Inlägg från: Anonym (Bored) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bored)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Dessutom skriver jag inte  hur andra kvinnor skall vara. Bara hur jag _vill_ att det skall vara för att jag skall vilja ha ett förhållande med dem. Som tur är bestämmer jag själv OM jag skall starta ett förhållande eller inte.

• Anonym (Bored)
    uniMog skrev 2011-11-07 14:30:02 följande:
    Bored, om det vore så skulle du vara ärlig mot kvinnorna. Det är du inte utan du gömmer dig bakom att du egentligen är snäll som bara skiter i dem istället för att vara öppen med din kvinnosyn. Lägrar dem och slänger bort dem som trasor istället för att vara ärlig och förklara att de inte gjort något fel utan att det är du som söker en kvinna som håller på sig. De här kvinnorna kanske faktiskt hade genuina känslor för dig. De får stå där och tro att de bara var sex för dig.
    Men jag kan ju inte vara "ärlig" mot kvinnorna ty då är de inte ärliga mot mig utan håller tillbaka sex på grund av mig och inte utifrån deras egna önskan att hålla tillbaka. Men du tycker kanske det är bättre att jag öppet lägger över skulden på dem att förhållandet aldrig blev av? Jag är hellre ett svin i deras ögon än att de känner sig som slampor...
    Anonym skrev 2011-11-07 14:32:12 följande:
    Har inte skrivit i den här tråden tidigare men har läst en del och det har varit spännande att följa era diskussion och hur det gått för er! Men ärligt, nu är jag bored av Bored. Han förstör ju hela tråden, inga kul dialoger om dejter och hur det gått längre..!  *GÄSP* Bored, gå och var uttråkad någon annan stans!
    Men läs inte vad jag skriver då? Skriv något själv som är intressant istället för att attackera mig.
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-07 14:35:59 följande:
    Fast ärligt talat, jag är med i de grupper jag vill när de passar mig, nu kom det en perspon som lyckas på något sätt trasha en hel tråd, och jag är less på det.

Du får vara hur främmande somhelst men på min datorskärm så tar du upp ungefär 4/5 delar av utrymmet, resten är reklam, och då är reklamen intressantare just nu.

Har du ingen känsla för att det kanske inte riktigt passar sig att stövla på som du gör? Taktkänsla? Feeling? Inget?

Som jag skrev till den andra anonyma nyss, skriv något själv istället då.

Jodå, jag har både takt och finess om jag så önskar men jag tycker det är väldigt konstigt att det, på detta offentliga forum, bara skall få finnas folk som skriver om sådant du tycker om. Jag tycker att jag skrivit precis i trådens anda fast ur mitt perspektiv. Har du, för övrigt, sett mig attackera någon av er andra eller haft negativa åsikter om hur ni sköter er dejting  eller vilka kriterier ni har?
  • Anonym (Bored)
    uniMog skrev 2011-11-07 15:57:14 följande:
    Ja, jag anser att det hade varit fruktansvärt mycket mer ärligt och bra mot dem att förklara att du anser att de betett sig slampigt. Mycket mycket mycket bättre. Det enda du gör nu är gömmer dig bakom en falsk gentlemmanamässighet.

Och självklart har du visat negativa åsikter om tex mitt beteende?? Du har flertalet ggr sagt att kvinnor som jag är lösaktiga, slampiga, bjuder ut oss till höger och vänster och nu senast att vi inte vet hur vi ska få förhållanden att hålla i längden.
    Tja, där är vi inte överens.

Nej, ditt beteende är inte negativt alls utan är helt i linje med hur du vill vara (får jag väl anta). Det jag säger är att du, med ett sådant beteende, inte är något för mig. :) Om du ser det som negativt så får du kanske se över hur du vill projiceras?
  • Anonym (Bored)
    uniMog skrev 2011-11-07 17:01:46 följande:
    Bored, du kanske borde läsa igenom dina egna inlägg utan rosa glas så borde du med en normal intelligensnivå förstå vad vi reagerar på. Jag har inga problem med mitt beteende och bevisligen inte heller min exman, sambon före honom eller min nuvarande partner. Däremot vänder jag mig emot att bli kallad ord som är negativa. Jag anser mig inte vara en slampa eller lösaktig. Jag är dessutom helt säker på att jag vet vad som krävs för att få ett förhållande att hålla. Allt ovan är saker som du sagt att kvinnor som jag är/inte vet.
    Jag har aldrig betvivlat att du vet hur ett förhållande skall fungera - för dig. Detta innebär ju såklart inte att det skulle fungera för mig eller hur? Jag har inte påstått något annat än att du och jag inte skulle kunna ha ett förhållande.

