Stekt potatis skrev 2011-11-08 17:37:16 följande:
Ja och se, man kan ha både och relativt snabbt! Det finns ju hur många som helst som har haft jättelånga relationer trots att de hade sex på första daten. Men det är ditt val, om du vill bete dig som en idiot, och då mest mot dig själv, och förkastar potentiella pärlor för att de gör misstaget att tro att du också anser att det är ett kvitto på att ni har ytterligare en sak gemensamt och därför ger sig hän så är det ditt problem. Jag tycker för övrigt inte att så många fyrtioåringa män är bittra, de är mest allmänt oattraktiva med bilringar och slitet utséende. Män då, de flesta 40-åriga kvinnor jag känner är väldigt snygga och attraktiva så de gör precis som du, spanar neråt i ålder. Inte jag dock, jag hade turen att träffa en jämnårig som är attraktiv och dessutom ville ha mig trots att vi hade sex relativt tidigt

.
Jag har inte sagt att det inte finns de som har andra preferenser än jag (och uppenbarligen är det tur för vissa). Vad du inte inser är att dessa kvinnor inte är några "pärlor" i min värld. Fantastiska kvinnor, men inga pärlor.
Det är sant att männen sällan är bittra men oavsett hur mycket kvinnorna i den åldern lyfter sig, spinner eller botoxar så är de ofta bittra över att ha misslyckats finna kärleken. Jag skulle tro att vissa av dem skulle se bättre ut om de istället valde den mer manliga "happy go lucky"-attityden till livet i den åldern.
------------------------------------------------
@Sa (och andra intresserade). Jag ringde henne vid 19-tiden och hon svarade att hon var på hennes mormors födelsedagskalas men att hon kunde gå undan en stund. Hon var väldigt glad att jag ringde och berättade att hon hade tänkt på mig hela tiden sedan vår sista träff.
Under tiden hon talar hör jag att det är mycket folk i bakgrunden. Tydligen firar hela släkten den äldre kvinnan och det pratas och skrattas.
Här står jag alltså inför ett val... Skall jag avsluta med en lögn om att jag ringer senare eller skall jag göra som ni säger att man skall göra? Jag gör det "enda rätta" enligt er och berättar precis hur det ligger till och att jag inte vill träffa henne något mer varpå hon får ett fullständigt spel, bryter ihop och sammanfattar det hela med att högljutt deklarera att "du vill inte träffa mig för du tycker jag är en hora??".
Vid det här laget noterar jag att det har blivit väldigt tyst runt omkring henne.
Jag gör mitt bästa för att så sakligt som möjligt förklara för henne att hon är fantastisk som hon är och att det säkert finns någon annan som uppskattar hur hon startar hennes förhållanden men det är inget som verkar gå in. Hon gör ett snyftande försök att få mig att ändra mig, att vi kanske kan försöka på nytt, men jag är lika tydlig hela tiden med att det bara finns ett försök på det här testet och att hon inte är rätt för mig.
Under någon av hennes snörvelattacker så tackar jag för mig och önskar henne all lycka innan jag lägger på.
Vet ni vad? Jag är helt j-vla säker på att mitt sätt hade varit bättre.