Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Ett alternativt tips till alla dejtingsugna appropå Aftonbladet idag...
    Samkör listan på de som tjänade mest i din kommun med Ratsit och vips... så vet du vilka som är rika och singlar. Om man nu vill vara så krass. FlörtDrömmer

• Anonym (Mia)
    dansken32 skrev 2011-09-04 18:15:42 följande:
    Hej!

Väldigt intressant tråd att läsa.

Har själv varit medlem på fler datingsidor än jag kan räkna och är det väl fortfarande. Men jag har aldrig hittat någon beståndig kärlek... Dock massa lösa förbindelser som ofta bara tagit väg ner i sänghalmen men inte till mitt hjärta...

Känner att jag borde ge upp. Ser bra ut antar jag och har oftast många jag chattar med och så. Har många dater varje månad men som sagt, det leder alltid bort från hjärtat och in i andra mörka vrår.

Vad är nyckeln? Kan inte tänka mig att alla töser bara vill ha fysisk kärlek. Någon av er måste vilja ha kärlek på ett djupare plan?

Tack på förhand. 

Finns nog många som vill ha det. Men knepet är väl att hitta den som man passar ihop med också. Man kan ju inte ta tag i någon som vill ha "mer än fysisk" kärlek bara för den sakens skull så att säga.

Själv har jag tagit ledigt ett tag från dejtandet "av familjeskäl" (som det så vackert heter inom politiken) men  någon dag så träffar man rätt. Det gäller bara att stå där med en bukett elvispar och se glad ut just då.
  • Anonym (Mia)
    dansken32 skrev 2011-09-04 19:01:46 följande:
    Ett tag var visserligen det jag ville ha och det var förvånade att se hur blåögda många tjejer är i detta land. Det räckte med en komplimang och att försäkra dem om att man vanligtvis inte är så framfusig för att de skulle övertalas (många behövde inte ens det).

Men nu vill jag ha mer än så men märker tyvärr att även om jag förändrats har inte de det... 

Men om de inte har förändrats... så ville de alltså också bara ha sex förut!?!
    Det finns såna tjejer också i världen. Sen är det ju lite knepigt om du förr tyckte att det var en bra deal och nu när du inte tycker det så ska alla du träffar ha en annan attityd. De har väl inte hamnat i det läget än helt enkelt.

Mitt tips r att du kanske ska söka dig utanför det du söker i vanliga fall. De tjejer du väljer ut har antagligen vissa kriterier som du gillar. Det kan ju hända att casual sex ingår i den ekvationen också, fastän de inte går ut med det offeciellt. Så om du letar utanför "den "vanliga kretsen" så kan det hända att du hittar den du söker. Det är ju inte alltid man kan få allt man vill ha i en parter och då får man väl prioritera om bland sina sökkriterium kan jag tänka mig.  
  • Anonym (Mia)
    dansken32 skrev 2011-09-04 19:17:11 följande:
    Nej, visst har du rätt. 

Det kanske är så att alla svin till grabbar (däribland en tidigare jag) har negativt påverkar så många tjejer att det nu är vedertaget att man ska hoppa i säng då fort som möjligt?

Jag är trött på att det förväntas av mig att jag ska vara framfusig och ta initiativ till båda det ena och det andra. Slå ett slag för normaliteten och låt mig ta ett steg tillbaka.

Kanske låter väl filosofiskt men så är det jag känner. Jag vill tvätta av mig min manliget och få chansen att vara sårbar och möta en riktigt gooo och bra tjej på en nivå där jag känner mig hemma. 

Typ det ja. Man blir (som seriöst letande efter en vardaglig, längre och fast) relation faktiskt väldigt blasé på de karlar som ger falska löften bara för att få en i säng. (Även om de är rätt lätta att genomskåda kan jag personligen tyka.) Så på sätt och vis har du ju bidragit till problemet.

Jag är en både framåt och verbal person. Det skrämmer många killar. Tar man kontakt först eller är för på så srämmer man iväg en karl som anser sig vilja stå för manligheten (läs initiativtagaren). Så det blir också en "lag" att följa: Ligg lågt och låt honom föra.  
  • Anonym (Mia)
    dansken32 skrev 2011-09-04 19:32:30 följande:
    Det var kul att läsa era tankar om detta.

Ja, jag var ute efter sex (den som inte går igenom den fasen är välkommen att kasta första stenen) men att jag nu förändrats verkar inte spela någon roll. Det som jag kämpade för innan förväntas nu av mig. Hur kan det komma sig? :)

Inte brydde väl jag om mig om vilken film vi skulle se, vilken mat vi skulle äta eller liknande. Jag hade inövade samtalsämnen som fungerade varje gång. De fick mig att framstå som en omtänksam och trygg kille som var vad tjejerna jag träffade var inlurade i att tro att de ville ha.

Nu ligger det mig i fatet. Nu kanske jag försöker för mycket att inte vara framfusig? Jag har kanske blivit tråkig? Den sexuella spänningen var kanske det som gjorde mig intressant och inbjudande? Utan den kanske jag bara är ett vackert skal med noll personlighet?

