• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Glädje58
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-03 21:47:22 följande:
    Så kommer då fredagen och en ny dejt är inplanerad. Denna kvinnan verkar både intelligent och rolig så nu hoppas jag bara att hon är "min" typ.

Vi får väl se efter middagen och någon flaska vin.

Åh nej, är det nu sex på gång igen...
  • Anonym (Min tur snart?)
    Glädje58 skrev 2011-11-03 22:13:26 följande:
    När du nu är i ett sånt initialt skede med båda två, så kan jag tycka att frågan är lika "dum" som "Jag var ute och fikade med en kompis i förrgår, kan jag då ta en kopp kaffe med med min kollega i dag?"

Herregud, du har väl inte lovat att ni ska gifta er på lördag och titta på hus på söndag...

Nej, passa på att träffa flera. Det gör bara att du får en mer kritisk bedömning av olika män.
    Tack för ditt trevliga *ironi* inlägg!
    Förlåt då! 
  • Cosan
    Lilly11 skrev 2011-11-03 20:50:07 följande:
    Säger du så för att du känner dig själv eller andra? =)
    Båda delar faktiskt  Glad
  • Anonym (ny)

min tur snart: jag tycker också du ska gå på en dejt med den andra kille och därefter ta ett beslut. om det inte är så att du känner dig superkär eller så i den första killen för då kanske du ska skita i dejt med den andra. dock har du väl inte lovat dejt nr 1 att du endast dejtar honom eller?

I denna tidiga del tycker jag INTE du behöver säga att du dubbeldejtar. som sagt, ge det EN dejt o bestämt sen!

• Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (ny) skrev 2011-11-03 22:22:05 följande:
    min tur snart: jag tycker också du ska gå på en dejt med den andra kille och därefter ta ett beslut. om det inte är så att du känner dig superkär eller så i den första killen för då kanske du ska skita i dejt med den andra. dock har du väl inte lovat dejt nr 1 att du endast dejtar honom eller?

I denna tidiga del tycker jag INTE du behöver säga att du dubbeldejtar. som sagt, ge det EN dejt o bestämt sen!
    Tack!
    Nä, jag har ju såklart inte lovat nån någonting... det finns det väl inte en normal människa som gör efter en dejt. Och superkär efter en dejt blir jag inte heller, det är inte jag.
    Jag ska ge det en dejt och sen bestämma. Och som jag skrev tidigare så löser det sig helt av sig själv... för jag kommer inte att bli superkär i dem bägge.. det mest troliga är väl en eller ingen isåfall Skrattande
  • Anonym (Bored)
    Lilly11 skrev 2011-11-03 21:50:21 följande:
    Ha ögonbindel tills du druckit ur vinflaskan så ska du se att det ordnar sig.
    Ingen fara. Jag har sett hur hon ser ut redan innan så den sidan lär jag inte bli förvånad över.
    Glädje58 skrev 2011-11-03 22:14:52 följande:
    Åh nej, är det nu sex på gång igen...
    Hoppas inte. Någon gång skall man väl pricka rätt?
  • Glädje58
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-03 22:16:04 följande:
    Tack för ditt trevliga *ironi* inlägg!
    Förlåt då! 

Jag ber om ursäkt för mitt inlägg om det blev lite klumpigt. Det kan bli så när man är på jobbet och snabbt ska få iväg ett inlägg. Själva tonfallet är ju svårt att få med om man slarvar med texten.

Jag menade bara att du inte ska behöva känna dig som en skurk bara för att du går ut med två personer under samma vecka. Du har väl ändå inte gett honom något löfte om ensamrätt på dig. Sen är det bra att träffa flera, för då har du lättare möjlighet att jämföra deras kvaliteter.

Nu hoppas jag att du inte tolkade, frågan var "dum", som att du var dum. För det menar jag absolut inte.
  • Anonym (för kräsen?)

Hej på er! Vilket tålamod ni har med era dejter. Hoppas ok att jag hoppar in?:) Skulle verkligen behöva lite perspektiv.

Jag har genom åren till och från nätdejtat. Nu har jag nyligen slutat träffa en kille som jag träffade på en fest. Vi sågs ett par månader och jag tyckte verkligen om honom Det är väl kanske lite mitt fel att vi slutade ses för jag tog "snacket" när jag visste att det var för tidigt för det egentligen..men tålamodet..

Men nu nya tag igen, knappt så jag orkar längre, tycker inte det är så kul att dejta egentligen...i början var det lite roligt men nu vill jag bara träffa Honom! Var på en dejt i veckan, var jättenervös innan, för han var verkligen en 10-poängare, toksnygg och jobbar som personlig tränare. Jättetrevlig också. Men jag kände lite att han kanske är lite för snäll för mig? Jag brukar falla för drivna killar, karriärkillar (kanske eftersom jag själv är en karriärtjej med höga krav på mig själv). Jag gav inte allt på dejten och tänkte att vi ses nog inte igen, men han hörde av sig och vi ska ses i helgen igen..så får vi se...jag är kanske jättelöjlig nu och det är alltid små detaljer jag hakar upp mig på. Men kan det bli ett problem att vi har så olika inkomst och karriärambitioner i längden...

Så typiskt mig att ta ut sånt i förskott!

Jag har en annan dejt inbokad på tis...sen några "bubblare" jag tror jag avvaktar lite med...

• Anonym (för kräsen?)

Sorry, glömde presentera mig själv. Över 30, inga barn, var ca ett år sen jag hade en pojkvän och inte bara dejtade.

• Anonym (h)

ska få träffa min dejt imorgon igen

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!