Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
Shakemyworld är bra i det läget. Många som har samma utgångspunkt där.
Läser minns hur det var. Det jag tror att jag tyckte var jobbigast var det där spelet som alltid ska pågå.
När kan man ringa?
Vill han verkligen träffas igen?
Träffar han någon annan samtidigt?
Kan jag träffa någon annan samtidigt?
När tar jag bort min sida på sajten?
Hur intresserad är han egentligen?
Varför var han så intresserad förut och nu hör han inte av sig alls?
Varför bokar man en dejt som man sen ställer in en timme innan?
Varför svarar han så konstigt på sms:en?
Jag har varit tillsammans med mitt "nätfynd" i en månad nu och det bästa har varit att det aldrig var ett sånt här spel. Det kändes helt rätt från första dejten och vi har hela tiden varit ärliga med var vi står. Inga spel, inga konstiga omvägar eller kryptiska formuleringar.
För fem veckor sen så trodde jag att det var omöjligt för mig att hitta någon alls och än mindre någon som det skulle kännas så bra med. Det inte bara känns som att det kommer att hålla i sig utan vi har också redan pratat om att vi vill att det ska bli den där evigheten tillsammans som man alltid hoppas på.
Jag önskar verkligen att ni hittar samma känsla som jag gjorde. Jag tror inte på kompromisser när det gäller kärlek och jag är glad för att jag höll fast vid det.
Rapport från "andra sidan". Två månadader imorgon och fortfarande helt himlastormande.
Hade någon sagt till mig för två månader sen att jag skulle sitta här i köket och skriva i tråden när världens mest underbare man står och kokar sitt kaffe i samma kök så hade jag skakat på hvudet åt den dåliga och falska utspådda profetian. Jag kände mig helt "körd" på marknaden. Räknade med att jag redan hunnit träffa alla potentiella kandidater och den sorgliga sanningen var att ingen ville ha mig.
Rätt tid och rätt plats. Inga funderingar eller kanske. Inga spel eller velanden. Allt bara fungerade från första sekund på första dejten. (Och den hade vi redan två dagar efter första mailet.)
Klyschigt värre - men plötsligt så händer det.
Det kommer att hända er också det är jag övertygad om - även om ni kanske inte tror mig alla gånger.
Heeej!
Var med i den här tråden i höstas. Det var mycket funderingar kring killar som jag dejtade och som jag skrev med på dejtingsajter hit och dit och hela nätdejtingsfenomenet som sådant. Hade nog gett upp att hitta någon.
Men. Har nu varit tillsammans med min J i fyra månader! Wow liksom! Eller vad säger man!
Sänder er alla lyckosamma kramar.