Definitionen av lösaktig eller "slampig" är inte jag som har bestämt och tycker du inte den passar in på dig så är det inget jag kommer framhävda. Det är för mig fullständigt egalt i sammanhanget.
  • Anonym (Bored)
    giftgrodan skrev 2011-11-07 17:55:26 följande:
    Nu utgår du ju ifrån din egen världsbild igen. Om jag hade varit med en kille som hade dumpat mig för att jag hade haft sex på första dejten hade jag definitivt inte känt nån skuld eller känt att jag var "slampig". Det gör nog inte de kvinnor du träffar heller, så berätta för dem i efterhand.
    ja, jag måste nog utgå från min världsbild eftersom jag inte lever i någon annans.
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-07 18:04:19 följande:
    Ja, OJ, vad ledsna de kommer att bli?!

bored är helt ute och cyklar, jag tror inte det är av en händelse att han är ensam faktiskt. Det är så mycket dubbelmoral med i spelet, så vem orkar leva med en sådan? HAN får nuppa runt, men inte hans blivande tjej.

Kan man inte bara svälta ut Bored nu och som någon skrev ovan, släppa fram de härliga berättelserna om nätdejtingen? Som jagt jag hittade min man på match och det var snart fem år sedan. Fem fina år!    
    Jag vet inte om du lagt märke till att min "ensamhet" är väldigt sporadisk och definitivt självvald. Sedan förstår jag inte hur du kan anse det vara dubbelmoral. Ponera att jag är heroinmissbrukare, måste min blivande fru också vara heroinmissbrukare eller går det bra om jag letar efter en kvinna utan den "egenheten"?
    Glädje58 skrev 2011-11-07 18:13:00 följande:
    Det vore bra, men man kan liksom inte att låta bli att kommenterar sådana märkliga åsikter och värderingar som han har. Jag respekterar hans åsikt även om jag inte förstår honom. Men jag skulle verkligen vilja förstå honom. Jag skulle kunna avfärda honom med att han har nåt rejält fel i hjärnan eller är sjukligt rädd för att binda sig och satsa på ett seriöst förhållande. Men jag vill ändå ge honom möjligheten att få uttala sig. Fast jag måste erkänna att jag är trött på honom...
    Jag uppskattar tiden du lade på ditt förra inlägg till mig men mycket av frågeställningarna har jag besvarat om och om igen här. Kanske hjälper missbruksanalogin?
  • Anonym (Bored)
    Cattis40 skrev 2011-11-07 22:54:20 följande:

Bored; jag blir lite nyfiken. Vad är det för egenskap hon ger uttryck för som du tycker är viktig när hon inte har sex första eller andra kvällen? Vad visar det om en person om hon inte har det, vad är det som gör att du p.g.a. det skulle ha ett bättre förhållande med henne än med någon som har sex snabbt?

Jag söker någon som _vill_ dra ut på det. Någon som, liksom jag, känner att sex kan betyda något så mycket mer än bara fysisk tillfredsställelse om man bara ger känslan tid att växa. Genom att båda villigt väntar ges man tid att lära känna varandra på ett mycket djupare plan och spänningen som byggs upp mellan de två bidrar till att kärleken kan växa sig starkare. Jag söker inte en "quickfix". Jag söker någon som är där "for the long haul".
    giftgrodan skrev 2011-11-07 23:15:47 följande:
    Absolut, men vi andra kan ju berätta att vi inte delar den och att de kanske/troligen inte delar den heller. Alltså borde du berätta för dem i efterhand varför du bara försvann.
    Vet du vad. Jag skall göra just vad du ber mig om och sedan skall du få veta hur det utspelade sig.
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-07 23:09:50 följande:
    Gammaldags kvinnosyn....
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-07 23:33:31 följande:
    Håller på sig som fina flickor?
    Nej. Bara en tro på att kärleken inte är död i nutidens slit och slängsamhälle.
  • Anonym (Bored)
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 10:26:47 följande:
    Det är ju DU som sliter och slänger allra mest!
    Nej nu tycker jag du är litet orättvis. Jag ser det mer som att jag botaniserar i en butik full med vackra kläder. Alla är dyra och jag har bara råd med ett plagg. Därför är det viktigt att jag kommer ut med ett som verkligen passar mig.