Oj, det blev bara frågor tydligen...men hade vi haft svaren hade vi kanske inte varit här? :) 

I och för sig kan jag ju tycka att det sexuella inte är helt oviktigt. Fungerar inte den biten så får det nog vara för min del. Om jag träffar någon som jag inte kan känna att jag kommer att vilja hamna i säng med förr eller senare så gör det mig nog inte så intresserad om jag ska vara ärlig. Så skala inte bort den biten helt. Låt det bara inte ta överhanden i dina tankar.
  • Anonym (Mia)
    dansken32 skrev 2011-09-04 20:03:11 följande:
    Känner mig mest paranoid =) Nu försöker jag öppna mig här men tänker samtidigt att nu tror alla att det är ett knep för att lura in fler tjejer. Det är detta jag menar. Jag har använt nätdating till så mkt skit att jag nu t.o.m. knappt kan lita på mig själv. Förhoppningsvis kan ni det =)

Jag antar att du inte har någon anledning att lura oss. Eller flirtar du med mig?
  • Anonym (Mia)
    dansken32 skrev 2011-09-04 20:17:15 följande:
    Kanske det Flört Du verkar ju vara en förståndig typ.

Ha ha
    Jo du. Fast jag har ju dejtingpaus.

Sen är det väl så att vi i den här tråden är ganska öppna och ärliga med det mesta. Vi försöker ju guida varandra genom den här djungeln utan att få för många giftormsbett, hitta alltför många vilddjur eller komma vilse. Bättre att vara ärlig med sina funderingar så att vi kan hjälpas åt att hitta en någorlunda tryggt ställe att slå oss ner på istället.
  • Anonym (Mia)
    giftgrodan skrev 2011-09-05 00:42:27 följande:
    Jag kommer fan ALDRIG att träffa någon. Inte är det nån som mailar, inte är det nån som vill träffa mig. Överviktig, över trettio, överbitter. Hurra! Skål
    Skål Schkåll Giftis!
    Det kommer du visst. Gäller bara att tro på det. Fast man har sina "ups and downs".
    Om du tror att vikten är en avgörande faktor så satsa på att minska lite på den. Det gjorde jag och är nöjd med det beslutet ur flera perspektiv. Dels blir man väl mer attraktiv för andra, dels känner jag mig mer attraktiv vilket säkert ger mig en annan approach och dels så mår man ju bättre rent fysiskt. Det är inte alltid lätt, men det går om man vill.

Själv är jag över 40, så åldern har ingen betydelse. Det är jag övertygad om.  

Själv dejtar jag just nu mina barn. Det är alldeles lagom i det här läget. Schkåll igen! Skål 
  • Anonym (Mia)

Jag är här igen. Det var inte alls tänktr så. Jag har haft uppehåll eftersom det har hänt mycket privat och jag har försökt reda ut det istället för att dejta. Men så för en vecka sen så tänkte jag att det börjat lugna ner sig. Jag ville inte dejta men ville komma ut och träffa folk. Så jag hängde på en AW med Shakemyworld. Det var så där lagom trevligt och avslappnat. Jag pratade med folk lite hit och dit och kände hur jag kunde koppla bort det mesta i övriga livet för första gången på ett ganska bra tag.

Nåväl. Jag stod och pratade med en tjej just för tillfället när en kille kommer fram till oss och tittar på mig. Sen säger han att han måste fråga mig en sak. Heter inte jag möjligtvis "Mia"? Jo det gjorde jag och min hjärna jobbade febrilt på att komma underfund med vem sjutton den här snyggingen var. Och var hade jag träffat honom. Jag har inte varit alltför onykter på 20 år nåt så jag kände att jag borde komma ihåg honom ändå. Då visar det sig att vi gick i samma klass  när vi var 7-8 år gamla. Jag har just återknutit kontakten med en tjej från den klassen på Facebook och han sa att han hade sett mig skriva på hans sida.

Han var i alla fall jättetrevlig att prata med. Allt flyter på oerhört lätt och vi pratar om allt från vår gamla klass till vad vi gör nu för tiden. Under samtalet kryper det fram att han sett att jag bytt kort på Facebook precis nyligen. Han vet var jag bor, han vet vad jag arbetar med etc. Inte på ett otäckt vis utan mer "herrejösses han måste verkligen ha kollat upp det här!". Förmodligen på Facebook. Han kanske är sån, men jag brukar inte lägga allt på minnet som jag ser om andra halvytligt bekanta från 35 år sen på Facebook. Jag har noterat honom på Facebook för jag kände igen hans namn där och tänkt att det var värst vad han ser bra ut, men dels trodde jag faktist inte att han var singel och dels så var det ingen som jag kände att jag måste ta upp kontakten med igen. Han var en kille som jag visste vem det var från ett dimmigt förflutet bara.

Efter ett tag kom hans kompis fram och sa att han tänkte åka hem. Han fick säga det flera gånger medan min gamla klasskompis M bara konstatrerade att "jaha?". Till slut gick den här killen och M och jag pratade vidare. Vi pratade tills det bara var fem personer kvar i lokalen och då tyckte jag att det var dags att åka hemåt. Han kollade upp vilken buss vi kunde åka (han kan ta samma linje men kliver av tidigare) och vi följdes åt och skildes när han skulle kliva av. Jag hann mycket medvetet adda honom på FB så där finns en kontaktyta. Han gav mig en kram så att han nästan inte hann av bussen och sen försvann han.

Om inte annat så ska vi ju till samma ställe igen om en vecka båda två. (Shakemyworld är så bra, man ser vilka som ska gå på evenemangen.
    Så... Vad tror ni? Är han intresserad eller tyckte han bara att det var kul att kolla upp en gammal klasskompis? Det känns som mer, men det kanske är så bara för att jag gärna vill träffa honom igen. (Jo jag är oerhört charmad av den här killen!)     

-- Jag som inte skulle träffa någon nu! Var kom han ifrån? --         

• Anonym (Mia)

Rättelse. M hade sett mig skriva på den där gemensamma klasskompisens sida.

Nu ska jag se min dotter spela innebandymatch.  

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!