• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-03 19:42:15 följande:
    Tack h, Färsking och ulfsas!
    Det vart en trevlig dejt med lunch promenad och fika. Allt väl och en andra dejt håller på att planeras Glad

Men... när jag kom hem i kväll så ringde telefonen, då ringer en kille jag haft lite mailkontakt med men inte träffat, vi har pratat om att prata i telefon men det har inte blivit av. Men så då ikväll så ringer han och låter trevlig och undrar om vi ska träffas nåt.... ojojoj... vad göra nu?
    Frågar som jag vet fler har frågat tidigare... kan man dejta två samtidigt eller måste jag tacka nej till nån av dem? Förvånad 
    När det är så tidigt o inte lovat nån någonting tycker jag nog att man kan det, men det är svårt d där..
  • Cosan
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-03 17:48:41 följande:
    Driver du ungdomsgård? Skrattande
    Hahaha, nej ingen ungdomsgård. men har vänner i de flesta åldrar. 
  • Cosan
    Lilly11 skrev 2011-11-03 19:24:01 följande:
    Det svåra med att ställa frågor tycker jag är att man kanske inte får ett ärligt svar. Jag menar inte att personen ljuger men antingen kan det vara så att personen inte har självinsikt, inte vågar erkänna eller har andra kriterier....
    Hm, ja hade inte folk ljugit som tokar hade de såklart varit dömda till ett evigt singelliv. 
  • Anonym (Hopplös:))
    Anonym (ny) skrev 2011-11-03 18:47:04 följande:
    fast jag kan nog tycka att t ex "vill du ha barn i framtiden?" är högst relevant eftersom t ex jag som redan har barn träffar en kille som inte vill annat än att ha barn och jag inte vill ha fler...då är det ju liksom meningslöst att ens fortsätta...
    det behöver ju inte betyda att man vill ha barn i morgon liksom
    Jo klart att det är relevant men jag tror att man får tajma in en sån fråga lite.. Enligt mig är det inte en fråga man ställer i det första samtalen..
    Men det är ju min åsikt
  • Lilly11
    Var egoist och kör på dina villkor tycker jag. Om någon tar illa upp av att du dejtar två samtidgt så får den väl säga till. Men ljuga kanske man inte ska göra.
  • Lilly11
    Cosan skrev 2011-11-03 20:22:34 följande:
    Hm, ja hade inte folk ljugit som tokar hade de såklart varit dömda till ett evigt singelliv. 
    Säger du så för att du känner dig själv eller andra? =)
  • Anonym (Min tur snart?)
    Lilly11 skrev 2011-11-03 20:42:31 följande:
    Var egoist och kör på dina villkor tycker jag. Om någon tar illa upp av att du dejtar två samtidgt så får den väl säga till. Men ljuga kanske man inte ska göra.
    Jo, jag har väl tänkt att vara lite egoist i den bemärkelsen att jag kanske kommer att gå med att träffa den här andra killen en gång iallafall för att se vem han är. Men sen ta ett beslut efter det. Sen vet jag inte om jag kan dubbeldejta, men förhoppningsvis löser det sig av sig själv.
  • Anonym (Bored)

Så kommer då fredagen och en ny dejt är inplanerad. Denna kvinnan verkar både intelligent och rolig så nu hoppas jag bara att hon är "min" typ.

Vi får väl se efter middagen och någon flaska vin.

• Lilly11
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-03 21:47:22 följande:
    Så kommer då fredagen och en ny dejt är inplanerad. Denna kvinnan verkar både intelligent och rolig så nu hoppas jag bara att hon är "min" typ.

Vi får väl se efter middagen och någon flaska vin.
    Ha ögonbindel tills du druckit ur vinflaskan så ska du se att det ordnar sig.
  • Glädje58
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-03 19:42:15 följande:
    ... kan man dejta två samtidigt eller måste jag tacka nej till nån av dem? Förvånad 

När du nu är i ett sånt initialt skede med båda två, så kan jag tycka att frågan är lika "dum" som "Jag var ute och fikade med en kompis i förrgår, kan jag då ta en kopp kaffe med med min kollega i dag?"

Herregud, du har väl inte lovat att ni ska gifta er på lördag och titta på hus på söndag...

Nej, passa på att träffa flera. Det gör bara att du får en mer kritisk bedömning av olika män.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!