Vi kanske inte har samma kriterier för vad som känns viktigt (och märk väl att det är känslan som måste få råda här) men vi kan väl fortfarande vara överens om att det inte kan vara fel att sträva efter kärleken?
  • Anonym (Bored)
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 10:49:13 följande:
    Jag skulle som sagt aldrig hoppa i säng första kvällen, hade jag upptäckt en bit in i dejtandet att min dejt betedde sig som du hade han dumpats lätt och elegant. 

Undermedvetet saboterar du för dig själv.   
    Men vad menar du egentligen? Jag har aldrig mer än en dejt på gång (dvs, jag dejtar bara en åt gången). Hur skulle "mitt beteende" visa sig egentligen? JAG är inte den som tar initiativ till sex utan följer bara med på resan när hon har tagit det beslutet.
    Glädje58 skrev 2011-11-08 10:58:12 följande:
    Nej, det är inte så att du botaniserar i butiken. Du Köper ett plagg, använder det, och kommer tillbaka till affären efter några dagar och hävdar din ångerrätt. Sedan kommer en annan kund med ärlig avsikt och köper plagget. Kunden tror att den får ett nytt plagg och betalar därefter, men så är det inte. Det är begagnat. Sen "köper" du ett nytt plagg...
    Nej hörrö du! Jag _köper_ lika litet som kvinnorna i dessa fallen. Jag provar och inser att det inte är för mig. F.ö. är nästan alla "plagg" begagnade i min ålder så om man skulle försöka sig på en putslustighet kunde man betrakta affären som en secondhandbutik. ;)
    Glädje58 skrev 2011-11-08 11:21:56 följande:
    Tror du inte att det bara är första gången ni har sex som blir speciell, om ni väntar. Efter ett halvår, skulle relationen verkligen vara annorlunda bara för att hon höll på sig ett tag.
    Ja, det tror jag. Annars hade jag självfallet gett upp redan. Vad jag söker är ju egenskapen/inställningen (bl.a. såklart men detta är ju vad som mest ha diskuterats här)
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 11:25:24 följande:
    Eftersom det inte RÄKNAS att ha sex med någon man inte vill vara ihop med, så har Bored ju säkrat upp att han kan fortsätta även om han hittat en som han inte ligger med. Han är ju MAN, och män får ligga på ett sätt som bra kvinnor inte får.
    Nej... Jag är seriemonogam dvs att om jag är tillsammans med en kvinna så är det bara hon och ingen annan. Jag skulle aldrig fläcka hennes (eller mitt) rykte med något så vedervärdigt som otrohet!
    Glädje58 skrev 2011-11-08 11:29:52 följande:
    Han skulle kanske ursäkta sitt beteende med att säga "Va fan, jag får ju aldrig nåt sex med dig. Klart att jag måste söka det någon annanstans"
    För att inte känna mig uttalar ni er väldigt ofint. Varför kan du inte bara ta det för vad det är utan att fantisera ihop någon helt annan människa än den som de facto finnes här? Jag _måste_ inte ha sex utan kan mycket väl tänka mig vänta. Detta trodde jag var klarlagt redan.
  • Anonym (Bored)
    kristinah skrev 2011-11-08 12:57:42 följande:
    oj voj - ja du Bored - jag tänker inte ens kommentera.
    Du verkar mer intresserada v att trixa med ord och formuleringar än försöka förstå att en kvinna som kasnke varit utan sex i månader eller t o m år, kanske har rätt så lätt att gå igång på någon som låter en dricka sig onykter och sen följer med upp i ens lägenhet på en sk whisky.

Jag tror att du får leta länge om du ska hitta nån som passar in på alla dina kriterier.
    Och en sak har jag iaf insett med åldern, att det inte finns någon som är helt och totalt perfekt. Men det finns en hel massa trevliga roliga må-bra-personer som man kan känna känslotr för - utan att det msåte passa in i ramar och förordingar uppsatta rent intellektuellt.

hoppsan
     jag kommenterade visst ändå....
    Jag måste uppenbarligen "trixa", som du skriver, för att de skall förstå hur jag menar.

Sedan är det inte så att jag "låter" någon dricka sig onykter utan om kvinnan vill dricka vin eller inte är helt upp till henne. Utöver detta så händer väl det även dig att du följer med någon hem utan att det efterföljs av sex?

