Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

takida skrev 2012-07-26 00:57:38 följande:
    Tänkte precis om och tror att jag ska försöka få till en dejt nästa vecka trots att tankarna är på annat håll. Men har velat dejta denna mannen länge och ja han är riktigt intressantSkrattande

Vad är bäst med honom då? Att han är snygg? Solig
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    Cocacola skrev 2012-07-26 03:34:28 följande:
    Klart man kan, haha... Logiken säger ju att om den ena djtar någon som är yngre så dejtar den andra någon som är äldre

Logik brukar sällan vara inblandat när det kommer till relationer är min erfarenhet Solig
  • Ernst Hugo
    lemonina skrev 2012-07-26 20:46:21 följande:
    Har tänkt mycket på det här med att vara rak och ärlig, vilket även jag har problem med ibland. Men inte för att jag är en elak människa utan det beror på feghet och att man inte vill såra. Nu tänker jag på alla slags relationer och inte bara pojkvän- och flickvänrealtioner. Men i slutändan blir man en elak människa, precis just det man försökt undvika bara för att man inte varit rak och ärlig från början, för att man på något sätt tvingas bli det när det är för sent. Jag tror detta är problemet för många.

Igår var min kompis på dejt och de hade trevligt och det blev lite hångel. Hon var på rosa moln när hon gick hem och hon hade frågat killen om de skulle ses igen och han hade svarat ja. Hon skickade sms till honom när hon kom hem och även idag men inget svar. Så jag antar att han inte menade ja på frågan om de skulle ses igen. Men om han då hade sagt nej så hade hon blivit besparad en massa väntande på ett sms och överanalyserande.

Det är en livslång uppgift att vara ärlig på sätt så andra tror man berömmer dem, och att berömma dem så att de undrar vad de kan göra bättre Solig
  • Ernst Hugo
    lemonina skrev 2012-07-26 22:59:55 följande:

Men hur gör man då menar du? om jag berömmer någon för något som jag inte tycker är sant då är det ju inte ärlighet.

Man behöver inte ljuga, bara vara såpass vårdslös med sanningen att man fångar den uppmärksamhet som behövs Glad
  • Ernst Hugo
    takida skrev 2012-07-26 23:10:20 följande:
    Ibland talar du i gåtor Glad

Jag vet Solig det är jag & Yoda vi är nämligen lika gamla *L*
  • Ernst Hugo
    lemonina skrev 2012-07-26 22:59:55 följande:

Men hur gör man då menar du? om jag berömmer någon för något som jag inte tycker är sant då är det ju inte ärlighet.

Men din kompis som hade en hångeldejt där pojken inte gav klart besked, utan bara lät bli att höra av sig.

Hade han istället hört av sig o sagt:

-Hördu söte, jag vet inte vad du säger men jag jade en skön kväll och mitt livs bästa hångel igår. Nu till saken. Det är fel på mig, ja du hörde rätt och du kanske har anat det.
    Jag blir rädd som en hare när det känns för bra och tror just du är lite för bra för mig.....    
  • Ernst Hugo
    lemonina skrev 2012-07-26 23:36:34 följande:

Jag tor hon bara hade föredragit att få sanningen, hur det än var. Hade han sagt nej hade hon säkert blivit ledsen men då sluppit att gå och vänta en hel dag på att han ska svara på sms. Men såklart hon inte fått reda på ifall det bara var en massa skitsnack från han sida eller ej men då hade hon iallafall vetat att han inte ville träffas.

Tänker att man kan säga tack, men nej tack genom att lägga fram sig själv som problemet oavsett om det är sant eller ej. Det gör det lättare för den andre att inte fundera på sin egna eventuella otillräcklighet.

Talar jag i gåtor igen? Flört  
  • Ernst Hugo
    lemonina skrev 2012-07-26 23:44:24 följande:
    Att det ska behövas en kvinna som förstår vad jag skriver förstod jag juSkrattande Men hur länge sedan var det som ni hördes vid? Ja om jag tänker till mig själv så har jag säkerligen betett mig som killen som du nu väntar på nu, därför försöker jag var så ärlig som det bara går för man får äta upp det tillslut. Men ibland vet jag ju inte om budskapet går fram men då har  jag ändå vetskapen om att jag gjort mitt bästa och då är jag nöjd med det.    

Men det var väl pudelns kärna Glad att vara så ärlig / rak som möjligt utan att såra eller skuldbelägga?
    takida skrev 2012-07-26 23:44:31 följande:
    Det är inte dig det är fel på utan mig, hahaSkrattande
    Jag uppskattar mer sanningen att du var helt enkelt inget för mig. Klart och tydligt kan inte misstolkas på något sätt och inger inga som helst falska förhoppningar. 
    Ja kanske är helt rätt, men funderingarna är intressanta. Särskilt runt vuxendejting....

• Ernst Hugo
    lemonina skrev 2012-07-26 23:48:52 följande:

Jag tror du menar att man ska vara lite finkänslig och det håller jag också med om att man ska försöka vara. Det finns ju olika sätt att säga saker på "nej jag vill inte träffa dig igen eller " hade en skitkul kväll med dig men det gick väl lite fortarade fram än vad jag räknat med och jag vill vara singel just nu" OK nu ljuger jag i andra meningen som vi ser men det är en vit lögn och det tycker jag är skillnad.Skrattande
    Där satt den - vi förstår varandra nu Solig
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-26 23:51:02 följande:

Äsch varför knussla? Tack men nej tack och får man en följdfråga på varför så kan man ju lägga fram sanningen lite snyggt bara
    Knussel? Nja, tänker mer att en del människor förväxlar ödmjukhet med mesighet. Glad Omtanke kostar så lite.

• Ernst Hugo
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-27 00:02:59 följande:

Jo men att ljuga för någon är väll inte omtanke? Skit samma jag fattar din poäng med det bara att jag inte skulle göra så men vi är olika. Om någon tycker jag är helt störd på en dejt får de gärna säga det om det är av den anledningen de inte vill dejta.

Enda, vill säga enda orsaken till att jag förespråkar den "ödmjuka" metoden är för att jag om och om och om igen provat på rakhet och ärlighet tills en vänlig kvinna jag älskade berättade för mig hur det ofta uppfattas.

Hade förmodligen gått på samma linje som du om jag blivit utsatt för just den uppriktiga kärleken {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!