Inlägg från: FredrikCA |Visa alla inlägg
  • FredrikCA

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (cocacola) skrev 2012-04-09 01:35:29 följande:
    Haha... du är läskigt nära mina tankar och snuddar får jag lov att säga.

Förreten tänker jag fortfarande på det där med koder i nätdejtingvärlden och i slutändan räcker det ju med att jag hittar någon som kan läsa av mig, är oftast rätt tydlig men iaf. Men jag vill nog ha pejl på killen också...   
    Ja då är det bara att önska till :) Förstår man ren och skär logik förstår man mig, Tråkigt kanske. 
    Men hela min värld består av just viktade logiska slutsatser, Visserligen kan jag vara väldigt slumpmässig också innan man fått grepp om personen :P  
  • FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-09 01:35:48 följande:
    Eller en random Joe med Asperger..?
    Ja man kan tro vad man tycker är lämpligt, Det är som sagt inte jag som förlorar på att gissa fel, Jag skickar bara ut en probe =)
  • FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-09 02:00:26 följande:
    Problemet är att du lämnar det alldeles för öppet för spekulation. Om en sak kan tolkas på två (eller flera) olika sätt, så är det kutym att kvinnor tolkar det på det sämsta sättet. En klassiker är:
    "Älskling, jag gillar din nya frisyr"
    "Jaha, och vad var det för fel på den förra då?!"
    Återigen, Inte mitt problem utan deras, Eller har jag fel ?

Det är möjligt jag lämnar mycket för spekulation och om någon tolkar mig som jag har aspergers eller dyl så får dom gärna göra det, Det rör mig inte i ryggen den som vill veta frågar mig och dömmer mig inte utifrån några rader på ett forum.

Jag är långt mer avancerad än genomsnitts killen. Men det betyder inte att jag inte kan vara genomsnitts killen om jag vill- Som jag skrivit tidigare jag är fruktansvärt flexibel och anpassningsbar; Men jag anpassar mig bara om det finns anledning till det, Som jag skrev tidigare jag anpassade mig något enormt i ett tidigare förhållande och inneslöt känslor och primitiva drifter för att få det att fungera, Jag kommer aldrig göra det igen.
    Det är jag som väljer och vrakar den här gången och det spelar ingen större roll vad någon slumpmässig person på ett forum säger, Jag bjuder in dom jag vill ha i min värld :) 
  • FredrikCA

Och för att tillägga jag ljuger tro det eller ej väldigt sällan, Det är iprincip enbart om jag blir riktigt arg jag kan ljuga i avsikt att skada personen lika mycket som jag själv blivit skadad.
    Jag slåss inte om det inte är i självförsvar osv osv.

Jag tror det säger iprincip allt som allmänheten behöver veta. 

• FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-09 02:13:27 följande:
    Ja då är du bra mycket fredligare än vad jag är. Låter som en riktig helyllekille. Är du gift? Sambo?
    Ja jag är nog helylle på många sätt, Otrohet osv existerar inte i min värld, Jag har blivit bedragen själv och hon är inte längre välkommen i mitt liv.
    Nej jag är singel eftersom jag "klagade" över att dejtingsiter inte fungerar något vidare, Man får som sagt aldrig chans att lära känna någon innan kommunikationen kapas. Men jag är inte bitter för det, Jag konstaterade bara ett faktum :)
  • FredrikCA
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-09 02:14:29 följande:
    ?
    Jag tolkade ditt inlägg som att du letade efter förutsägbara och kontrollerbara killar.
  • FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-09 02:24:04 följande:
    Med andra ord så är du toppen på alla sätt och vis, men är oförmögen att kommunicera det.

Vad gäller otrohet så har vi likadan åsikt, om än inte likadan erfarenhet.
    Det är vad jag sagt hela tiden, Jag måste ha någon som förstår mig. Jag har inget intresse av att övertyga dom som jag inte finner intressanta. Att kunna kommunicera på samma våglängd är för mig A och O.
    Jag tror inte att jag är oförmögen att kommunicera det, Jag bryr mig bara inte om att kommunicera det till dom tjejer som inte kan förstå mig :) 
  • FredrikCA
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-09 02:32:43 följande:
    Hmm.... Är inte säker på att det där låter bra. Det känns inte riktigt så. För trött för att tänka ordentligt dock. Men är iaf trött på att behöva förklara allt med stor tydlighet och trött på att behöva dra ut information ur folk. Men fortätt att tolka mina inlägg du, det kan bli intressant!
    Nej, Jag har ingen anledning att tolka det ytligare :) Jag önskar dig lycka till ivilketfall :) 
  • FredrikCA
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-09 02:42:44 följande:
     Haha... du slipper, för det är högst frivilligt att tolka mina inlägg Skrattande

Lycka till du med! 
    Tack, Jag tror jag hittat en vän på oväntat håll på detta forum som jag trivs och kan kommunicera väldigt bra med :)
  • FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-09 02:41:45 följande:
    Visst.

Medium till lång kille (men inte för lång!), manlig, gärna lite grov men ändå välvårdad. Intelligent med rörligt intellekt, allmänbildad och diskuterar gärna utan att det går prestige i det eller att han alltid måste ha rätt. Står för det han tror på, är flexibel och anpassningsbar utom med sina principer. Social, får gärna ha varit utomlands och sett sig omkring. Både ute- och innemänniska, han bör trivas lika bra i skog och mark som i storstan. Det gör inte så mycket vad han jobbar med, så länge han jobbar och tjänar egna pengar. Ett plus om han jobbar med något som han tycker om eller brinner för. Har en charmig personlighet, mjuk inombords med en hård kärna när det gäller saker som han brinner för och tror på. Sexuellt gillar han att experimentera, utan vilda avarter, kan vara både mjuk/följsam och dominant. Gillar lite hårdare tag och behandlar dig inte som en porslinsdocka. Han kan - och gillar - att laga mat, är ordningsam utan att vara pedant, hyggligt händig både med verktygslåda och teknikprylar. Film-, bok- och musiksmak lämnar jag därhän.
    Får jag sno detta till min biografi? ;)
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!