Mycket möjligt är det så att jag får leta länge men finner jag kärleken så är det värt det. Självfallet finns det massor av just de människor du beskriver men jag söker ju en specifik.
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-08 13:10:16 följande:
    Är det helt fel att vara obotlig romantiker? (kan däremot också tycka att tjejerna borde få veta efteråt varför dom blev ratade; hur hårt det än är.. Återkom gärna Bored och berätta hur det gick!)
    Jag kan definitivt relatera till det där med gemensam onani även om den är snäppet bättre än ensam dito. Visst skall jag berätta vad som skedde men jag vill inte ringa henne under arbetstid.
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 13:43:37 följande:
    Jag tycker det verkar som du inte kan hålla dig alls men behöver andra att skylla på. Om du träffar en tjej och inte ligger med henne första dejten, ställer du in alla andra dejter då?

Jag tycker du verkar vara en riktig bock som inte står för det. 
    Nej, jag ställer inte in någon dejt om det INTE blir något sex under förutsättning att jag faktiskt vill träffa henne igen.

Jaha, och vad skall jag göra med den djuplodande analysen då?
  • Anonym (Bored)
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 14:52:26 följande:
    ställer du in dejter med ANDRA kvinnor om du har hittat en person som kan motstå din djuriska charm?

Gör vad du vill med analysen, den är lika grundlig som dina analyser av kvinnor du träffar. Du letar uppenbarligen på fel ställen om du inte kan hitta en enda kvinna värd att älska men många värda att sätta på.   
    Jag har aldrig mer än en dejt inplanerad och dejtar bara en kvinna åt gången. HP MP Spray är alltså fel ställen?
    Stekt potatis skrev 2011-11-08 14:52:41 följande:
    Usch så tragiskt! Jag tycker du har all rät i världen att välja vilken kvinna du vill dela ditt liv med, men jag tror att du gör ett stort misstag i att  intala dig att kvinnan enbart är ute efter sex när vi väljer att "hoppa i säng" så tidigt. De flesta av oss längtar efter närhet och vill bekräfta den initimitet vi känner genom att ha sex helt enkelt. Inte med vem som helst utan med den man känner närhet till och förtroende för.

Du är 40 år gammal. Det är jag med, och jag kan säga dig att det är inte många fyrtioåringar jag ens skulle vilja kyssa. Därför har du antagligen en förmåga att få kvinnor att känna sig speciella och tro att de har funnit den rätte, därför ligger de med dig så tidigt. De kommer att bli sårade av ditt beteende men de hittar nog snart någon ny som ser dem ur hela perspektivet och inte "lockar" dem till något de inte förstår är fel. Du däremot, kommer nog att ha svårt att hitta någon att passa ihop med när du missförstår begreppen kärlek och sex så fundamentalt.
    Men se jag tror inte jag missuppfattar de begreppen alls. Du kan ha Kärlek utan sex, sex utan kärlek men mest optimalt dessa kombinerade.

Annars vill jag inte påstå att min situation är mer tragisk än någon av de andra här som inte ännu funnit det de söker. Jag håller med om att det är få 40-åringar som är intressanta så jag söker mer mellan 25-35 då dessa oftare har kvar lusten att leva och inte hunnit bli bittra...
  • Anonym (Bored)
    Stekt potatis skrev 2011-11-08 17:37:16 följande:
    Ja och se, man kan ha både och relativt snabbt! Det finns ju hur många som helst som har haft jättelånga relationer trots att de hade sex på första daten. Men det är ditt val, om du vill bete dig som en idiot, och då mest mot dig själv, och förkastar potentiella pärlor för att de gör misstaget att tro att du också anser att det är ett kvitto på att ni har ytterligare en sak gemensamt och därför ger sig hän så är det ditt problem. Jag tycker för övrigt inte att så många fyrtioåringa män är bittra, de är mest allmänt oattraktiva med bilringar och slitet  utséende. Män då, de flesta 40-åriga kvinnor jag känner är väldigt snygga och attraktiva så de gör precis som du, spanar neråt i ålder. Inte jag dock, jag hade turen att träffa en jämnårig som är attraktiv och dessutom ville ha mig trots att vi hade sex relativt tidigt .
    Jag har inte sagt att det inte finns de som har andra preferenser än jag (och uppenbarligen är det tur för vissa). Vad du inte inser är att dessa kvinnor inte är några "pärlor" i min värld. Fantastiska kvinnor, men inga pärlor.

Det är sant att männen sällan är bittra men oavsett hur mycket kvinnorna i den åldern lyfter sig, spinner eller botoxar så är de ofta bittra över att ha misslyckats finna kärleken. Jag skulle tro att vissa av dem skulle se bättre ut om de istället valde den mer manliga "happy go lucky"-attityden till livet i den åldern.

