta på andra alternativ nu.

• Anonym (Singeln)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-31 21:40:59 följande:
    Börjar undra samma sak. De två senaste killarna på e-kontakt som jag hade ett någorlunda vettigt samtal via sms med, visade sig söka en kvinna som kunde typ piska dem, eller inte vet jag. Men de undrade om jag gillade dominans och om jag var bossig!!! OMG!!!!!

En annan på HP från nån annanstans ifrån än Stockholm där jag bor, berättar att han plockat massor med kantareller och frågar om jag har lust att hänga med. Visst, svarar jag, så fort du skickat privatjetten. Får till svar att du kan väl själv komma hit, tösen lilla. Yeah, right!
    Det kanske är en hint om att det faktiskt är med dessa människor vi hör hemma?

Förresten! Satt för några dagar sedan och tänkte på hur stor chansen var för att man faktiskt skulle stöta på någon som man känner på en av dessa sidor. Vad händer mig då igår?
    En pedagog som tidigare arbetat på min dotters förskola skriver till mig, fick mig ett riktigt gott skratt!
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-31 22:36:01 följande:
    Haha, bor killen med liten snopp i Malmö så har jag stött på samma kille Sånt är ju himla viktigt att informera om..
    Nej har är från stockholm så det finns minst en här också
    Är nog fortfarande i chock, vaaaarför? Hahaha
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-03 21:18:50 följande:
    Annan helg funkar såklart! Fler från Sthlm??? Skrattande
    Jag!
  • Anonym (Singeln)

Fick igår ett kort mail som slutade i att vi pratade i telefon till klockan tre inatt, haha. Hoppas att det klickar lika bra när vi ses

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!