Inlägg från: FredrikCA |Visa alla inlägg
  • FredrikCA

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Niklas2k skrev 2012-04-09 19:54:34 följande:
    Den är så här mest hela tiden. Väldigt blandat.
    Okej :)
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA

Jag tror alla kan vara överrens om att detta inte är ett språkforum och om någon har svårt att förstå innebörden av ett inlägg om man råkar trampa över en grammatisk regel eller göra stavfel, Så är det dennes problem och det går säkerligen söka någon form av terapi för detta. 

Vi andra som fortfarande förstår inlägget och vet att stavningen inte är det relevanta i diskussionen kan nog bara fortsätta som vanligt. :) 

No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA
    Legacy skrev 2012-04-09 20:08:57 följande:
    Eller så kan man se det som en helt gratis lektion i svenska språket och hur man stavar allt beror på hur man tar saker och ting *äckligt positiv för tillfället*
    Ja absolut, Jag lärde mig att man faktiskt fick inleda meningar med och. Att man inte ska använda storbokstav i Svenskan efter komma visste jag redan. Men jag orkar inte bry mig att stavningskontrollera varenda inlägg.

Den person som är så dum så han tror han vinner någon form av respekt eller får någon att tro att han är smart för han leker språkpolis är väldigt fel ute.

Men du har rätt att man kan lära sig av det när man inte vet, Men just i forum tycker jag mest det är irriterande med onödiga poster för att korrigera stavfel- Det är bättre dessa "tips" skickas som privata meddelanden till personen ifråga om det kan sätta personens karriär på spel och det görs i all välmening, Men jag får inte det intrycket här utan snarare att man desperat pga bristande intelligens inte kan hitta några bättre svagheter att attackera med och framstå som den starka personen i argumentationen, om någon förstår vad jag menar... :)
  • FredrikCA
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-09 20:12:32 följande:
    Men jisses, slappna av människa!!! Ironi humor något du hört talas om förut?
    Ja absolut. Vad får dig att ifrågasätta detta? :) 
    Inget av detta har varit ironi (Ironi är när man säger en sak men syftar på en annan- Tex om han sagt "Vad duktig du är på att stava" då hade det varit ironi) :)

Att säga "X stavas faktiskt inte y" är ett konkret påstående och har absolut inget med humor att göra. 
  • FredrikCA
    Anonym (Sa) skrev 2012-04-09 20:15:41 följande:
    Nog säkerligen bara tjejer som är i "rätt ålder" å saknar barn som är eftertraktade så där supermkt. Som kvinna över 35 och med barn så upplevde jag det ungefär lika deprimerande. Visst.. man får mail, men dom som mailar orkar inte ens läsa presentationen, och om dom gör det, så visar dom sig antingen vara gifta, störda eller så pratar dom bara på om sig själva å ställer knappt några frågor alls..   (är inte med på nån sajt nu, för blir bara deppig..)
    Ah tråkigt att höra att upplevelsen är liknande även på andra sidan. Jag trodde personligen väldigt lite på dejtsiter till att börja med, Men det är mest för jag vill känna personen ifråga; Dejtsiter känns ganska ytliga och kanske fungerar förvissa. 

Men det finns andra sätt att träffa folk, Som dessutom oftast är trevligare i verkliga livet än dom är på nätet så ge inte upp :) 
  • FredrikCA
    Legacy skrev 2012-04-09 20:25:00 följande:
    Tack vad snäll du är. Ja jag har väl varit väldigt AFK. Har ... eh. Haft saker att göra tydligen Drömmer som lockat mer än datorn. Hur går det med alla er? FredrikCA du är ny, någon mer som är ny som jag missat? Välkomna i vilket fall till alla som jag missat  

Stämmer, tack. Har tydligen etablerat mig snabbt nog att göra mig några ovänner i tråden :P
  • FredrikCA
    Legacy skrev 2012-04-09 20:30:37 följande:
    Då låter allt som det är som det brukar! Keep the show going. Var tog den där koden vägen? Jag är sysslolös!
    Exemplet? Jag gav ju komplett källkod till avkodningensrutinen så det är ju inte mycket att lista ut där nu :P
    Jag kan generera en ny sekvens där nyckeln är okänd om du vill ha något att göra, Men det är polymorphiskt så det tar nog ett tag att lösa.
  • FredrikCA
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-09 20:31:30 följande:
    Ja alltså Smecker rättar stavfel och får det att framstår som att han är otrevlig och arrogant fast vi som varit i tråden ett tag vet att det in är så egentligen. Vi vet att hans syrliga ton är ironisk! Vi eller iaf jag ser det som en komisk grej.
    Och jag känner inte Smecker och uppfattar honom som ett arrogantsvin, Vilket är ironiskt för det är ju exakt på samma sätt ni som inte känner mig tydligen uppfattar mig. Skillnaden är att jag inte hoppat på någon jag har enbart berättat vad jag tyckt och tänker och då är det vissa som blir sura för att jag tänker så. 