------------------------------------------------

@Sa (och andra intresserade). Jag ringde henne vid 19-tiden  och hon svarade att hon var på hennes mormors födelsedagskalas men att hon kunde gå undan en stund. Hon var väldigt glad att jag ringde och berättade att hon hade tänkt på mig hela tiden sedan vår sista träff.

Under tiden hon talar hör jag att det är mycket folk i bakgrunden. Tydligen firar hela släkten den äldre kvinnan och det pratas och skrattas.

Här står jag alltså inför ett val... Skall jag avsluta med en lögn om att jag ringer senare eller skall jag göra som ni säger att man skall göra? Jag gör det "enda rätta" enligt er och berättar precis hur det ligger till och att jag inte vill träffa henne något mer varpå hon får ett fullständigt spel, bryter ihop och sammanfattar det hela med att högljutt deklarera att "du vill inte träffa mig för du tycker jag är en hora??".

Vid det här laget noterar jag att det har blivit väldigt tyst runt omkring henne.

Jag gör mitt bästa för att så sakligt som möjligt förklara för henne att hon är fantastisk som hon är och att det säkert finns någon annan som uppskattar hur hon startar hennes förhållanden men det är inget som verkar gå in. Hon gör ett snyftande försök att få mig att ändra mig, att vi kanske kan försöka på nytt, men jag är lika tydlig hela tiden med att det bara finns ett försök på det här testet och att hon inte är rätt för mig.

Under någon av hennes snörvelattacker så tackar jag för mig och önskar henne all lycka innan jag lägger på.

Vet ni vad? Jag är helt j-vla säker på att mitt sätt hade varit bättre.
  • Anonym (Bored)
    kristinah skrev 2011-11-08 20:48:28 följande:
    Bored - faktiskt inte...när jag väl följt med nån hem har det blivit sex - men nu har det inte hänt så himla många gånger - typ 3 ggr på ett år - men ändå.
     Vafan kroppen kräver sex - och hjärnan ett förhållande...ja du...jag är väl dömd till att bara ha sex och bli dumpad då enligt dig.

Innan det här årets 3 sexanden var det 3!!!!!!!år sen sist j g hade nåt sex...så tacka fan för att j g har svårt att säga nej när det erbjuds ;)
    Återigen: Det finns säkert de som uppskattar sättet du umgås på och det kan säkert leda till ett förhållande för dig (om det är det du söker). Vad jag skriver om är hu JAG ser på det. Inte alls något generellt "killar tycker" alltså.

Sedan så "kräver" inte min kropp sex. Det är en trevlig krydda i livet men jag kan självfallet vara utan det även om jag aldrig har behövt det.
  • Anonym (Bored)
    kristinah skrev 2011-11-08 21:46:59 följande:
    Bored - haha - jag tror att du sitter och hittar på nu.

Det där lät mer som en sekvens ur nån dålig svensk rom-com - näe...ett litet troll minsann tror jag att du är...
    Rom-com hade jag aldrig tidigare hört talas om så jag var tvungen att slå upp det så tack för den infon.

Vad skulle jag tjäna på att hitta på? Jag förstår inte varför du ropar troll när du träffar på en människa som inte har samma premisser som du?
  • Anonym (Bored)

Jag är säker på att ni inte saknat mig men det spelar egentligen ingen roll... Anledningen till mitt uppehåll har oväntat nog inbegripit vila och cellgifter så några utsvävningar på relationsmarknaden har inte riktigt varit med på kartan.

Ett kort ögonblick var jag inne på er linje om att vara tydligare för att undvika onödigt sex men efter denna påfrestningen ser jag inte längre anledningen. Jag har inte ändrat inställning i grundfrågan dvs blir det sex för tidigt så är det över men jag tänker njuta av kvinnorna likafullt för man kan aldrig veta när festen är slut.

Och ärligt talat, det är vuxna kvinnor som själva tar initiativet till sex så jag tror nog de klarar av att jag inte ringer dagen efter.

• Anonym (Bored)
    Night sky skrev 2011-12-23 22:32:19 följande:
    God Jul på dig, hoppas du får en fin jul trots det jobbiga du gått igenom! Tomte{#emotions_dlg.flower}
    Tack Night Sky, det var vänligt av dig och jag önskar självfallet dig detsamma. 
  • Anonym (Bored)

Jag tänkte spendera den med en kvinna jag mötte under min sjukhusvistelse. Hon har en annan form av sjukdom som dock faller under samma samlingsnamn. Förhoppningsvis går det min väg denna gången för hon är väldigt trevlig och söt trots att hon inte har mycket hår kvar. Det kanske går att lösa med en peruk.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!