Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

lemonina skrev 2012-09-25 18:13:18 följande:
    Åh vad gott! Funderar på att slänga ihop en kladdkaka Tungan ute
    Gör så. Sen lite vispad grädde och en latte till det Glad
  • Glädje58
    Glädje58 skrev 2012-09-23 00:35:37 följande:
    Ja, nu har det även hänt mig. Nej, ingen dejt, inget sex. Jag har skaffat mig en smartphone. Hur gör man om man vill gå in på fl med den? Går man via webbläsare eller är det en app som gäller. Om det är app som gäller, hur laddar man ner den?
    Visste att det var värt att skaffa en telefon för 10.000. Sen i lördags har jag fått ett sms  Glad
  • Glädje58
    lemonina skrev 2012-09-25 18:21:04 följande:

HAHA som mig då. Erkänn att sms:et var reklam också Flört
    Nej faktiskt inte. Det var ett svar från mitt ex på mitt meddelande att jag hade bytt nummer.
  • Glädje58
    Heidi1 skrev 2012-09-25 18:54:12 följande:

Vad för mobil köpte du?
    4s tillsammans med en sån där puck. Ska testa att ha ett mobilt bredband så jag kan ta med mig datorn till jobbet. I och för sig hade jag kunnat använda telefonen som modem men jag behöver något hemma med. Kan ladda ner 10G i månaden. Det räcker för mig. Får dock kolla hastigheten i lägenheten i helgen då jag har öppet köp på den.
  • Glädje58
    Heidi1 skrev 2012-09-25 19:11:17 följande:

En såndär puck är vad då?
    Ser ut som en liten telefon och där i sitter ett simkort. Så det är bredband via mobilnätet.
  • Glädje58
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-25 19:18:36 följande:
    Glädje, varför använder du inte iphonen som modem istället? Du har väl surf på det abonnemanget?
    Jo, men det var bara 2G. Jag har bara använt fast anslutning så då är det bara att köra på. Ingen aning om hur mycket trafik jag använder. 

Jag tänker på alla uppdateringar och sånt, det är några hundratals Mb. Pucken är 10G per månad. Jag fick den för 100 kr/mån så det var rätt så billigt. 
  • Glädje58
    Glädje58 skrev 2012-09-25 18:17:33 följande:
    Visste att det var värt att skaffa en telefon för 10.000. Sen i lördags har jag fått ett sms  Glad
    Nu fick jag mitt första samtal Glad

En från jobbet som ringde och undrade hur det hade gått i dag.
  • Glädje58
    Cocacola skrev 2012-09-25 19:53:22 följande:
    Glädje: Gillar ditt sinne för humor, men i övrigt lät det ju lite blandat... Hoppas det blir bra i slutändan och unna dig lite mer godsaker. Vill du vara hyfsat nyttig så är fruktsallad med vaniljkesella riktigt gott.

Kram
    Hallå vännen Glad

Fruktsallad har jag faktiskt gjort några gånger senaste veckorna. Vaniljkesella är gott det med men jag har inte provat kombinationen. Ska testa det.

kram Solig 
  • Glädje58
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-25 20:02:27 följande:
    Glädje, bara GSM på mobilen? Vad är det för underligt abonnemang du köpt :-P
    Nej, 3G är det givetvis

Det jag skrev, 2G, var 2Gig 

(Kan annars vara så att försäljaren tyckte att en gamling inte behövde mer än 2G-nät) Flört 
  • Glädje58
    ulfsas skrev 2012-09-25 20:06:56 följande:
    10000 för ett sms är ju helt värt detSkrattande
    Billigare än champagnen du nämnde tidigare Skrattande
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!