Jag får ju tycka och tänka vad jag vill anser jag, Om någon inte håller med är det en sak. Men när jag förklarar att ingen annan kan säga vad jag ska tycka och det blir osämjor pga detta tycker jag inte det längre är en syrlig ironisk ton- Det är översittarfasoner och sådana personer har jag alltid gjort mig av med i mitt liv, Jag saknar dom inte jag behöver dom inte. Ingen som boostar sitt eget ego på andras fel är välkommen i min umgänges eller bekantskapskrets så enkelt är det. 

Jag som person bestämmer vilka och vem som får vara i min värld det är det som gör att man kan ha ett psykiskt övertag, När andra inser att dom är vänner för att jag vill och inte enbart för att dom vill så blir det en symbiotisk gemenskap som är mycket starkare och man är riktiga vänner som ställer upp för varandra. 

Jag skriver troligtvis väldigt torftigt ibland, Jag tycker det är extremt viktigt att vara tydlig på nätet.
    Men ta mig inte för humorlös jag har väldigt stor humor och humor är något som är viktigt för mig, Men då gäller det saker som är roliga att göra sig rolig på andras bekostnad såvida det inte är en sketch är inte roligt, Det är bara lågt och mobbing. Jag hatar sådant. Om ni andra tycker Smecker är rolig när han påpekar helt isammanhanget irrelevanta stavfel så får jag bara gratulera; Men det är definitivt inte min typ av humor- Och det faller definitivt inte under kategorin Ironi, Ironi är fruktansvärt rolig om det utförs rätt. Så kan även pikar vara men det är inte att göra sig rolig på andra på samma sätt. 
  • FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-09 20:37:41 följande:
    Det har nog med attityd att göra. Fast om man är intelligentare än 99% av jordens befolkning, och ett sanslöst bra kap, så behöver man inte bry sig om sånt.
    Ja om man missar små pikanta detaljer som ";)" brukar tyda på att man har glimten i ögat så kan det nog mycket väl tolkas så.
    Att man är intelligentare än 99% av befolkningen går vetenskapligt testa och bevisa- Det är bara du gör ett ravens test; Om någon tycker det är stötande så beror det väl snarare på någon form av mindervärdeskomplex än att kunna känna glädje för personen ifråga.

Blir du lika arg om jag säger att jag tjänar mer än 33k i månaden och jobbar på världens största bolag också?
  • FredrikCA
    Anonym (Sa) skrev 2012-04-09 20:46:10 följande:
    För att vara rättvis, för att jag ju skrattade åt Smeckers inlägg,s å får jag väl förklara å ge respons. ärligt och rakt. (för jag ger raka puckar, alltid; tyvärr ibland..) Som jag såg det, om jag minns rätt, så var det väl du som påpekade något kring språket först? SÅ: då var du som "började". Läst dina inlägg nu, å du verkar verkligen vara extremt intelligent på ett plan, men kanske inte så smidig socialt sett? Är ganska strongt att göra sig ovän fort med människor, och som sagt var det du som "började". SÅ. Nu fick du respons av mig, istället för bara ett flabb som du kan missförstå.

Såg också vad du skrev om att "testa" tjejerna.. du låter som om du har ett väldigt stort kontrollbehov och som sagt som om du inte är sådär jättemkt socialt sett. Men men.. det är det lilla jag sett av vad du skrivit. Om det finns en annan verklighet bakom så har du missat att få fram den med dina ord.
    Okej, Jag kan inte minnas jag sagt något om specifikt om språket- Jag är definitivt ingen mästare på Svenska men jag behärskar det tillräckligt för att kommunicera. Men om det var så så kan jag förstå att det var viss humor i att "läxa upp" mig. Jag har däremot väldigt svårt att tro det, Det är inte min personlighet och jag har sett flertalet stavfel både i mina egna och andras inlägg utan att bry mig om att korrigera (Undantaget när jag av misstag råkat skriva ett ord eller dyl som tex "Inte" som jag missade i något inlägg tidigare)

Nej jag kan erkänna att jag är inte alls bra socialt med folk jag inte känner, Jag håller en mycket formellare attityd.

Ja jag skrev om att testa tjejerna, Nej jag har inget kontrollbehov, Men jag har behovet av att veta var andra personer befinner sig- Hur avancerade eller sura skämt man kan använda sig av; Om personen överhuvudtaget är lämplig att skämta med. Om personen går att diskutera allt med eller enbart vissa saker,
    Om jag känner att jag kan lita på personen ifråga. Osv det är så att säga mitt sätt att utföra någon form av analys av en person som man inte kan se någon som helst reaktion från undantaget skriftlig formulering och svar. 

Jag är nog definitivt inte den rätta för vem som helst, Och vem som helst är definitivt inte den rätta för mig.
    Däremot kan jag vara och är vanligtvis betydligt "vanligare" i vardagen, Men nu är det som sagt jag som väljer och söker. Personer som fungerar ihop med mig trivs väldigt bra, Och jag med dom. Andra har jag bara väldigt ytliga relationer till och för dom är jag som vem som helst.

Nog om mig nu.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!