Inlägg från: Anonym (Bored) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bored)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (hjärtat) skrev 2011-10-16 21:21:16 följande:
    Jamen du dissar tjejer som har sex med dig på första dejten... Är det att ge dem en chans? Jag fattar inte riktigt hur du resonerar här. Det känns som att du tycker att tjejerna ska vara någon sorts tankeläsare.
    Nej de skall absolut inte vara någon tankeläsare utan bara sig själva. Problemet kommer ju bara till ytan om de, genom att vara sig själva, föreslår närkontakt för tidigt. Mitt hjärta kommer då inte att välja dem och när det gäller kärleken, till skillnad från sexlivet, bestämmer jag föga.

Märk väl, jag ser inte ner på dem som individer utan bara som potentiella partners.
  • Anonym (Bored)

Och så hände det igen... Jag var på en dejt där kvinnan verkade riktigt trevlig med både integritet och stil men likt f-rbannat slutade kvällen med sex.

Finns det verkligen ingen kvar som inte är lössläppt? Någon som inte bara söker sex utan primärt någon värd att spendera resten av sitt liv med? Jag ger snart upp...

• Anonym (Bored)

Det verkar inte riktigt som ni är kapabla att förstå problematiken här...

Jag vill INTE ha en kvinna som vill ha sex på första dejten men detta kan jag ju inte veta såvida hon inte inbjuder till detta vid det tillfället. Att vi har sex på första dejten diskvalificerar alltså kvinnan omedelbart men för att "testet" skall räknas kan jag ju inte vara den som säger nej eller hur? Hur skall jag annars veta om hon tillhör de lössläppta kvinnor jag inte vill ha i mitt liv?

Sedan förstår jag inte varför ni drar in mitt beteende i det hela. Jag söker ju inte en som är som jag för då kunde jag ju lika gärna förblivit ensam.

Jag tror inte ni vill förstå helt enkelt för vad jag söker är en kvinna att dela resten av mitt liv med.

• Anonym (Bored)
    Anonym (hoppla) skrev 2011-10-26 11:36:13 följande:
    en kvinna som inte ligger första dejten och är bra nog åt dig dumpar dig som skräp om hon får veta hur DU gör.
    Haha, nej det gör hon inte.
  • Anonym (Bored)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-26 11:36:36 följande:
    Men räcker det inte då att du när du märker att det barkar åt sex hållet, säga nej tack. .. utan du MÅSTE verkligen ha sex med alla du träffar. 
    Skulle det inte vara ärligare från din sida att tacka nej och sen gå på dejt med nån annan istället?
    Men du svarar väl så att som kille så vill du ha sex och tackar inte nej till de tillfällen du får... men då är du ju inte bättre än tjejerna.
    Tänk om tjejerna har samma mål med dejten, att testa dig. Och de dagen efter tänker "nähä, så hände det igen, jag träffar bara killar som vill ha sex och de vill jag inte ha ett förhållande med"
    Om du säger nej, att du inte vill ha sex på första dejten så kanske den tjejen blir jätteimponerad av dig och vill träffas mer utan sex i första hand? 
    Men varför skulle jag inte ha sex med henne? Uppenbarligen finner jag henne attraktiv för annars skulle jag ju aldrig gått ut med henne från början. Det är ju inte hennes fysiska attribut som fäller henne utan de mentala.

Om kvinnan "testar" mig på samma sätt som jag testar henne och hon därigenom har sex med mig första kvällen så misslyckas hon ju i mitt test. Hur hon ser på det är ju fullständigt egalt efter det.

Varför hänger ni upp er på mitt beteende? Varför skulle jag inte få sikta på någon som är "bättre" än vad jag är?
  • Anonym (Bored)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-26 12:08:41 följande:
    Bored: Vilken/vilka dejtningsiter är du medlem på? Skulle vara intressant att se din profil...
    Fast om jag avslöjar det motverkar jag ju min egen möjlighet att finna en ärlig kvinna som inte har detta beteendet.
  • Anonym (Bored)
    Cattis40 skrev 2011-10-26 12:10:36 följande:
    Själv tycker jag kategoriska personer är ganska avtändande. Inte heller är personer som utnyttjar andra människor särskilt intressanta, vilket jag kan tycka att du (Bored) gör. Men jag antar att du är ärlig och berättar att de genom att ha sex med dig fullkomligt tar bort chensen (risken) att det blir något mer med dig? Jag måste säga att du ger ordet hyckleri en ny innebörd. Har du inte viktigare kriterier heller än huruvida de har sex eller inte första gången så är det ju ytterst märkligt. Och, man kan tro att du fastnat någonstans på 1800-talet.
    Själv har jag sex vid första dejten om jag har lust. Annars väntar jag till tredje eller tionde gången. Spelar roll?
    För det första är inte detta det enda jag utgår från men det är dock en "dealbreaker".

Har du läst mina inlägg så förstår du att jag inte kan avslöja detta innan sex eftersom jag då inte ger henne en ärlig chans att visa hur hon är. Hon kan ju, trots allt, inbjuda till hångel (kanske tillochmed grovt) utan att för den sakens skull "strypa orm".

Att efteråt förklara för kjoltyget att ett av hennes största misstag var att nyttja min snabel på första dejten är ju knappas meningsfullt för någon av oss. Nej, då är det bättre att bara låta det vara ett one night stand och sedan strunta i att ha mer kontakt. Eventuellt kan jag skriva att det inte kändes rätt när hon trilskas med att söka kontakt igen.

Ja det spelar roll för mig. Du är definitivt inte en kvinna som jag skulle lägga tid på men jag menar inte att ditt människovärde är lägre för det. Jag menar inte att din livsstil är fel. Jag menar inte detta som en attack mot dig på något sätt. Du är bara inte rätt för mig och det verkar gälla ett flertal av kvinnorna här just nu. Dock har ni ju samtidigt dömt ut mig som potentiell livspartner så varför då denna ilska?
  • Anonym (Bored)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-26 12:25:33 följande:
    Jag tycker iallafall att du ska sluta ha sex med alla tjejer du dejtar, man måste faktiskt inte ha det.
    Men du... Jag låter alltid kvinnan ta initiativet till sex och hon är inte besviken efteråt. Oavsett hur det kan låta här så är jag en seriös älskare som sätter kvinnan i första rummet under akten. Det är en hederssak för mig att alltid ge 100% när beslutet väl är taget.

Så jag tycker inte det är helt rättvist när ni påstår att det är jag som utnyttjar när det i själva verket är jag som utnyttjas.
  • Anonym (Bored)
    Cattis40 skrev 2011-10-26 12:39:33 följande:
    Kanske på grund av din kvinnosyn (bara att använda ordet "kjoltyg" visar ju en del) och för att jag har svårt med dubbelmoral. Och nej, du skulle inte ens få chansen att lägga ner tid på mig.
    Kjoltyg är för mig bara en variation och har för mig ingen som helst värdering. Jag uppskattar språk och vill undvika allt för mycket upprepning men ber om ursäkt om du tog anstöt.

Det vet du inte förrän du träffat mig irl...
  • Anonym (Bored)
    Anonym (Mojo) skrev 2011-10-26 20:06:03 följande:
    Jag antar att 'uppskattar språk' inte är detsamma som att ha en förståelse för språkbruk då... Skrattande
    Jovisst har jag det men detta är väldigt OT. Om du lade märke till det så förtydligade jag mig när det inkom en protest.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!